طرح‌های جدید صنعت آب و برق در کدام استان‌ها افتتاح می‌شود؟

  • کد خبر : 312406
  • 18 آذر 1399 - 5:29
طرح‌های جدید صنعت آب و برق در کدام استان‌ها افتتاح می‌شود؟

 

 

طرح‌های جدید صنعت آب و برق در کدام استان‌ها افتتاح می‌شود؟ / سی و یکمین هفته پویش

نیوز: تهران (پانا) – سی و یکمین هفته پویش هر هفته #الف_ب_ایران فردا (سه‌شنبه، ۱۸ آذرماه) رهاوردهایی برای استان‌های تهران، ایلام و گلستان در صنایع آب و برق به همراه خواهد داشت.

به گزارش نیوز، دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد.

این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو در هفته سی‌اُم این پویش گفت: از مجموع ۲۵۰ پروژه امسال با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان، تاکنون ۱۴۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

برپایه این گزارش، اکنون این پویش به هفته سی و یکم خود رسیده و قرار است فردا پروژه‌هایی در استان‌های تهران، ایلام و گلستان در بخش آب و برق به بهره‌برداری برسد.

براساس اعلام وزارت نیرو، قرار است ۱۷ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار ۵۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان‌های تهران، ایلام و گلستان فردا در قالب سی و یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو افتتاح شود.

بر این اساس، از ۱۷ پروژه آماده افتتاح، یک پروژه در استان تهران، هشت. پروژه در استان گلستان و هشت پروژه در استان ایلام خواهد بود.

آب‌رسانی به ۴۳ روستا، تنها پروژه آماده افتتاح در استان تهران است که جمعیتی. افزون بر ۱۴ هزار خانوار را از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می‌کند.

پروژه‌های آماده افتتاح استان گلستان شامل. مولد مقیاس‌کوچک ۲۵ مگاواتی (سمند صنعت رستاک)، اصلاح. و بهینه‌سازی ۲۸ پروژه توزیع برق، پست ساده فوق. توزیع «بدراق ملا»، افزایش ظرفیت پست انتقال. گرگان، افزایش ظرفیت پست گنبد۲، توسعه کلیدخانه. ۲۰ کیلوولت پست‌های «عطاآلاد»، کلاله، گرگان۴و کردکوی، پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی. ایستگاه‌ها و خطوط و آب‌رسانی به ۳۹ شهر و روستا است.

همچنین در استان ایلام نیز پروژه‌های پست ۲۳۰.۲۰ کیلوولت «مورموری» و اتصالات ۲۳۰ کیلوولت آن، خط ۶۳ کیلوولت «سرآبله- لومار»، توسعه کلیدخانه پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت دهلران ۲، فاز نخست نیروگاه مقیاس‌کوچک ایلام به ظرفیت ۲.۵ مگاوات، توسعه و بهینه‌سازی پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت ایلام و آب‌رسانی به هشت روستا به بهره‌برداری خواهد رسید.

این پروژه‌ها با هدف کمک به کمبود تولید شبکه سراسری. جلوگیری از اعمال خاموشی، افزایش پایداری شبکه. و تامین برق مستمر، افزایش پایداری شبکه انتقال. کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکان. افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش قابلیت اطمینان. پست‌های تغذیه شونده از باس بارهای ۶۳ کیلوولت. و جلوگیری از خاموشی مشترکان، جبران خسارت سیل. و تامین آب شرب بهداشتی، افتتاح خواهند شد.

 

همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=312406

ثبت نظر

-