طلا و بیت‌کوین در موقعیت حساس

  • کد خبر : 313376
  • 18 آذر 1399 - 17:25
طلا و بیت‌کوین در موقعیت حساس

طلا و بیت‌کوین در موقعیت حساس

گزارش نیمروزی بازار‌های جهانی + نمودار


نیوز :

قیمت اونس طلا در نیمروز سه‌شنبه، تقریباً بدون تغییر بود. بیت‌کوین اما با افت قیمت ۲.۵ درصدی به کانال ۱۸۰۰۰ رسید. اما روند فعلی ارز باستانی و دیجیتال چه سیگنالی برای سرمایه‌گذاران دارد؟

به گزارش نیوز، پس از ۲۰ دلار افزایش قیمت دیروز، قیمت اونس طلا در نیمروز سه شنبه تقریباً بی‌رمق بوده است. قیمت هر اونس طلا در ساعت ۳ بعد از ظهر  با ۱ دلار افزایش بر روی ۱۸۶۳ دلار قرار دارد. 

اکثر نوسانات بازار طلا در ساعات پایانی بازار کالای لندن و ساعات آغازین بازار کالای نیویورک بوده است. در نتیجه باید دید که آیا بازار طلا بعد از ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر به پیشروی ادامه می‌دهد یا عقب‌نشینی می‌کند؟ جواب این سوال برای آینده  قیمت طلا که اکنون در موقعیت حساس نیمه دوم کانال ۱۸۰۰ قرار دارد، بسیار حیاتی است. تحلیل‌های فنی سایت اینوستینگ و تریدینگ ‌ویو برای ساعات و روز آینده توصیه به خرید دارند.

نمودار طلا

سایت یاهو فاینسس اما نظر دیگری را برای چشم‌انداز بلند مدت طلا ارائه می‌دهد. به گفته این سایت، روند نوسانات قیمت اونس طلا پس از رسیدن به رکورد ۲۰۷۰ دلار (۴ ماه پیش)، «دقیقاً» شبیه روند بعد از رکورد سال ۲۰۱۱ بوده، و در نتیجه رالی صعودی طلا رو به پایان است. در مقایسه نوسانات سال ۲۰۱۸ – ۲۰۲۰ و سال ۲۰۱۱ – ۲۰۱۳ تحلیل‌گر این ساعت ادعا می‌کند که با وجود نوسانات صعودی و نزولی، مقصد بلند مدت قیمت طلا ریزشی است و «تاریخ در حال تکرار است». 

unnamed_4_0.png

ریسک پذیری طلای دیجیتال 

بازار رمز ارز بیت‌کوین بر خلاف طلا،  از ضرر و زیان‌های خوش‌بینی واکسن کرونا و افزایش نرخ اوراق قرضه ۱۰ ساله دولتی فدرال رزرو، دور مانده است.  در حالی که طلا وضعیت بدی را در چند هفته گذشته طی کرده،  بیت‌کوین صعودی عجیب را تجربه کرده است. قیمت آن در اولین روز ماه دسامبر (یک هفته پیش) به ۱۹٫۹ هزار دلار هم رسید که بالاترین قیمت تاریخ آن بوده است.

اما در این یک هفته، بیت‌کوین موفق به تسخیر کانال ۲۰ هزار دلار نشده  و حتی امروز به کانال ۱۸ هزار هم سقوط کرد. آیا تاریخ برای بیت‌کوین هم در حال تکرار است یا این کاهش قیمت یک اصلاح کوچک در روند صعودی این رمز ارز است. این سؤال بارها در ۴ ماه گذشته در باره طلا پرسیده شده و همچنان بدون جواب مانده است. اما چیزی که می‌توان با قاطعیت گفت این است که اکنون مانند طلا، بیت‌کوین نیز در موقعیت بسیار حساس و حیاتی قرار دارد. قیمت بیت‌کوین  در نیمروز سه شنبه با ۲٫۴ درصد کاهش به ۱۸٫۸۰ هزار دلار رسیده است. 

بیت کوین


این مطلب برایم مفید است




۲۵


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=313376

ثبت نظر

-