سردار آزمون و مهدی طارمی در جمع ۱۰ بازیکن گران آسیا ؛ نیوز

  • کد خبر : 313580
  • 18 آذر 1399 - 19:26
سردار آزمون و مهدی طارمی در جمع ۱۰ بازیکن گران آسیا ؛ نیوز
سردار آزمون و مهدی طارمی در جمع 10 بازیکن گران آسیا

با توجه به ارزش بازیکنان در نقل و انتقالات تابستان ۲۰۲۰، سردار آزمون و مهدی طارمی با ارزشی برابر ۲۰ و ۱۰ میلیون یورو در جمع ۱۰ بازیکن گرانقیمت فوتبال آسیا هستند.

خبرگزاری فوتبال ایران نیوز دات کام :

رقابت‌های فوتبال در قاره آسیا هنوز از لحاظ کیفیت با اروپا فاصله زیادی دارد اما آسیا همیشه استعدادها و نماینده‌های ویژه‌ای را در قاره سبز داشته است که سردار آزمون و مهدی طارمی دو لژیونر ملیپوش ایرانی هم در بین آن‌ها حضور دارند.

نام‌های زیادی در دهه‌های اخیر از آسیا به فوتبال اروپا رفته و درخشیده‌اند اما دراین عصر بیشتر از هر زمان دیگری بازیکن آسیایی در فوتبال اروپا بازی می کند. آن‌هایی که نمایش خوبی داشته‌اند الان بازیکنانی گرانقیمت هستند. در اینجا نگاهی داریم به ۱۰ بازیکن گرانقیمت حال حاضر فوتبال آسیا:

۱۰- تاکومی مینامینو (۱۰ میلیون یورو)

نام تاکومی مینامینو زمانی که هنوز در باشگاه اتریشی آر بی سالزبورگ بازی می کرد مطرح شد. او در این باشگاه رکورد ۶۴ گل و ۴۴ پاس گل را در ۱۹۹ مسابقه به نام خودش ثبت کرد. این بازیکن ژاپنی همچنین توانست در ۵ فصل ۱۱ جام به دست بیاورد. او اکنون عضو غول‌های لیگ برتر، لیورپول است و قیمتش ۱۰ میلیون یورو است.

 ۹- مهدی طارمی (۱۰ میلیون یورو)

طارمی اولین بار در سال ۲۰۱۹ در اروپا بازی کرد. در آن زمان او در ریوآوه بازی می کرد و با این باشگاه پرتغالی موفق شد ۲۱ گل و ۵ پاس گل را در ۳۷ مسابقه به نام خودش ثبت کند و یکی از بهترین‌های لیگ پرتغال نام گرفت. این ستاره تیم ملی ایران در تابستان به پورتو رفت و اگر چه هنوز جایگاه اصلی اش را در ترکیب به طور ثابت پیدا نکرده اما در حال حاضر ۱۰ میلیون یورو ارزش دارد.

۸- شویا ناکاجیما (۱۲ میلیون یورو)

ناکاجیما هافبک تهاجمی ژاپنی فوتبالش در اروپا را با تیم پورتیموننزه در پرتغال و از سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. پس از یک فصل و نیم بازی در این تیم این بازیکن ۲۶ ساله در فوریه ۲۰۱۹ توسط باشگاه قطری الدحیل پیوشت. او چندماه به پورتو بازگشت و اکنون ۱۲ میلیون ارزش دارد.

۷- هوانگ هی چان (۱۵ میلیون یورو)

هوانگ هی چان بهترین عملکرد خود را فصل گذشته در سالزبورگ اتریش سپری کرد. او فصل گذشته در ۴۰ مسابقه ۱۶ گل و ۲۲ پاس را به نام خودش ثبت کرد. این مهاجم ۲۴ ساله اهل کره‌جنوبی در حالی که با ۹ میلیون یورو به سالزبورگ پیوست توانسته در این مدت ارزش خود را به ۱۵ میلیون یورو برساند.

۶- دایچی کامادا (۶ میلیون یورو)

کامادا در حال حاضر یکی از با استعداد لژیونرهای فوتبال ژاپن است. او پس از اینکه در لیگ کشورش عملکرد خوبی داشت به لیگ بلژیک رفت و در حال حاضر در اینتراخت فرانکفورت آلمان بازی می‌کند. این بازیکن ۲۴ ساله تاکنون در ۶۳ مسابقه ۱۲ گل و ۱۵ پاس گل را ثبت کرده است. کامادا در حال حاضر ۱۶ میلیون یورو ارزش دارد.

۵- تاکهیرو تامیاسو (۱۸ میلیون یورو)

تومیاسو در حال حاضر در ایتالیا و باشگاه بولونیا بازی می کند. او فصل گذشته و به محض ورودش به تیم بازی های خوبی انجام داد و توانست جایگاه اصلی‌اش را در تیم به دست بیاورد. این بازیکن در حال حاضر ۱۸ میلیون یورو ارزش دارد. با شروع فصل جدید رقابت های سری آ در ایتالیا جایگاه او در قلب دفاع بولونیا خدشه ناپذیر است. او در تمام ۱۰ بازی این تیم در لیگ ایتالیا به طور کامل بازی کرده است.

۴- لی کانگ این (۲۰ میلیون یورو)

کانگ این در حال حاضر ۱۹ سال سن دارد اما در این فصل توانسته جایگاه اصلی را در ترکیب والنسیا به دست بیاورد. او در ابتدای این فصل ۹ بازی انجام داده و ۳ پاس گل هم در لالیگا داده است. این بازیکن اهل کره جنوبی از سال ۲۰۱۱ در عضویت تیم والنسیا بوده است. در آن زمان او در آکادمی این باشگاه بازی می کرد و توانست به تیم زیر۱۹ ساله های والنسیا برسد و سپس به تیم بزرگسالان اصلی راه پیدا کرد.  لی در حال حاضر ۲۰ میلیون یور ارزش دارد.

۳- سردار آزمون (۲۰ میلیون یورو)

سردار آزمون علاوه بر بازی در باشگاه سپاهان در ایران، از سال ۲۰۱۳ فقط در رقابت های لیگ روسیه حضور داشته است. او در این مدت در روبین کازان، روستوف و سپس زنیت سن پترزبورگ بازی کرده است. سردار در آخرین باشگاه خود بهترین نمایشش را داشته به طوری در ۷۱ مسابقه توانسته ۴۲ گل بزند و ۱۸ پاس گل هم بدهد. آزمون در حال حاضر ۲۰ میلیون یورو ارزش دارد.

۲- تاکفوسا کوبو (۳۰ میلیون یورو)

تاکفوسا کوبو از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به مدت ۴ فصل در آکادمی بارسلونا ، لاماسیا تحصیل کرد. پس از بازگشت به کشورش و بازی در تیم‌های ژاپنی در تصمیم جالب در سال ۲۰۱۹ به رئال مادرید پیوست. با این وجود او در این دو فصل به مایورکا و ویارئال قرض داده شد. با وجود اینکه فقط ۱۹ سالد ارد توانسته در ترکیب ویارئال بازی کند و این باعث شده او در حال حاضر ۳۰ میلیون یورو قیمت داشته باشد.

۱- هئونگ مین سون (۷۵ میلیون یورو)

گرانترین بازیکن آسیایی حال حاضر با فاصله‌ای زیاد هئونگ مین سون بازیکن کرده ای تاتنهام است. این بازیکن ۲۸ ساله در خط حمله تاتنهام یک مهره کلیدی است. او در ابتدای این فصل در ۱۷ مسابقه ۱۳ گل و ۶ پاس گل را به نام خودش ثبت کرد و بی جهت نیست که ارزشش درحال حاضر ۷۵ میلیون یورو برآورد شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=313580

برچسب ها

ثبت نظر

-