تاب‌آوری بازار مازندران در برابر محدودیت‌های کرونایی کاهش یافت

  • کد خبر : 313176
  • 18 آذر 1399 - 15:27
تاب‌آوری بازار مازندران در برابر محدودیت‌های کرونایی کاهش یافت

عباسعلی رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود : حدود یک هفته از آخرین اعلام وضعیت مراکز استان می گذرد که بر اساس آن ساری نیز دارای وضعیت قرمز کرونایی بود ولی اکنون مشخص نیست که وضعیت شهرستان چگونه است. 

وی گفت : با توجه به اینکه در ۲ هفته نخست عدم تغییر شرایط کرونایی شهرستان ها قابل درک و پذیرش بود ، اما هنوز اعلامی از وضعیت جدید وجود ندارد و این بلا تکلیفی شرایط را برای مدیریت اقتصادی مراکز استان و بازار سخت می کند. 

فرماندار مرکز مازندران با بیان اینکه ۸۰ درصد بازار ساری مربوط به مشاغل سطح ۲ است ، افزود : تاب‌آوری بازار در روزهای اخیر بسیار کاهش یافته است و کسبه از وضعیت مالی خود بسیار نگرانند. 

وی افزود : استان مازندران و بویژه ساری ، اقتصادی غیر صنعتی و متکی به بازار دارد که نیاز است این بازار به صورت مداوم در چرخش باشد تا معیشت مردم تامین شود. 

رضایی اظهار داشت : در حال حاضر منتظریم تا روزهای آینده ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا وضعیت مرکز استان را مشخص کنند تا نه تنها مدیریت بهتری در زمینه کرونا داشته باشیم، بلکه مردم نیز نتیجه محدودیت های سختگیرانه را لمس کنند. 

ساری در کنار آمل و بهشهر یکی از سه شهرستان مازندران بود که از آغاز طرح محدودیت های جامع مقابله با کرونا در وضعیت قرمز قرار داشت . وضعیت این شهرستان به همراه آمل در پایان ۲ هفته اعمال این محدودیت ها همچنان قرمز باقی ماند ولی بهشهر به نارنجی تغییر وضعیت داد.

باقی مانده ساری در چنبره اعمال محدودیت های سختگیرانه مقابله با کرونا سبب شده است تا طی چند روز اخیر زمزمه هایی در محافل عمومی و فضای مجازی مبنی بر بی اثر یا کم اثر بودن این محدودیت ها شنیده شود ، اگر چه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران معتقدند که اثرگذاری محدودیت های سختگیرانه در این استان به خاطر جغرافیای به هم پیوسته شهری و روستایی ، تراکم بالای جمعیتی و تعاملا سطح بالای اجتماعی و فامیلی دستکم به سه هفته تا یک ماه زمان نیاز دارد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی کانیوزن دولت به ۹۶ درصد رسید

فرماندار ساری همچنین گفت که بر اساس تازه ترین برآوردهای میدانی ، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط کانیوزن دولت در مرکز استان به ۹۶ درصد رسیده است.

وی افزود : خوشبختانه در ۱۸ روز گذشته از آغاز طرح جامع محدودیت های کرونایی در مرکز مازندران ، همکاری خوبی را از سوی دستگاه های دولتی و بازاریان شاهد بودیم. 

رضایی رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های دولتی مرکز استان را رضایت بخش توصیف کرد و گفت : طبق بررسی میدانی ۹۶ درصد کانیوزن و دستگاه های دولتی تمامی پروتکل ای بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در محل کار را رعایت کردند. 

وی افزود : در این مدت رعایت پروتکل های بهداشتی و کرونایی در میان کسبه و بازاریان نیز به ۷۶ درصد رسید و تقریبا به طور کامل شاهد تعطیلی بازار و مشاغل غیرسطح یک در شهرستان بودیم. 

بر اساس آخرین ارزیابی ستاد ملی مقابله با کرونا ، مازندران در حال حاضر دارای پنج شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی و ۱۸ شهرستان دارای وضعیت نارنجی است. ساری ، آمل ، محمود آباد ، نور و گلوگاه شهرستان های قرمز مازندران هستند.

طبق آخرین آمار مراجع بیمارستانی ، در ۱۸ روز اخیر که محددیت های سختگیرانه کرونایی در مازندران به اجرا درآمد ،  نه تنها آمار مبتلایان جدید در استان کاهشی نبود، بلکه شیب صعوی را طی می کند. در حال حاضر ۹۸۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۲۳ درصد بیش از زمان آغاز محدودیت های جدید کرونایی است. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=313176

برچسب ها

ثبت نظر

-