خطیب زاده: ایران در مسیر مبارزه با تروریسم در کنار سوریه ایستاده است

  • کد خبر : 311803
  • 17 آذر 1399 - 20:10
خطیب زاده: ایران در مسیر مبارزه با تروریسم در کنار سوریه ایستاده است

 سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) همزمان با حضور فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در تهران در توئیتی نوشت: تهران امروز میزبان اولین سفر خارجی وزیر خارجه جدید سوریه است.

وی دستورکار این سفر را بررسی آخرین وضعیت بحارن سوریه، روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای برشمرد و تصریح کرد: راه‌حل سیاسی، تنها گزینه ممکن برای پایان دادن به بحران جاری است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین عنوان کرد: ایران در مسیر مبارزه با تروریسم در کنار مردم و دولت سوریه ایستاده است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر فیصل المقداد به تهران گفت: این اولین سفر خارجی ایشان است و نشان می‌دهد روابط دو کشور چقدر نزدیک است و تا دقایقی دیگر با ظریف ملاقات می‌کند. روابط دو کشور برای آرامش، صلح و ثبات منطقه است. ملت سوریه از مسیر بسیار دردناکی عبور کرده است. مسیری که برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با توهم اینکه بتوانند قدرت را به سبک خود تغییر دهند، روزهای پر از درد و رنج برای مردم سوریه درست کردند و تکفیری‌ها را آنجا فرستادند. آمریکا از نفت سوریه استفاده و هیچ شرم و حیایی ندارد. بخشی از سوریه اشغال شده است. 

وی گفت: ایران در کنار مردم سوریه است تا اینکه روزهای بهتری برای مردم سوریه رقم بخورد.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه که بعد از درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه فقید سوریه عهده‌دار این سمت شد شب گذشته در اولین سفر خارجی‌اش وارد تهران شد و پیش از ظهر امروز نیز در محل وزارت خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد. وی قرار است با حسن روحانی رئیس جمهور و دیگر مقامات ایرانی دیدار کند.

فیصل المقداد صبح سه‌شنبه (فردا) نیز با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=311803

ثبت نظر

-