فرار وحشت زده به بالای ساختمان ها از ترس سیل





به گزارش نیوز، ادامه بارش های شدید در چند استان باعث وارد آمدن خسارت هایی به بخش های مختلف و آب گرفتگی منازل و معابر در برخی شهرها شده و در شهرهایی همچون برازجان شرایط به گونه ای پیش رفته که مردم از ترس سیل به پشت بام ها فرار کردند. نکته قابل تامل این‌که احتمال وقوع این سیلاب‌ها از چند روز قبل هشدار داده شده بود اما به دلایل مختلف ازجمله مسدود بودن مسیل‌ها و نبود زیرساخت‌های مناسب و… این معضلات دوباره به وقوع پیوسته است.

امدادرسانی به۶ استان سیل زده
رئیس سازمان امداد و نجات از کشته شدن هفت هموطن بر اثر سیل در استان های هرمزگان و بوشهر خبر داد و گفت: در ٢۴ ساعت گذشته منتهی به روز دوشنبه، امدادرسانی به شش استان سیل زده شامل اصفهان، بوشهر، تهران، فارس، هرمزگان و یزد ادامه یافته است. مهدی ولی پور افزود: تاکنون به ۴١ شهر، روستا و منطقه عشایرنشین امدادرسانی شده و ١٢٠٢ نفر خدمات دریافت
کرده اند.  مردم شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر از ترس سیل به پشت بام های منازل خود پناه بردند. تصاویر منتشر شده از شیراز نیز حاکی ازآب گرفتگی خیابان ها و برخی مراکز خرید در این شهر است .
این که بگوییم باران زیاد بوده، توجیه خوبی نیست!
حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی که برای بررسی آب گرفتگی برخی شهرهای جنوبی کشورمان به اهواز سفر کرده ،با بیان این که به دستور ریاست قوه‌قضاییه با ترک فعل‌های منجر به سیل و آب گرفتگی به شدت برخورد می‌کنیم تاکید کرد : این که بگوییم باران زیاد بوده ، توجیه خوبی نیست. همان طور که در نقاط زلزله خیز، ساختمان‌ها را برای تحمل ۹ ریشتر هم پیش‌بینی می‌کنند ، این موضوع در بحث آب گرفتگی‌ها و فاضلاب و آب‌های سطحی خوزستان هم باید لحاظ شود .
نجار: هیچ مبلغی برای مقابله با بلایای طبیعی خوزستان داده نشد!
اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در یک گفت وگوی تلویزیونی اظهار کرد: برای مقابله با بلایای طبیعی سال گذشته پنج هزار و ۸۴ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شد که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه منظور شده و تاکنون نیز هیچ مبلغی در اختیار دستگاه های اجرایی استان خوزستان قرار نگرفته است. «اسماعیل نجار» افزود: بر اساس هشدارهای سازمان هواشناسی آماده باش دستگاه‌های اجرایی در استان خوزستان انجام شده، اما با توجه به این که اهواز فاقد نهر آب است و شبکه فاضلاب آن نیز بسیار فرسوده شده، باید آب گرفتگی ها در این شهر با استفاده از پمپ تخلیه شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.



آیا این خبر مفید بود؟