برداشت ۶۲ میلیون تومانی پسر ۱۴ ساله از حساب پدر برای بازی آنلاین

  • کد خبر : 311179
  • 17 آذر 1399 - 13:32
برداشت ۶۲ میلیون تومانی پسر ۱۴ ساله از حساب پدر برای بازی آنلاین

استریمر یک تکنولوژی است که از آن برای انتقال محتوا به کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند به وسیله اینترنت استفاده می‌شود. کارکرد اصلی تکنولوژی استریمینگ انتقال داده است که معمولاً شامل صدا و ویدیو می‌شود.

به گزارش نیوز از پایگاه خبری پلیس، سرگرد احسان بهمنی سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان روز دوشنبه در تشریح این خبر گفت: در این پرونده پسر ۱۴ ساله شاکی در طول یک ماه با ۹ مرحله تراکنش از دو استریمر بازی آنلاین در مجموع ۲۶ میلیون تومان حمایت مالی کرده بود.

وی ادامه داد: شاکی به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضایی، مدعی شد مبلغ ۲۶ میلیون تومان در طول یک ماه از حساب بانکی وی برداشت شده است از این رو موضوع برای رسیدگی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بهمنی ادامه داد: با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مشخص شد پسر ۱۴ ساله شاکی با اطلاع از شناسه‌های کارت بانکی پدرش و دسترسی به گوشی موبایل وی در طول یک ماه طی ۹ مرحله تراکنش از دو استریمر بازی آنلاین در مجموع مبلغ ۲۶ میلیون تومان حمایت مالی کرده و سپس پیامک‌های بانکی را حذف کرده است.

وی افزود: پسر خطاکار ضمن ارسال مدارک هویتی، طی ۱۷ مرحله تراکنش بانکی در مجموع مبلغ ۳۶ میلیون تومان اقدام به خریدهای درون برنامه‌ای به واسطه وب سایت فروش اعتبار مجازی برای بازی آنلاین می‌کند. در واقع اطلاعات حساب کاربری مربوط به بازی توسط مشتری به اپراتور وب سایت داده می‌شود تا فروشنده از طریق گیفت کارت و برنامه عبور از تحریم آی پی، اقدام به افزایش اعتبار برای ارتقای قابلیت‌ها و تجهیزات جنگی برای اکانت مشتری کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: سرانجام با تکمیل پرونده مربوطه و هماهنگی با مقام قضایی، اقدامات برای برگشت مبالغ حمایت مالی واریز شده انجام شد لذا مبالغ واریز شده به وب سایت خرید اعتبار مجازی بنا به دریافت مدارک هویتی و خدمات موفقیت آمیز سرویس دهنده برای شارژ اکانت بازی برای پسر شاکی قابل بازگشت نخواهد بود.

اغفال دختر جوان به بهانه ازدواج و تهدیدات دامنه دار

سرگرد بهمنی سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان همچنین از تشکیل پرونده‌هایی با موضوع تهدید و مزاحمت برای دختر جوان خبر داد و گفت: اغفال دختران به بهانه ازدواج و تهدیدات مجازی همواره از چالش‌های جدی جامعه است.

وی افزود: در نمونه‌ای از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا، شاکیه به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضایی، مدعی شد نامزد سابق اقدام به تهدید و مزاحمت برای وی و خانواده اش کرده است لذا موضوع برای رسیدگی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول بیان داشت: بر اساس اظهارات شاکیه، طی ماه‌های نامزدی، به اصرار متهم به منزل وی می‌رود اما طی اجبار و فشارهای گفتاری مرتکب اشتباه عاطفی می‌شود، پس از پی بردن شاکیه از رفتار متزلزل و ناهنجاری‌های شخصیتی مرد جوان از ادامه ارتباط با او منصرف می‌شود.

وی افزود: متهم با ادعای عاشق شدن و قصد ازدواج شروع به تهدیدات خشونت آمیز، تهدید به انتشار عکس و فیلم‌های گرفته شده، مزاحمت‌های مداوم از طریق فضای مجازی و همچنین اقدام به هتک حیثیت با مراجعه حضوری و گفتگو با همسایه‌ها و آشنایان شاکیه به بهانه گلایه مندی می‌کند.

این مقام مسئول بیان داشت: سرانجام با تکمیل ادله جرم و مستندات، محل کار و محل سکونت متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی شخص مربوطه دستگیر شد وی ضمن پشیمانی از تهدید و مزاحمت‌ها اعلام داشت طی مدت نامزدی با رضایت شاکیه روابطه عاطفی داشتیم و محتوایی در فضای مجازی منتشر نکرده ام و به علت علاقه زیاد مرتکب این اعمال شده ام و قصدم ازدواج با شاکیه است، بنابراین پرونده برای سیر مراحل نهایی به دادسرا ارجاع شد.

سرگرد بهمنی گفت: انگیزه متهم برای ارتکاب جرم در واقع دلبستگی غریزی، ولخرجی برای شخص مونث و روابط جدی در دوره آشنایی است بر این اساس روابط بیش از حد متعارف با جنس مخالف در دوره نامزدی موجب پیدایش توقعات و دلبستگی های عاطفی با چشم پوشی از درک واقعیت‌های زندگی طرفین و دروغ پردازی می‌شود، بنابراین ضروری است سیستم آموزشی کشور در این خصوص برنامه‌های آموزشی مستمر و برنامه‌های فرهنگی منسجم و اثربخش برای نسل فضای مجازی داشته باشد.

انتشار تصاویر سلفی دردسرساز شد

سرگرد بهمنی سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان همچنین از کشف پرونده با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و مزاحمت در فضای مجازی خبر داد و گفت: دوست یابی و ارسال عکس‌های سلفی برای دیگران خطر هتک حیثیت و مزاحمت‌ها را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: خانمی میانسال به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضایی، مدعی شد گوشی دخترش هک شده و تصاویر خصوصی فرزندش با شماره مجازی از طریق واتس آپ و اینستاگرام برای اقوام و آشنایان ارسال شده است لذا موضوع برای رسیدگی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بهمنی اظهار داشت: دختر شاکیه مدعی شد قصد ارسال تصاویر سلفی برای دوستانم در واتس آپ داشتم که به اشتباه تصاویر برای پسر عمه ام ارسال شد، در ادامه شخص مظنون به پلیس فتا احضار و مدعی شد که هیچ گونه تصاویری برای وی ارسال نشده است و مستنداتی در این رابطه نیست و مدتی است دختردایی اش به یکی از دوستان وی پیام آشنایی می‌دهد و احتمال دارد عکس‌های سلفی برای آن شخص ارسال شده باشد.

وی افزود: در جریان ادامه رسیدگی به پرونده، شاکیه به پلیس فتا مراجعه و طی رضایت کتبی خواستار مختومه شدن پرونده شد، بر همین اساس پرونده مربوطه همراه با نتیجه تحقیقات برای تصمیم نهایی به دادسرا ارسال شد.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در بسیاری از پرونده‌های جرائم سایبری پیرامون انتشار تصاویر در فضای مجازی، فرزندان بنابه اشتباهات عاطفی و ساده لوحی شخصاً اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی می‌کنند از این رو به علت ترس از والدین در اظهارات مدعی هک گوشی خود می‌شوند و همچنین متهمین برای ناشناس ماندن از شماره‌های مجازی استفاده می‌کنند. بنابراین آگاه سازی فرزندان و تربیت صحیح آنها بهترین راهکار برای پیشگیری از جرائم سایبری است.


اجاره کارت بانکی به بهانه افزایش معدل حساب

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل اجاره کارت‌های بانکی شهروندان به بهانه افزایش معدل حساب، جهت اعطای تسهیلات بانکی خبر داد و گف: با تشکیل یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری از حساب‌های بانکی تعدادی از شهروندان در این پلیس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس متهم شناسایی شد و در برابر مستندات به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد. این شخص با جلب اعتماد افراد به بهانه افزایش معدل حساب‌های بانکی جهت اعطای وام و دریافت تسهیلات بانکی، کارت‌های بانکی شهروندان را می‌گرفت و با سوء استفاده از آن‌ها اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

دام پولشویان سایبری در کمین کاسب کاران و صاحبان مشاغل

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری پدر و پسر کلاهبردار اینترنتی در یکی از شهرستان‌های استان تهران به روش پرداخت اینترنتی خبر داد.

وی در تشریح خبر گفت: یکی از اتباع کشور همسایه با کسب دستور قضایی در راستای رسیدگی به شکوائیه خود به پلیس فتا استان مراجعه کرد. شاکی در بیان موضوع شکایت اظهار داشت پیامی به صورت دسته جمعی مبنی بر درخواست مبلغ یک میلیون تومان از طرف شاکی به به مخاطبان وی ارسال شده است و تعدادی از مخاطبان وی نیز با ارسال وجه به شماره حساب اعلامی سعی در رفع مشکل وی داشته اند در حالی که این پیام از سوی فرد ناشناس و با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری شبکه اجتماعی تلگرام وی بوده است.

جهانشیری با اشاره به تلاش‌های فنی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا از واریز وجوه دریافت شده از مخاطبان به حساب موبایل فروشی در شهرستان ورامین استان تهران گفت و افزود: با توجه به سرعت عمل پلیس فتا استان پلیس موفق شد رد پای متهم را در استان تهران شناسایی کند و با هماهنگی صورت گرفته توسط پلیس فتای شهرستان قرچک ورامین دو متهم شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی افزود: دو متهم که نقش پدر و فرزند را داشتند در جریان کلاهبرداری صورت گرفته پسر جوان با اقدام به دسترسی غیر مجاز به شبکه اجتماعی شاکی پیام به مخاطبان مبنی بر مساعدت و درخواست وجه را ارسال و پدر ۳۸ ساله با دارا بودن سوابق متعدد سرقت و کلاهبرداری اقدام به خرید گوشی موبایل از مغازه موبایل فروشی کرده است که با توجه به شگرد بکارگرفته شده تحقیقات پلیس در خصوص تعداد و میزان کلاهبرداری به روش موصوف ادامه دارد.

جهانشیری گفت: با کارشناسی صورت گرفته از پرونده موصوف نکات مهم در خصوص پیشگیری از وقوع مجدد این دست پرونده‌ها به شکل زیر است با عضویت دو مرحله‌ای در قسمت تنظیمات حریم خصوصی در شبکه اجتماعی از دسترسی غیر مجاز خودداری شود.

برداشت غیر مجاز از حساب پدر بزرگ

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری عامل برداشت غیر مجازاینترنتی از حساب بانکی شهروند شیرازی خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

وی افزود: با مراجعه مردی ۶۴ ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۳۸ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در اقدامات کارشناسی و اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم با استفاده از کارت شاکی اقدام به خریدهای اینترنتی کرده بود.

سرهنگ سلیمانی گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم نوه شاکی است و وی پس از حضور در این پلیس منکر انجام هر گونه عمل مجرمانه‌ای شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات لب به اعتراف گشود و با پذیرش بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

وی افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت پدر بزرگ بنده مبالغ زیادی در کارت بانکی خود داشت و ایشان نیز بعلت اعتماد زیادی که به بنده داشت کارت بانکی‌اش را در اختیار بنده قرار داده بود تا خریدهای منزل ایشان را انجام دهم و من هم از این فرصت سوء استفاده و اقدام به خریدهای اینترنتی برای خودم کردم.

کشف ۲۰ میلیارد ریال داروی دام و طیور

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف محموله داروی دام و طیور به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان فلاورجان با انجام اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند فردی محموله داروی دام و طیور را به صورت قاچاق در انباری دپو کرده و قصد توزیع آنها را دارد که بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از انجام هماهنگی‌های لازم یک گروه از ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان فلاورجان همراه با ماموران اداره صمت و دامپزشکی این شهرستان به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آنجا ۲۳ هزار و ۷۷۱ عدد انواع داروی قاچاق دام و طیور را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری یک نفر در ارتباط با این پرونده بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

سرهنگ هاشمی فر از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق باعث رکود اقتصادی و افزایش تورم در کشور می‌شود که از عموم مردم تقاضا می‌شود در این خصوص با پلیس تعامل و همکاری داشته باشند و اخبار مربوطه را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف محموله ۴۰ میلیاردی مواد اولیه دارویی قاچاق

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: با تیزهوشی پلیس هرمزگان، کانتینر حامل ۴ تن و ۶۰۰ کیلو مواد اولیه دارویی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در ایست و بازرسی” شهید میرزایی بندرعباس” شناسایی و توقیف شد.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس با انجام اقدامات اطلاعاتی از تصمیم قاچاقچیان مبنی برجابجایی محموله قاچاق دارو به وسیله یک دستگاه کانتینر مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سردار جعفری افزود: پس از بررسی مسیر حرکت محموله مذکور، مأموران به ایست و بازرسی شهید “میرزایی” شهرستان بندرعباس اعزام و یک دستگاه کامیون کشنده کاویان متعلق به قاچاقچیان را در محور” بندرعباس، حاجی آباد ” توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: پس از بررسی بارنامه، پته گمرکی و پایش سیستمی مشخص شد اسناد و مدارک گمرکی ارائه شده با کانتینر مغایرت دارد که در بازرسی از خودرو تعداد ۱۸۴ بشکه ۲۵ کیلویی معادل ۴ تن و ۶۰۰ کیلو مواد اولیه ساخت داروی چرک خشک کن قاچاق و فاقد مجوز حمل غذا و دارو کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی ارزش محموله کشف شده را بنا به نظر کارشناسان ۴۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف محموله ۴۰ میلیاردی مواد اولیه دارویی قاچاق در بندرعباس

با تیزهوشی پلیس هرمزگان، کانتینر حامل ۴ تن و ۶۰۰ کیلو مواد اولیه دارویی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید میرزایی بندرعباس شناسایی و توقیف شد.

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان در تشریح این خبر بیان داشت: مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس با انجام اقدامات اطلاعاتی از تصمیم قاچاقچیان مبنی برجابجایی محموله قاچاق دارو به وسیله یک دستگاه کانتینر مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از بررسی مسیر حرکت محموله یادشده، مأموران به ایست و بازرسی شهید میرزایی شهرستان بندرعباس اعزام و یک دستگاه کامیون کشنده کاویان متعلق به قاچاقچیان را در محور” بندرعباس، حاجی آباد ” توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: پس از بررسی بارنامه، پته گمرکی و پایش سیستمی مشخص شد اسناد و مدارک گمرکی ارائه شده با کانتینر مغایرت دارد که در بازرسی از خودرو تعداد ۱۸۴ بشکه ۲۵ کیلویی معادل ۴ تن و ۶۰۰ کیلو مواد اولیه ساخت داروی چرک خشک کن قاچاق و فاقد مجوز حمل غذا و دارو کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی ارزش محموله کشف شده را بنا به نظر کارشناسان ۴۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=311179

ثبت نظر

-