به دنبال شکستن انحصار در حوزه خودرو هستیم/ رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو؛ تا پایان سال/سرعت بخشیدن به خدمات دولت در حوزه بهداشت

  • کد خبر : 312377
  • 18 آذر 1399 - 5:03
به دنبال شکستن انحصار در حوزه خودرو هستیم/ رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو؛ تا پایان سال/سرعت بخشیدن به خدمات دولت در حوزه بهداشت

به دنبال شکستن انحصار در حوزه خودرو هستیم/ رشد 50 درصدی تولید خودرو؛ تا پایان سال/سرعت بخشیدن به خدمات دولت در حوزه بهداشت

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: به دنبال شکستن انحصار در حوزه خودرو هستیم و این کار را انجام خواهیم داد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب، افزود: نه تنها در حوزه واردات بلکه در حوزه تولید داخلی نیز باید شرکت‌های بخش خصوصی را تقویت کنیم تا رقیب خودروسازان شوند.


وی رقابت سالم را باعث افزایش کیفیت و همچنین کاهش قیمت خودرو دانست و تصریح کرد: این مهم افزایش اشتغال و فعال تر شدن قطعه سازان را نیز به دنبال خواهد داشت.


وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید خودرو در چند ماهه گذشته، بیان کرد: پیش بینی میکنیم که این افزایش تا پایان سال به ۵۰ درصد برسد.


رزم حسینی با اعلام اینکه تعهدات خودرویی مردم در حال پاسخ دهی است، اضافه کرد: دنبال افزایش تولید هستیم و در خصوص واردات خودرو چند مولفه باید همراه باشند که در کارگروه های کارشناسی در حال بررسی آن‌ها هستیم تا خلا بازار برطرف شود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت، بیان کرد: این مرکز برای ایجاد شفافیت، روان سازی و سرعت بخشیدن به خدمات دولت یکی از کارهای ضروری در حوزه بهداشت و سلامت بوده است.


وی با بیان این مطلب، افزود: بر اساس موارد قانونی وزارت صمت باید زیرساخت های لازم برای این مرکز را فراهم می کرد و امروز با رونمایی از این مرکز حرکت زیربنایی برای سلامت کشور آغاز شده است.


وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز، کار مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده است، بیان کرد: همه دستگاه‌های مسئول و ذیربط همکاری بسیار خوبی را در راه اندازی این مرکز داشته اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۲۳ پروژه در دستور کار دولت الکترونیک است که تا پایان سال باید زیرساخت‌های آن تکمیل شود و مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت یکی از آنها می باشد.

رزم حسینی جلوگیری از اسراف دارو، رانت‌ها و سوء استفاده ها را از مزایای راه اندازی مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت دانست.

وی حذف نسخه کاغذی و ایجاد پرونده های سلامت و نسخه های پزشکی به صورت الکترونیک را از کاربردهای این مرکز عنوان کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بر اساس قانون موظف به ارتقای سامانه‌های مورد نیاز برای تحقق دولت الکترونیک در جهت افزایش کارآیی نظام اداری هستیم.

وی با بیان این مطلب، افزود: راه اندازی سامانه و مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت کار مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده است که با این مرکز، اتفاق بسیار مهمی در حوزه بهداشت و سلامت کشور خواهد افتاد.

وی ادامه داد: با استفاده از این سامانه در واقع همه پزشکان و داروخانه های سراسر کشور با استفاده از امضای الکترونیکی نسخه های دارویی خود را خواهند داشت و پرونده های سلامت با این سیستم با حداکثر سرعت و حداقل هزینه صادر و تشکیل می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شهروندان نیز با استفاده از این سیستم الکترونیکی به راحتی به پرونده‌های سلامت خود دسترسی خواهند داشت.

کاهش هزینه های دولت و حوزه سلامت با الکترونیک شدن پرونده‌ ها

رزم حسینی کاهش هزینه های دولت و حوزه سلامت را از مزایای این مرکز دانست و افزود: این سامانه از افزایش بی رویه مصرف دارویی کشور جلوگیری می کند و شهروئندان به صورت مستقیم از سراسر کشور با پزشک و داروخانه مورد نظر خود ارتباط برقرار خواهند کرد و امورات دارویی و پزشکی خود را جلو خواهند برد.

وی افزایش شفافیت و کاهش رانت را از مزایای به کارگیری این سامانه دانست و افزود: در برنامه اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه های توسعه چهارم، پنجم و ششم بر روی شفافیت تاکید شده است، دو نرخی بودن نرخ ارزی سبب شده است تا رانت‌هایی برای دلالان حوزه اقتصادی به وجود آید که ما به عنوان وزارت صمت در حوزه های مرتبط با خود کارهای جدی را برای مبارزه با فساد، رانت خواری و کاهش امضاهای طلایی شروع کرده ایم که رونمایی امروز در همین راستا بوده است.

وزیر صمت با اعلام اینکه با مردم باید با صداقت صحبت کنیم، گفت: رسانه‌ها باید حامی و پشتیبان شفافیت باشند و در این راه سخت پشتیبان ما باشند تا مردم نیز همراه شوند و اعتماد کنند.

گفتنی است که مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان نظام پزشکی کشور رونمایی شد.

با رونمایی از این مرکز، امضا های کاغذی در فرآیند مراجعات پزشکی حذف و امضای الکترونیکی جایگزین آن خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=312377

ثبت نظر

-