علت کمر درد می تواند ناشی از عفونت کلیه ها باشد

  • کد خبر : 31116
  • 28 تیر 1400 - 9:00
علت کمر درد می تواند ناشی از عفونت کلیه ها باشد

به گزارش نیوز: هر نوع بیماری مشخصات خاص خودش را دارد. شناخت علائم، مشخصات، علل، قسمت‌هایی از بدن که تحت تأثیر بیماری قرار می‌گیرند.ما در این مطلب میخواهیم مشخص کنیم که آیا علت کمر درد با عفونت کلیه در ارتباط است.

یک متخصص ارتوپدی درباره ارتباط میان عفونت کلیه ها و کمردرد توضیحاتی را ارائه کرد.

ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپد، جراحی زانو، فلوشیپ آرتروپلاستی و متخصص ارتوپدی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتباط کمردرد با عفونت کلیه ها گفت: عفونت به هر نحوی می تواند ستون فقرات ناحیه کمری را دچار اختلال کند.

علت کمر درد

او افزود: عفونت تب مالت یا بیماری سل از طریق شیر های پاستوریزه نشده، دام محلی و شیر های نجوشیده مانند ماست یا کشت محلی بروز پیدا می کند.

علت کمر درد

این متخصص ارتوپد با اشاره به بیماری TB یا بیماری سل اظهار کرد: این دو بیماری به صورت مشخص می تواند از ریه افرادی که ضعف ایمنی دارند یا سالمندانی که سرفه می کنند باعث عفونت ستون فقرات و کمر درد در افراد شود که با علائمی مانند: تب، تعریق شبانه، ضعف سیستم ایمنی و لاغری همراه است.

>>>بیشتر بخوانید:

کمر درد هایی که باید آن ها را جدی بگیرید

حسن زاده ادامه داد: عفونت های ناحیه شکم مانند: عفونت های مجاری، ادراری و کلیوی به صورت غیر مستقیم باعث درد کمر یا عفونت های زنانه در ناحیه لگن خواهند شد که حتما باید ارزیابی شوند.

این متخصص ارتوپدی تصریح کرد: عفونت های اطراف ناحیه لگن یا دستگاه گوارش باعث درد ناحیه ستون فقرات خواهد شد؛ بنابراین یا عفونت ناشی از خود ستون فقرات و دیسک مانند تب مالت و بیماری سل است که مهره ها را درگیر خواهد کرد و به صورت بسیار پیچیده مهره ها را درگیر می کند.

حسن زاده ادامه داد: عفونت دستگاه هایی که اطراف ستون فقرات و کمری مانند ناحیه لگن زنان یا بیماری های عفونی همین بخش که دکتر زنان نظر داده و متخصصان کلیوی مجاری و ادرار تشخیص می دهند باز هم عفونت باعث درد می شود، ولی نمایی از کمر درد را تقلید می کند.

علت کمر درد

این متخصص ارتوپد افزود: بنابراین بررسی عفونت های میکروبی یا ویروسی در ناحیه کمر می تواند عفونت و درد ها را انتشار دهد که در این صورت آزمایش خون از نظر بررسی وجود عفونت ها اهمیت دارد و گرفتن شرح حال از بیمار به عنوان تب یا تعریق می تواند جزو علل باشد که سوزش ادرار یا عفونت های ادراری و ترشحات ادراری هم می تواند نشان دهد که فرد به این بیماری مبتلاست.

حسن زاده تصریح کرد: پزشک در معاینه و گرفتن شرح حال از بیمار می تواند گزارش های درست را دریافت کند. برای این مشکل بررسی و ارزیابی تاریخچه بیماری و جواب سوالاتی که پزشک معالج می پرسد اهمیت زیادی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=31116

ثبت نظر

-