تبیین مصادیق سند تحول بنیادین و دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه سلامت

  • کد خبر : 311364
  • 17 آذر 1399 - 15:38

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ – ۱۳:۴۱

آیین رونمایی از سامانه ثبت شکایات مردمی و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی

تهران (پانا) – در اولین وبینار بین‌المللی سلامت، سواد و آموزش در کشورهای فارسی زبان (کشورهای افغانستان و تاجیکستان) که از سوی کرسی جهانی سلامت و آموزش یونسکو برگزار شد، زینی‌وند قائم مقام وزیر در امور بین الملل به عنوان اولین سخنران وبینار، دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه سلامت را تبیین کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، مجتبی زینی‌وند نخست با طرح و تبیین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه سواد و سلامت و ارائه مستندات سند تحولات بنیادین در حوزه سلامت به منظور معرفی دیدگاه عالی، مثبت و مترقی وزارت آموزش و پرورش در این حوزه به ایراد سخنرانی پرداخت و افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای اسناد متعددی در حوزه آموزش و پرورش است. یکی از مهمترین این اسناد، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که تمامی راهبردها و خط ‌‌مشی‌های آموزشی و اجرایی نظام تعلیم و تربیت کشور معطوف به سند مذکور است. در سند تحول بنیادین در حوزه سلامت اهداف، راهکارها و برنامه‌های عملیاتی مشخصی پیش‌بینی شده است و در حال اقدام و اجرا می‌باشد و یکی از ساحت های شش‌گانه تعلیم و تربیت در این سند، ساحت زیستی و بدنی است که نشان از اهمیت و توجه نظام تعلیم و تربیت به حوزه سلاکت جسم و روان دانش آموزان است.

زینی وند در ادامه، آخرین دستاوردهای حوزه سلامت را با ارائه آمارهای روز در راستای تحقق اهداف سند تحول برای شرکت‌کنندگان برشمرد و به خدمات ارائه شده طی همه‌گیری کووید_۱۹ اشاره کرد. وی همچنین با اشاره به آمار دانش‌‍‌‌آموزان به تفکیک جنس ومقطع تحصیلی و ارائه آمار دانش‌آموزان خاص از جمله کودکان با نیازهای ویژه، دانش آموزان خارج از کشور و اتباع خارجی مقیم ایران، گستردگی، تنوع و حجم عظیم وظایف آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با بسیاری از این کشورها بر خدمات شایان توجه این وزارت برای ارتقا وضعیت سواد و سلامت جامعه تأکید کرد.

در این وبینار پروفسور علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز مطالبی را بیان داشتند و در حاشیه وبینار نیز با برگزاری جلسه‌ای در دفتر ایشان، خدمات آموزش و پرورش به طور مبسوط توسط رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تشریح شد. دکتر زالی نیز ضمن قدردانی صمیمانه از زحمات آموزش و پرورش، آمادگی خود را برای انعقاد یادداشت تفاهم با وزارت آموزش و پرورش و نیز اجرای برنامه های مشترک از جمله برگزاری برنامه مشترک برای پاسداشت زحمات مدافعان سلامت در روز پرستار مصادف با سی ام آذرماه اعلام کرد.

همچنین پروفسور دیدیر جردن، رئیس کرسی جهانی سلامت و آموزش یونسکو نیز ضمن تشکر از خدمات جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار امیدواری کرد با پیگیری دستاوردهای این وبینار در آینده زمینه ارتباطات بیشتر این کشورها و اشتراک دانش و تجربیات آنها بیش از پیش فراهم شود.

عبدل جلال، مشاور سیاستگذاری بنیاد فرهنگی آقاخان در افغانستان و نذیرا سوداتیاروا، محقق آموزش فرهنگیان تاجیکستان نیز هر کدام طی یک سخنرانی مطالبی در خصوص سواد و سلامت و جایگاه آن در کشور متبوع خود ارائه کردند.

در پایان نسترن کشاورز محمدی از دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر کمیته علمی کرسی سلامت و آموزش یونسکو وبینار سلامت، سواد و آموزش در کشورهای فارسی زبان که در بخش افتتاحیه با ایراد سخنرانی، خدمات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را درحوزه سواد و سلامت ارائه کرده بود، با جمع بندی جلسه و برقراری امکان پرسش و پاسخ به این وبینار خاتمه دادند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=311364

ثبت نظر

-