قبل از خروج پیمانکار مطالبات کارگران پرداخت شود

  • کد خبر : 311253
  • 17 آذر 1399 - 14:24
قبل از خروج پیمانکار مطالبات کارگران پرداخت شود

قبل از خروج پیمانکار مطالبات کارگران پرداخت شود

مهمترین نگرانی حال حاضر کارگران ابنیه فنی تراورس و سایر کارگرانی که در کارخانجات بتنی مشغول کارند، این است که مطالبات معوقه خود را قبل از خروج پیمانکار دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده کارگران گروه ابنیه فنی تراورس با اشاره به رای اخیر نهاد قضایی درخصوص واگذاری مجدد مدیریت شرکت تراورس به شرکت راه‌آهن، از متولیان واگذاری درخواست کرد قبل از تسویه حساب با پیمانکار، مطالبات کارگران را بپردازند.


این کارگر با اشاره به اینکه حذف مدیریت خصوصی مجموعه تراورس باعث بهبود وضعیت کارگران می‌شود، گفت: با توجه به اینکه با رای اخیر مراجع قضایی؛ شرکت تراورس که از سال‌ها پیش به بخش خصوصی واگذار شده بود به دلیل‌ عدم اجرای تعهدات مندرج در قرارداد، با رعایت و اعمال موارد قانونی، به شرکت راه‌آهن بازگشت. بنابراین کارگران انتظار دارند در این فاصله کوتاه به مطالبات خود قبل از خروج پیمانکار برسند.


وی افزود: مشکلات مدیریتی و نداشتن منابع مالی کافی برای راه‌اندازی خطوط ریلی و کارخانجات بتنی و پرداخت نکردن حقوق کارگران باعث شد دولت با بازگرداندن مجدد مدیریت تراورس به راه‌آهن بخش عمده‌ای از مشکلات این مجموعه بزرگ را کاهش دهد.


این کارگر با بیان اینکه مجموعه تراورس سالهاست در سایه حوادث مختلف دستخوش بحران‌های شدید مدیریتی، تولیدی و مهم‌تر از همه بحران بی‌پولی شده است، اظهار داشت: متاسفانه در طول ده سال گذشته که با پیمانکار تراورس همکاری داشته‌ایم، این شرکت به تعهدات خود در قبال کارگران عمل نکرده و درنتیجه کارگران با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند.


او با طرح این سوال که چرا دولت مسئولیت رسیدگی به مهمترین بخش خدمات ریلی را که نبض اشتغال و اقتصاد محسوب می‌شود به اشخاصی واگذار می‌کند که صلاحیت نگهداری از آن را ندارند، گفت: شرکت تراورس بیش از ۶ هزار کارگران در مناطق ریلی کشور و دو کارخانه تولید قطعات بتنی دارد که در طول همه این سال‌ها مخالف حضور پیمانکار بودند و مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زنند.


او همچنین گفت: انتظار کارگران در شرایط فعلی که قرار است طی چند ماه آینده شرکت تراورس از مجموعه ریلی کشور خارج شود، پرداخت کامل مطالباتشان است.


به گفته نماینده کارگران؛ در این دوره که بخش خصوصی مدیریت کارخانه را برعهده داشته است هر ماهه از حقوق کارگران برای پرداخت بیمه کسر می‌شده ولی چندین ماه به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.


او در این زمینه اضافه کرد: هم اکنون شمار زیادی از کارگران که شرایط بازنشستگی با قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور را دارا هستند، به واسطه پرداخت نشدن بیمه؛ شرایط بازنشستگی سختی را سپری می‌کنند.


این کارگر در خاتمه گفت: با حمایت بیشتر دولت از مجموعه تراورس که در گذشته یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی و نگهدارنده خطوط ریلی در کشور و منطقه خاورمیانه بوده است، می‌توان زمینه اشتغال هزاران نیروی جویای کار کشور را فراهم کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=311253

ثبت نظر

-