تجهیزات و مشخصات فنی ام وی ام x55 در مقایسه با هاوال h2

  • کد خبر : 311274
  • 17 آذر 1399 - 14:35
تجهیزات و مشخصات فنی ام وی ام x55 در مقایسه با هاوال h2

در این گزارش قصد داریم ، قصد داریم به مقایسه ام وی ام  X55 با هاوال H2 بپردازیم. این شاسی‌بلندهای جمع‌وجور چینی، هر ۲جزو گران‌قیمت‌ترین و سطح بالاترین چینی‌های حاضر در این کلاس هستند. ام‌وی‌ام X55 یکی از محصولات جدید مدیران خودرو است، که برای پرکردن فاصله بین X33 محبوب و X22 کوچک و جوان‌پسند، به بازار عرضه‌شده است.

در مقابل  هاوال H2 توسط گروه بهمن به بازار عرضه می‌شود و نسبت به ام وی ام X55 مدت بیشتری در بازار ایران حضور داشته است. فاصله قیمتی نزدیک و قرارگرفتن در یک دسته خاص باعث شده است، بسیاری از خریداران در انتخاب یکی از این دو شاسی‌بلند جمع‌وجور دچار تردید شوند. برای اینکه بتوانید بر اساس نیاز خود بهترین گزینه را از بین این دو خودرو انتخاب کنید، با ما در ادامه مقاله مقایسه ام وی ام x55 و هاوال h2 همراه باشید، تا بیشتر با جزئیات فنی، معایب و مزایای آن‌ها آشنا شوید.

معرفی ‌ام وی ام x55 

مقایسه ام وی ام x55 و هاوال h2 را با معرفی این دو خودرو آغاز می‌کنیم. ام وی ام X55 محصول شرکت چینی چری است، که مانند سایر محصولات این شرکت با همکاری مدیران خودرو از سال ۱۳۹۸ وارد بازار ایران شده است. این خودرو در چین با نام ۵X و در روسیه با نام تیگو ۴ به بازار عرضه می‌شود؛ اما در ایران از کد ام وی ام X55 برای معرفی آن استفاده‌شده است. ام وی ام X55 با پلتفرم جدید چری یعنی T1X راهی بازار جهانی شد؛ طراحی جدید داخلی و خارجی، امکانات قابل‌قبول و استفاده از پیشرانه مشترک با تیگو ۷، مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این خودرو تازه‌وارد محسوب می‌شوند. در مقابل، قیمت بالا مشکل بزرگی است که می‌تواند از موفقیت ام وی ام X55 در بازار جلوگیر کند.

معرفی هاوال h2

در مقابل، هاوال H2 محصول نسبتاً قدیمی‌تری به‌حساب می‌آید. این خودرو که محصول کمپانی بزرگ گریت وال چین (بزرگ‌ترین تولیدکننده شاسی‌بلندهای چینی) است، برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ با همکاری عظیم خودرو به بازار ایران آمد. با توجه به مشکلات زیادی که عظیم خودرو داشت، هاوال H2 مجال زیای برای عرض‌اندام در بازار پیدا نکرد. بااین‌حال ویژگی‌های مثبت هاوال h2، باعث شد که گروه بهمن از زمستان ۹۶ این خودرو را روی خط تولید خود ببرد. هاوال H2 نیز علاوه‌بر اینکه امکانات مناسبی دارد، جزو باکیفیت‌ترین چینی‌های موجود در بازار ایران است. در مدت‌زمان کوتاهی که هاوال h2 در ایران تولید می‌شد، فروش نسبتاً قابل‌قبولی داشت؛ اما وضعیت فروش آن در حال حاضر نامشخص است. بااین‌حال، بازار خریدوفروش آن وضعیت بدی ندارد.

مقایسه ام وی ام x55 و هاوال h2 در طراحی

مقایسه ام وی ام x55با هاوال h2 در طراحی

طراحی خارجی

در بخش بعدی مقایسه ام وی ام x55 و هاوال h2 طراحی خارجی و داخلی این دو خودرو را موردبررسی قرار می‌دهیم. همان‌طور که در معرفی ‌ام وی ام X55 اشاره کردیم، این خودرو با پلتفرم جدید T1X به بازار عرضه‌شده است. چری برای طراحی این پلتفرم از جگوار-لندرو و برند کوروس کمک گرفته است و در محصولات جدید خود از آن استفاده می‌کند. در همان نگاه اول، متوجه مدرن بودن طراحی ‌ام‌وی‌ام X55 می‌شوید. طراحی جلوپنجره و چراغ‌های جلو به همراه خطوط حجم‌دهنده روی بدنه و گرافیک زیبای چراغ‌های عقب به زیباتر شدن و اسپرت‌تر شدن خودرو کمک کرده‌اند.

وجود نوار کرومی متصل‌کننده چراغ‌های عقب و تکه‌های کرومی در نمای جلو، یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو به‌حساب می‌آید. به‌طورکلی، چری در طراحی این خودرو  نسبت به محصولات قبلی، پیشرفت‌های زیادی داشته و سعی کرده است تا از زبان طراحی مستقلی استفاده کند؛ هرچند نکات ریزی مانند شباهت چراغ‌های عقب به کیا اسپورتیج هنوز هم به چشم می‌خورند. درمجموع طراحی خارجی این خودرو از نظر ما کاملاً راضی‌کننده است و توانایی جذب جوانان را دارد.

مقایسه ام وی ام x55 و هاوال h2 در طراحی

در مقابل، هاوال H2 طراحی ساده‌تر، اما هماهنگ و قابل‌قبولی دارد. محصولات هاوال به‌طورکلی دارای طراحی مستقل‌تری نسبت به سایر خودروهای چینی هستند. علاوه‌بر این، گریت وال به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شاسی‌بلندهای چینی سعی می‌کند با بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی خود، همچون محصولات برند هاوال، سهمی از بازارهای جهانی را کسب کند.

در عمل نیز هاوال H2 با جلوپنجره بزرگ کرومی، خطوط برجسته روی بدنه، طراحی قابل‌قبول در نمای جانبی که معمولاً در خودروهای چینی زیاد به آن پرداخته نمی‌شود، و هماهنگی در طراحی نمای عقب خودرو توانسته است عملکرد کاملاً قابل‌قبولی را در طراحی خارجی از خود نشان دهد. اگر ام وی ام X55 ظاهر جوان‌پسندتری داشته باشد، درعوض هاوال H2 به چشم خانواده‌ها طراحی دل‌نشین‌تری خواهد داشت.

کابین ام وی ام x55

طراحی داخلی

ام وی ام X55 در طراحی داخلی نیز سعی کرده است زبان طراحی مدرن و اسپرت خود را حفظ کند. در نگاه اول، عدم تقارن در طراحی دریچه‌های کولر و یک نمایشگر بزرگ در وسط داشبورد، اولین چیزی است که توجه شما را جلب می‌کند. فرمان، کاملاً مشابه فرمان استفاده‌شده در تیگو ۷ است و کلیدهای کنترل زیادی روی فرمان و در کنسول وسط دیده می‌شود. پشت آمپر مدرن با صفحه نمایشگر دیجیتالی بزرگ، یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی طراحی داخلی‌ ام وی ام X55 به‌حساب می‌آید. طراحی کلی درون کابین، اسپرت‌تر از هاوال H2 است و سعی شده است با استفاده از چرم تیره کمی حس لوکس بودن نیز به سرنشینان منتقل شود. استفاده از پلتفرم T1X فضای کافی در اختیار ۵ سرنشین خودرو قرار می‌دهد. متریال استفاده‌شده در کابین، کیفیت مناسبی دارند اما چندان سطح بالا نیستند.

کابین هاوال h2

در مقابل، درون کابین هاوال H2 کاملاً لوکس‌تر به نظر می‌رسد. استفاده از متریال باکیفیت‌تر، اصلی‌ترین دلیلی است که باعث شده است هاوال H2 حس یک خودروی سطح بالا را به سرنشینان خود منتقل کند. طراحی داخلی، همچون خارجی از زبان طراحی مستقل هاوال پیروی می‌کند. همه‌چیز در عین سادگی، هماهنگی خوبی باهم دارند و همین موضوع به شیک شدن کابین این خودرو کمک کرده است. طراحی داشبورد ساده است و خبری از خطوط شکسته و طراحی نامتقارن در آن نیست؛ اما کیفیت قابل‌قبولی دارد. تعداد زیادی دکمه کنترلی در زیر یک نمایشگر بزرگ در وسط داشبورد، قرارگرفته‌اند و همچون کلیدهای روی فرمان دسترسی خوبی را برای راننده فراهم کرده‌اند.

پشت آمپر هاوال H2 به‌ اندازه ‌ام‌وی‌امX55 جذاب نیست؛ اما طراحی قابل‌قبولی دارد. بااینکه هاوال H2 در دسته شاسی‌بلندهای جمع‌وجور قرار می‌گیرد، ولی همچنان در این خودرو فضای کافی برای سرنشینان جلو و عقب خودرو فراهم‌ شده‌است. البته طراحی صندلی‌ها به‌گونه‌ای است که احساس راحتی کاملی هنگام نشستن روی آن‌ها نخواهید داشت. درمجموع در این بخش نیز همچون طراحی خارجی، هاوال بیشتر مناسب خانواده‌ها است و ام وی ام X55 جوان‌پسندتر خواهد بود.

مقایسه ام وی ام x55 و هاوال h2

مقایسه ام وی ام x55 و هاوال h2 در مشخصات فنی

در قسمت بعدی مقایسه ام وی ام x55 و هاوال h2، نگاهی به زیر کاپوت این دو خودرو چینی خواهیم انداخت. ام وی ام X55 به پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر مجهز شده است. نمونه این پیشرانه در تیگو ۷ مورداستفاده قرارگرفته بود، که البته اندازه‌ای بزرگ‌تر از این خودرو داشت. قدرت خروجی این موتور از طریق گیربکس ۶ سرعتِ دو کلاچِ به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. عملکرد خوب موتور و گیربکس نسبتاً سریع این خودرو، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن را در حدود ۱۰٫۹ ثانیه نگه می‌دارد. بااین‌وجود مصرف ترکیبی این خودرو نیز به حدود ۶٫۵ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد. این عملکرد فنی، خصوصاً مصرف بهینه بنزین، باعث شده است تا ام وی ام X55 در این دسته حداقل در برابر رقبای چینی خود سربلند باشد.

در مقابل هاوال H2 با نیز با پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ وارد بازار شده است. قدرت خروجی این موتور ۱۴۱ اسب بخار و گشتاور آن ۲۱۰ نیوتن متر است، که در مقایسه با ام وی ام X55 عملکرد ضعیف‌تری را نشان می‌دهد. گیربکس ۶ سرعتِ تیپترونیک ۳ حالتِ، عملکرد نسبتاً خوبی دارد و قدرت خروجی موتور را به‌خوبی در اختیار چرخ‌های جلو خودرو قرار می‌دهد. از آنجایی‌که توربوشارژ هاوال H2 در سرعت‌های بالا فعال می‌شود، شتاب اولیه خودرو به ‌اندازه ‌ام وی ام X55 خوب نیست. حدود ۱۱٫۹ ثانیه زمان می‌برد تا هاوال H2 از حالت سکون به ‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نیز باعث شده است تا هاوال نسبت به رقیب خود پرمصرف‌تر باشد.












مدل خودرو

ام وی ام X55

هاوال H2

پیشرانه

۴ سیلندر توربوشارژ

۴ سیلندر توربوشارژ

حجم موتور

۱٫۵ لیتر

۱٫۵ لیتر

حداکثر قدرت

۱۴۷ اسب بخار

۱۴۱ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۲۱۰ نیوتن متر

۲۰۲ نیوتن متر

گیربکس

۶ سرعتِ دو کلاچِ

۶ دنده‌اتومات باحالت برفی

مصرف سوخت (ترکیبی)

۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۹ لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفر تا ۱۰۰

۱۰٫۹ ثانیه

۱۱٫۹ ثانیه

حداکثر سرعت

–         کیلومتر بر ساعت

۱۸۵ کیلومتر بر ساعت

مقایسه ‌ام وی ام x55 و هاوال h2

مقایسه آپشن و امکانات رفاهی ‌ام وی ام x55 با  هاوال h2

در این قسمت از مقایسه ام‌ وی‌ ام x55 و هاوال h2، به سراغ امکانات رفاهی و آپشن‌های این دو خودرو می‌رویم. هر دو خودرو از لحاظ سطح امکانات رفاهی و آپشن‌ها، عملکرد نسبتاً نزدیکی دارند. بزرگ‌ترین برتری‌ام ‌وی ‌ام X55 در مقابل هاوال H2، سویچ هوشمند است. این سویچ همانند یک ساعت هوشمند طراحی‌شده است و علاوه‌بر این‌که نقش ریموت کنترل درب‌ها و شیشه‌ها را بازی می‌کند، می‌تواند برای کنترل بخش‌های مختلف خودرو نیز مورداستفاده قرار بگیرد. دوربین ۳۶۰ درجه و کنترل کشش نیز آپشن‌های مهم دیگری هستند، که تنها در ام‌ وی ‌ام X55 دیده می‌شوند. در مقابل امکاناتی مانند سنسور باران، اتولایت، تهویه اتومات، تنظیم برقی گودی کمر، گرم‌کن صندلی‌های جلو و شیشه‌بالابر آنتی‌ترپ، برتری‌های هاوال H2 به‌حساب می‌آیند.














تجهیزات

ام وی ام x55

هاوال h2

چراغ

هالوژن، دی لایت، مه شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه

هالوژن، دی لایت، اتولایت، مه شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه

سیستم‌های مولتی‌مدیا

۶ اسپیکر- هندزفری

۸ اسپیکر- هندزفری

صفحه‌نمایش

۹ اینچی لمسی

۸ اینچی لمسی

رینگ‌ها

۱۷ اینچی

۱۸ اینچی

آینه

آینه جانبی با تنظیم برقی و گرم‌کن

آینه جانبی با تنظیم برقی و گرم‌کن- آینه عقب الکتروکرومیک

تهویه مطبوع

دستی

اتوماتیک

صندلی

۴ حالتِ برقی راننده

۶ حالتِ برقی به همراه تنظیم برقی گودی کمر راننده

شیشه

تنظیم برقی

تنظیم برقی- آنتی‌ترپ

سیستم‌های هشداردهنده

سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر،

سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، سنسور باران

سایر امکانات 

نویگیشن، دوربین عقب، دوربین جانبی، نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه

نویگیشن، دوربین عقب، دوربین جانبی، نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

مقایسه ‌ام وی ام x55 و هاوال h2 در ایمنی

مقایسه ام وی ام x55 با هاوال h2 در ایمنی

یکی از بخش‌های دیگری که در مقایسه ام وی ام x55 و هاوال h2 به آن می‌پردازیم، ایمنی کلی و امکانات امنیتی ‌ام وی ام x55 و هاوال h2 است. هر دو خودرو کیفیت ساخت خوبی دارند و به امکانات ایمنی در سطح قابل‌قبولی مجهز شده‌اند. هاوال H2 در سال ۲۰۱۵ توانست در تست ایمنی C-ncap چین ۵ ستاره ایمنی را کسب کند. البته سطح این تست، در مقایسه با E-ncap اروپا از نظر ملاک‌های ایمنی پایین‌تر است. اگرچه ام ‌وی ‌ام X55 در این تست نسبتاً معتبر شرکت نکرده است؛ اما قبلاً خودروهای چری توانسته بودند ۵ ستاره ایمنی را در C-ncap دریافت کنند. درمجموع هر دو خودرو در این بخش قابل‌قبول ظاهرشده‌اند. هرچند به‌طورکلی خودروهای هاوال کیفیت ساخت بهتری نسبت به سایر خودروهای چینی موجود دارند و هاوال H2 نیز از این قائده مستثنی نیست.







تجهیزات

ام وی ام X55

هاوال H2

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

ضد سرقت ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی

ضد سرقت ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، ایزوفیکس، کنترل پایداری، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، پشت‌سری فعال، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده

کیسه هوا

۴ عدد، راننده و سرنشین جلو

۶ عدد، راننده و سرنشین جلو،

سیستم ترمز

ABS/EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتو هلد

ABS/EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتو هلد

مقایسه تجربه رانندگی ام وی ام X55 با هاوال H2

در بخش بعدی مقایسه ام وی ام X55 و هاوال H2، قصد داریم تجربه رانندگی پشت فرمان این دو خودرو را بررسی کنیم. با نشستن پشت فرمان در هر دو خودرو، دسترسی خوبی به کلیدهای کنترل وجود دارد. صندلی هاوال H2، کمی بالاتر از حد استاندارد خودروهای این دسته نصب‌شده است، به همین دلیل احاطه بیشتری به محیط خواهید داشت. در مقابل، راحتی صندلی ‌ام وی امX55 نسبت به هاوال H2 بیشتر است.

با شروع حرکت در شتاب‌گیری اولیه، عملکرد ام وی ام X55 بهتر از رقیب به نظر می‌رسد. اختلاف اندک در قدرت و گشتاور به‌علاوه عدم همراهی توربوشارژ هاوال H2 در سرعت‌های پایین، باعث شده است این خودرو کمی کندتر به نظر برسد. البته هاوال H2 در سرعت‌های بالاتر و شتاب‌گیری ثانویه، عملکرد بهتری از خود ارائه می‌کند. اما با بالا رفتن دور موتور به دلیل عایق‌بندی ضعیف، صدای موتور کمی آزاردهنده خواهد شد.

 ام وی ام X55 به‌طورکلی خودرو اسپرت‌تری به‌حساب می‌آید و حتی حالت اسپرت نیز برای آن در نظر گرفته‌شده است. بااین‌حال، تفاوت دو خودرو چندان زیاد نیست و هر دو رانندگی هیجان‌انگیزی را برای شما به ارمغان نخواهند آورد. فرمان‌پذیری و کنترل دو خودرو، به لطف آپشن‌های کمکی مانند کنترل پایداری و فرمان برقی، در سطح قابل‌قبولی قرار دارد. علاوه‌بر این، به لطف فنربندی و تعلیق مناسب، سواری هر دو خودرو نرم است و کوبش‌های کمی به بدنه منتقل می‌شود. درمجموع اگر طرفدار شتاب بیشتر هستید، ام وی ام X55 گزینه مناسب‌تری خواهد بود. اما کنترل هاوال H2، به لطف فرمان نرم و خوش‌دست آن و ارتفاع بیشتر صندلی، راحت‌تر خواهد بود.

تحلیل شرایط بازار ام وی ام X55 و هاوال H2

در بخش تحلیل شرایط بازار ام وی ام X55 و هاوال H2، باید اشاره کنیم که هر دو خودرو به دلیل تعداد محدود واردشده به بازار، قیمت نسبتاً بالا و قرارگیری در محدوده بازار خودروهای دست‌دوم محبوب ژاپنی، کره‌ای و حتی فرانسوی‌، کار نسبتاً سختی دارند. ام وی ام X55 چندمین محصول ارائه‌شده توسط مدیران خودرو است. مدیران خودرو در ارائه محصولات قبلی توانسته است تا حدود زیادی اعتماد مشتریان خود را جلب کند و پشتیبانی نسبتاً خوبی نیز دارد. در مقابل اما، گروه باسابقه بهمن برای پشتیبانی از هاوال H2 آن‌چنان‌ که باید سرمایه‌گذاری مناسبی انجام نداده است. فروش محدود هاوال H2 نیز دلیل دیگری برای کمبود قطعات آن است. درمجموع با این‌که هر دو خودرو شرایط نسبتاً سختی در بازار دارند، اما وضعیت ام وی ام X55 به دلیل سابقه طولانی‌تر مدیران خودرو در این دسته از بازار، بهتر از هاوال H2 است.

جمع‌بندی مقایسه ام وی ام x55 و هاوال h2

ام‌وی‌امX55 و هاوال H2 هر دو خودروهایی با کیفیت ساخت قابل‌قبول، امکانات مناسب و عملکرد فنی راضی‌کننده در دسته شاسی‌بلندهای جمع‌وجور چینی بازار ایران هستند. همچنین طراحی داخلی و خارجی این خودروها با سلایق ایرانی‌ها تا حد زیادی هم‌خوانی دارد و هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌های مثبتی برای بخشی از بازار هدف هستند. بااین‌حال فروش محدود و قیمت بالای آن‌ها باعث شده است شرایط نسبتاً سختی را در بازار ایران تجربه کنند.

درمجموع باید گفت ام‌وی‌ام X55 با طراحی اسپرت جوان‌پسند، پیشرانه تیگو ۷ و امکانات جذابی مانند ساعت هوشمند، گزینه مناسبی برای جوانان به‌حساب می‌آید. در مقابل اگر خدمات پس از فروش برای شما یک دغدغه نیست و به کیفیت ساخت، طراحی داخلی لوکس و کنترل خودرو در هنگام رانندگی اهمیت می‌دهید، هاوال H2 گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=311274

ثبت نظر

-