دسترسی همه دانش‌آموزان مدارس غیردولتی به فضای آموزش برخط

  • کد خبر : 312603
  • 18 آذر 1399 - 8:56
دسترسی همه دانش‌آموزان مدارس غیردولتی به فضای آموزش برخط

فولادوند در گفتگویی به مناسبت هفته بزرگداشت مدارس غیردولتی خبر داد

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ – ۰۸:۰۱

فولادوند

تهران (پانا) – رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به مناسبت سالروز تصویب قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مدارس غیر دولتی، گفت که مؤسسان و مدارس غیردولتی همواره در راستای گسترش عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی دانش‌آموزان لازم‌التعلیم، همکار و همیار دولت بوده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، شهریار فولادوند به نقش این مدارس در ارتقای کیفیت علمی و ایجاد رقابت سالم آموزشی میان مدارس کشور اشاره کرد و از تلاش بی وقفه معلمان دلسوز، مدیران سخت‌کوش و موسسان دغدغه‌مند این مدارس برای حفظ فرایند آموزش و ارتقای آن در ایام شیوع ویروس کرونا ، تقدیر و تشکر کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در ادامه افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا یعنی از اسفندماه سال تحصیلی گذشته، مراکز آموزشی تعطیل شد و به تبع آن، فعالیت حضوری در مدارس غیردولتی نیز به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان متوقف شد اما در مدت زمانی اندک، به همت مؤسسان دلسوز و با تعهد آموزگاران و دبیران پرتلاش در بستر فضای غیرحضوری جریان یافته و مسیر تازه ای ایجاد شد.

وی ادامه داد: همزمان با فعالیت‌های شبانه‌روزی مدارس غیردولتی برای ارائه آموزش باکیفیت در شرایط کرونا، با رونمایی از پلتفرم «شاد»، مدارس غیردولتی از این بستر ارزشمند نیز برای آموزش دانش‌آموزان بهره گرفته‌ و همچنین از روش‌های مکمل به شیوه برخط و برون خط برای ارتقا کیفیت آموزش به خوبی استفاده کرده اند.

فولادوند اظهار کرد: جای بسی خرسندی است که مدارس غیردولتی توانسته است در ارائه آموزش ها به روش برخط و پوشش دانش‌آموزان خود، به اهداف پیش‌بینی شده دست یابد و اکنون قاطبه ی دانش آموزان این مدارس به آموزش با کیفیت متناسب با شرایط فعلی دسترسی دارند.

معاون وزیر در این گفتگو بیان کرد: از صاحبنظران و متخصصان دغدغه‌مند عرصه تعلیم و تربیت تقاضا داریم تا اهتمام ویژه ای به مدارس غیردولتی داشته باشند و در این راستا کارکرد این مدارس را تحلیل کرده و نظرات و دیدگاه‌های خود را در جهت تقویت و بهبود این بخش برای استفاده بهینه مدیران و متولیان امر به رشته تحریر درآورده و ارائه کنند.

وی در ارتباط با نظارت های صورت گرفته بر این مدارس اظهار کرد: علاوه بر نظارت دقیق و وسیع بر مدارس غیردولتی که هم اینک در سه سطح منطقه، ادارات کل و حوزه ستادی به شکل دقیق و جدی در حال اجراست، در پی ایجاد زمینه ها و بسترهای حقوقیِ متناسب و مرتبط با شفافیت در قوانین و آیین نامه‌ها هستیم.

شهریار فولادوند در این گفتگو مدارس غیردولتی را بخش مهمی از نظام تعلیم و تربیت کشور دانست که بر حسب ضرورت و با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان تاسیس شده و به ارائه خدمت به دانش آموزان و آینده سازان کشور مشغول شده اند و عنوان کرد: این مدارس اغلب توسط دغدغه مندان با تجربه فرهنگی تاسیس و اداره می شوند و همواره در کنار بخش دولتی و هماهنگ با آن در گسترش پوشش تحصیلی و افزایش کمیت و کیفیت فعالیت های آموزشی و تربیتی در گوشه و کنار کشور سهیم و دخیل بوده اند و گام‌های موثری در راستای عدالت آموزشی برداشته شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=312603

ثبت نظر

-