تلاش برای ارائه آموزش باکیفیت به سوادآموزان در دوران کرونا

  • کد خبر : 312723
  • 18 آذر 1399 - 10:16
تلاش برای ارائه آموزش باکیفیت به سوادآموزان در دوران کرونا

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ – ۰۸:۱۷

 بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از خبرگزاری پانا

تهران (پانا) – بیست وچهارمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان نهضت سوادآموزی در سال ۱۳۹۹ در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، شاپور محمدزاده معاون وزیر ورئیس سازمان ضمن گرامیداشت سالروز شهدای دانشجوی ۱۶ آذر و روز دانشجو این روز را تبریک گفت و در ادامه بیان کرد: این روز یادآور شهید شدن سه دانشجو می باشد که در پی اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا از ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در این تاریخ یعنی ۱۶ آذر ۱۳۳۶ است.

محمدزاده در ادامه به خبری از جلسه معاونین وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این جلسه گزارشی از فعالیت سوادآموزی در شرایط کرونا ارائه شد و نتیجه آن منجر به تشکیل کار گروهی متشکل از تعدادی از معاونین محترم وزارتخانه گردید ، تا نسبت به مسئله سوادآموزی وفعالیت های آن در زیست بوم جدید هم اندیشی شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ، همچنین به موضوع فعالیت سوادآموزی در شرایط کرونا اشاره کرد و افزود: در شرایط کرونا همه ظرفیت های سازمانی را به کار گرفتیم تا آموزش با کیفیت را به سوادآموزان ارائه کنیم از جمله این ظرفیت ها سامانه سوادآموزی تحت وب ، پورتال سازمان ،شبکه های اجتماعی از جمله شاد و تماس تلفنی آموزش دهنده ها با سوادآموزان می باشد و تلاش می کنیم آموزش تلویزیونی را از ابتدای دی ماه مجدد از سرگیریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان گفت: خوشبختانه با تلاش های انجام شده بخشی از اعتبارات این سازمان دریافت شده ودر اولین فرصت توزیع آن براساس عملکرد استانها انجام می شود.

وی در ادامه جلسه پس از استماع گزارش واحد های تخصصی، نکاتی را تاکید کردند از جمله:

۱- استان‌هایی که در فرآیند کلاسگذاری خوب عمل کرده اند هر هفته دو مورد را معرفی کنند تا بصورت تلفنی از مدیران کل آموزش و پرورش آن استانها تقدیر و تشکر شود.

۲- تاکید کردند سرانه پیش بینی شده برای ۱۲۰ مرکز یادگیری محلی طرح سواد وزندگی هر چه سریعتر دراختیار استانها قرار گیرد .

۳- از استانهائی که تاکنون فعالیت سال ۱۳۹۸ را در سامانه به سرانجام نرسانیده اند خواسته شود هرچه سریع تر اقدام بایسته را انجام دهند.

۴- برنامه هفته سوادآموزی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و اجرای دستور العمل های ستادملی کرونا به بهترین نحو انجام شود.

۵- کتاب بخشنامه های و دستورالعمل های سازمان به روز آوری ودر اختیار معاونین استانها ی جدید الانتصاب قرار گیرد.

۶- دوره آموزشی و توجیهی برای روسای ادارات و معاونین سوادآموزی استانها ی جدید الانتصاب برگزار شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=312723

ثبت نظر

-