درخواست وزارت صمت از سازمان استاندارد برای جلوگیری از خودتحریمی

  • کد خبر : 314128
  • 19 آذر 1399 - 2:48
درخواست وزارت صمت از سازمان استاندارد برای جلوگیری از خودتحریمی

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ – ۱۹:۴۹

 سازمان ملی استاندارد

تهران (پانا) – معانت بازرگانی داخلی وزارت صمت در نامه ای به رئیس سازمان ملی استاندارد، خواستار به تعویق افتادن اجرای «استاندارد ۱۲۷» برنج در بخش مشخصات فیزیکی (ظاهری) تا یک سال دیگر شده است.

عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، خواستار به تعویق افتادن اجرای «استاندارد ۱۲۷» برنج در بخش مشخصات فیزیکی (ظاهری) تا یک سال دیگر شده است.

در این نامه که در تاریخ ۱۶ آذر ماه صادر شده، آمده است: احتراماً پیرو تفاهم نامه امضا شده توسط وزرای وقت صمت و جهاد کشاورزی و سرکار عالی در خصوص به تعویق افتادن اجرای استاندارد ۱۲۷ برنج تا تا پایان سال ۹۹، ضمن ارسال ۳ نسخه اصلی تهیه شده جهت امضا، با عنایت به استمرار شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و اضافه شدن محدودیت‌های ناشی از شرایط اقتصاد کرونایی در جهان و کشور و لزوم تأمین مستمر کالاهای اساسی و خودداری از هر گونه تغییر در شرایط و فرایندهایی که منجر به خودتحریمی و یا بروز مشکل در تأمین کالا می‌گردد، خواهشمند است دستور فرمائید تا زمان انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح موارد مذکور در کمیته ملی استاندارد، اجرای استاندارد اجباری بخش فیزیکی به مدت یک سال تا یک آذر ۱۴۰۰ به تعویق افتد.

شایان ذکر است این مصوبه شامل کل واردات برنج سال جاری و موجودی گمرک و محموله‌هایی که منجمد وارد خواهد شد، نیز می‌باشد. در خصوص موارد مرتبط اقدام لازم معمول و نتایج به این معاونت منعکس گردد.

گفتنی است، به تعویق افتادن اجرای استاندارد ۱۲۷ برنج در بخش مشخصات فیزیکی به این معنی است که واردکنندگان ملزم به اعلام درجه‌بندی برنج وارداتی (از نظر ظاهری) نیستند اما استانداردهای کیفی و بهداشتی این محصول تغییری نکرده و همچون قبل کنترل می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=314128

ثبت نظر

-