سهم ۱۰ دانشگاه بزرگ کشور در بودجه ۱۴۰۰ + جدول

  • کد خبر : 310734
  • 17 آذر 1399 - 9:20

 

 

 

پیشنهادهایی برای بودجه 1400

نیوز: تهران (پانا) – بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که بودجه سال آینده دانشگاه های بزرگ با رشد ۴۰ درصدی مواجه است.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ روز چهارشنبه دوازدهم آذرماه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. لایحه‌ای که در مقایسه با سال ۹۹ میزان ۱۹٫۴ درصد رشد دارد. هرساله بخش آموزش عالی و به عبارتی سهم دانشگاه‌ها از بودجه یکی از بخش‌های مورد توجه در لایحه بودجه است. در لایحه بودجه سال آینده نیز دانشگاه‌ها با رشد ۴۰ درصدی، پارک‌های علم و فناوری با رشد ۳۴ درصد(۷۰۰ میلیارد تومان)، پژوهشگاه‌ها با رشد ۲۷ درصدی روبرو است.

از طرفی بررسی لایحه بودجه سال آینده نشان می‌دهد که صندوق رفاه دانشجویان، سازمان امور دانشجویان، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، معاونت فرهنگی وزارت علوم که از زیر مجموعه‌های بودجه دریافتی رفاهی، فرهنگی و دانشجویی به شمار می‌روند رشد چشمگیری در بودجه ۱۴۰۰ ندارند.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ علاوه بر امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی، سهم رفاه دانشجویان از هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شد. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در جدول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش مصارف هدفمندی اعتباری معادل ۴ هزار میلیارد ریال برای موضوع «امور رفاهی دانشجویان» در نظر گرفته شده است.

در بررسی بودجه ۱۰ دانشگاه بزرگ، بیشترین سهم بودجه برای دانشگاه تهران و کمترین آن برای دانشگاه هنر است. در جدول زیر بودجه ۱۰ دانشگاه بزرگ کشور اعلام شده است و رقم به تومان درج شده است.

نام دانشگاه بودجه
دانشگاه تهران ۹۲۴/۸۲۲/۵۰۰/۰۰۰
دانشگاه شهید بهشتی ۵۷۶/۷۷۷/۳۰۰/۰۰۰
دانشگاه صنعتی شریف ۴۹۶/۵۹۷/۳۰۰/۰۰۰
دانشگاه علامه طباطبایی ۴۹۶/۹۳۷/۴۰۰/۰۰۰
دانشگاه خواجه نصیرالدین توسی ۲۲۴/۱۶۸/۴۰۰/۰۰۰
دانشگاه تربیت مدرس ۵۲۵/۴۸۰/۵۰۰/۰۰۰
دانشگاه امیرکبیر ۴۸۷/۸۰۹/۹۰۰/۰۰۰
دانشگاه شاهد ۳۸۱/۸۰۹/۵۰۰/۰۰۰
دانشگاه خوارزمی ۳۱۲/۵۰۰/۴۲۷/۰۰۰
دانشگاه هنر ۹۵/۵۵۴/۵۰۰/۰۰۰

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ – ۰۸:۳۰

همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=310734

ثبت نظر

-