ایجاد ۱۵۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد

  • کد خبر : 311300
  • 17 آذر 1399 - 14:46
ایجاد ۱۵۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ – ۱۱:۰۱

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی در سمنان

تهران (پانا) – معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، گفت از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ هزار شغل برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ایجاد شده است.

به گزارش کمیته امداد، حجت‌الله عبدالملکی، اظهار کرد: تا پایان سال جاری ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم هدف‌گذاری شده است که با همکاری شبکه بانکی، این آمار محقق خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام آمادگی این نهاد برای پذیرش مسئولیت اشتغال خرد روستایی و خانگی کل کشور ادامه داد: با آغاز مجلس یازدهم، طی مکاتبه‌ای که رئیس کمیته امداد با ریاست مجلس انجام داد، اعلام شد کمیته امداد آماده است این مسئولیت ملی و سنگین را بپذیرد و در مقابل آن پاسخگو باشد؛ به شرط آنکه اختیارات و منابع مورد نظر در اختیار این نهاد قرار گیرد.

وی افزود: همچنین این مسئله در حضور معاون اول رئیس جمهور مطرح و اعلام شد در صورتی که منابع مورد نیاز در اختیار کمیته امداد قرار گیرد، این آمادگی وجود دارد که سالانه ۵۰۰ هزار عنوان شغلی در بخش مشاغل خانگی و خرد روستایی ایجاد شود که در صورت تحقق این امر مهم، عملکرد ایجاد اشتغال در کشور به طور کلی ۱۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه نهاد تصمیم گیرنده در این زمینه شورای عالی اشتغال کشور است، بیان کرد: این شورا طی دو هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد و اگر این مساله تصویب شود، از سال آینده کمیته امداد متولی اشتغال خانگی و خرد روستایی کل کشور خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=311300

ثبت نظر

-