تاثیر تحصیلات والدین بر موفقیت تحصیلی فرزندانشان و اشتغال آینده ی آن ها

  • کد خبر : 310846
  • 17 آذر 1399 - 11:43
تاثیر تحصیلات والدین بر موفقیت تحصیلی فرزندانشان و اشتغال آینده ی آن ها

 

تاثیر دراز مدت تحصیلات والدین بر موفقیت تحصیلی فرزندانشان و اشتغال آینده ی آن ها: بررسی ها در موارد زیر از قبیل تعاملات خانوادگی، پرخاشگری بچه، اشتیاق دوران نوجوانی صورت پذیرفته است.

موفقیت تحصیلی

چکیده ی تحقیق

در تحقیق ما، پیش بینی موفقیت تحصیلی و شغلی شخص در سن ۴۸ سالگی بوسیله ی متغیر های شخصی و اجتماعی در طول کودکی و اواخر بلوغ شان مورد ارزیابی قرار گرفته اند. مخصوصا تمرکز ما روی نقش پیش بینی کننده ی سطح تحصیلی والدین طی دوره ی دوم کودکی و کنترل برای شاخص های معیار اجتماعی اقتصادی و آی کیوی بچه ها، و نقش های واسطه ای یه تعاملات منفی خانواده می باشد.

موفقیت تحصیلی

واکنش های اواخر دوران بلوغ

اطلاعات از کشور کلمبیا گردآوری شدند در یک مطالعه ی طولانی مدت، که در سال ۱۹۶۰ آغاز شد که بیشتر آنها ۸۵۶ پایه سومی در یک منطقه نیمه روستایی بودند، همراه با والدینشان مورد مصاحبه قرار گرفتند. شرکت کنندگان سن ۱۹، ۳۰ ۴۸ داشتند. سطح تحصیلی والدین زمانی که بچه ی آن ها ۸ ساله بود به طور برجسته ای موفقیت شغلی شان را در ۴۰ سال بعد نشان می داد.

مدل های ساختاری نشان داد که سطح تحصیلی والدین هیچ تاثیر مستقیمی روی موفقیت تحصیلی بچه ها یا پرستیژ اجتماعی او در ۴۸ سالگی ندارد اما تاثیرات غیر مستقیم بسیاری داشت که مستقل از متغیر های پیش بینی کننده بود.

این تاثیرات غیر مستقیم در سن ۱۹ سالگی شکوفایی تحصیلی را به بار می آورد. این نتایج نشان دهنده ی تاثیر شگرف تحصیلات والدین را در ۴۰ سال بعد وقتی کودکان مردان یا زنان بزرگی بودند را ثابت کرد.

موفقیت تحصیلی

نتیجه گیری

از تحقیقات و شواهد و مدارک به دست آمده این چنین اقتباس می شود که تاثیرات مفید سطح تحصیلی والدین وقتی بچه کم سن است به دستاورد دانشگاهی محدود نمی شود و در تمامی زندگی فرد به خوبی خود را نشان می دهد.

داشتن والدین تحصیل کرده و تاثیر طولانی مدت آن بر موفقیت های آینده ی بچه احتمالا غیر مستقیم می باشد برعکس متغیرهای شخصی بچه تاثیر مستقیمی در طولانی مدت بروز می دهد و در دستاوردهای تحصیلی او به صورت مستقیم تاثیر گزار است.
و می توان گفت روابط اجتماعی خانواده در دوران بلوغ نوجوان نیز بر یادگیری کودک تاثیر دارد.

موفقیت تحصیلی

از نتایج دیگر تحقیق می توان خاطر نشان کرد

در اصطلاح اجتماعی و اقتصادی رابطه ی مستقیمی بین طبقه ی اجتماعی اقتصادی و موفقیت تحصیلی شغلی بچه در آینده وجود دارد. بررسی ها همچنین نشان می دهد رابطه ی مستقیمی بین فقر و رتبه ی اجتماعی و اقتصادی که نتایج منفی به بار می آورد مانند آی کیوی پایین و مشکلات اجتماعی عاطفی و موفقیت تحصیلی بچه دارد.

در مطالعه ی دیگری در بازه ی زمانی کوتاه تر متوجه شدیم تحصیل والدین بر اشتیاق بچه برای تحصیل خودش در دوران بلوغ برای دستاورد های تحصیلی بیشتر تاثیر شگرفی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

 

>>> خبر مرتبط:

آیا تحصیلات در بهبود حافظه سالمندان تاثیر گذار است؟

چرا خانواده موفق را تک‌فرزند یا بی‌فرزند نشان می‌دهیم؟

قصه‌های واقعی از زندگی خانواده‌ای موفق

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=310846
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.ncbi.nlm.nih.gov

ثبت نظر

-