ساخت یک شنل برای استتار سربازان، توسط محققان کره ای+عکس

  • کد خبر : 315373
  • 19 آذر 1399 - 23:31
ساخت یک شنل برای استتار سربازان، توسط محققان کره ای+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، محققان کره جنوبی موفق به ابداع پوست مصنوعی شدند که در استتار سربازان جنگی کارایی خواهد داشت. سربازان با کمک این پوشش مصنوعی می‌توانند در عرض ۵ ثانیه شبیه آفتاب پرست خود را پنهان کنند و به نظر می‌رسد نامرئی شده‌‌اند.
پوست مصنوعی جدید براساس درجه حرارت محیط و همچنین رنگ پس زمینه اطرافش می‌تواند به سرعت و در زمانی کمتر از ۵ ثانیه تغییر رنگ بدهد. تغییر وضعیت پوست مصنوعی به گونه‌ای‌ است که حتی دوربین‌های دید در شب نیز نتوانند سوژه مورد نظر را با پوشش مصنوعی شناسایی کنند.


ساخت یک شنل برای استتار سربازان، توسط محققان کره ای+عکس

محققان کره جنوبی برای توسعه این فناوری استتار از آفتاب پرست‌ها الگوبرداری کرده‌اند که خود را به راحتی  خود را در طبیعت پنهان می‌کنند.
پوشش مصنوعی جدید در شرایط نور مرئی و با کمک دوربین ماکرو، به رنگ محیط اطراف تغییر وضعیت می‌دهد. پوست مصنوعی از پیکسل‌های جداگانه‌ای تشکیل شده است و هر پیکسل حاوی کریستال‌های مایع ترموکرومیک است که باتوجه به درجه حرارت محیط اطراف قادر به تغییر رنگ هستند.
بنابراین با تغییر دما، رنگ پوست تغییر می‌کند. سونگ وان از محققان این پروژه در دانشگاه ملی سئول آزمایش‌های مختلفی روی پوست مصنوعی انجام داده است.


ساخت یک شنل برای استتار سربازان، توسط محققان کره ای+عکس

در یکی از آزمایش‌های انجام شده، پوست مصنوعی مانند برچسب روی دست سوژه چسبانده شد و از شرکت کننده در آزمایش خواسته شد دستش را روی سطح آبی رنگی قرار دهد. پوست با قرار گرفتن در معرض رنگ محیطی آبی و از طریق دوربین ماکرو و شناسایی رنگ پس زمینه، تغییر رنگ داده و به رنگ آبی درآمد و روی سطح حالت استتار پیدا کرد.
تیم تحقیقاتی در حال توسعه پوست مصنوعی هستند تا بتواند به صورت اتوماتیک خود را به رنگ محیط اطراف درآورد. در حال حاضر، محققان به صورت دستی رنگ‌های محیطی را برای دست مشخص می‌کنند؛ اما در آینده امید آن می‌رود پوست مصنوعی بتواند عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=315373

ثبت نظر

-