فعالان کارگری درگذشت حسن رسولی را تسلیت گفتند

  • کد خبر : 310636
  • 17 آذر 1399 - 8:17
فعالان کارگری درگذشت حسن رسولی را تسلیت گفتند

فعالان کارگری درگذشت حسن رسولی را تسلیت گفتند

به دنبال درگذشت مدیرعامل اتحادیه امکان، فعالان کارگری فقدان این چهره خدمتگزار کارگری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال درگذشت مدیرعامل اتحادیه امکان، مدیران، معاونان وزارت کار و اعضای هیئت مدیره خانه کارگر فقدان این چهره خدمتگزار کارگری را تسلیت گفتند.


متن پیام‌ها به شرح زیر است:


پیام تسلیت علیرضا محجوب:


انا لله و انا الیه راجعون


جامعه کارگری و بخش تعاون کشور یکی از یاران صدیق خود را از دست داد. حسن رسولی، مدیرعاملی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا لحظه‌ی رجعت سکان یکی از بزرگترین اتحادیه‌های تعاونی مصرف کشور را به عهده داشت، پس از چهل و اندی روز جدال با بیماری مهلک کرونا متاسفانه پیمانه تعهداتش به کارگران ترک برداشت و به لقاء ا…پیوست.


او در سالهای اخیر با دوراندیشی ستودنی بسیار کوشید که شاید “امکان” را از نو آرایش دهد و دامنه خدمات را متنوع و به‌روز کند. 


حسن رسولی فرزند محله دروازه غار تهران و کارگر شرکت پارس مینو بود که در روزهای ابتدای پیروزی انقلاب به عنوان عضو شورای اسلامی کار شرکت انتخاب شد. هرگز تلاش او برای صیانت و دفاع از کارگران این مجموعه را از خاطر نمی‌برم. وقتی سخن می‌گفت در اوج غرور و شرافتمندانه در مقابل هر سختی می‌ایستاد‌. خاطرم هست که کارگران پارس مینو در اعتصاب بودند و او نیز همه جا در دفاع از این اعتصابات که مواجه با اوایل پیروزی انقلاب بود به واسطه حق‌طلبانه بودنش دفاع می‌کرد. طینت پاک خود را نشان داد که فرزند صادق جامعه کارگری و مردی آزاده و غمخوار کسانی است که مورد ظلم قرار گرفته‌اند و می‌کوشید با تمام توان از شدت ظلم و حرمان آنان کم کند.


 در استمرار این تلاش بود که بعد از انتخاب مرحوم سرحدی‌زاده (که باید یاد او را نیز گرامی داشت) به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی، کارش را به عنوان رئیس هیئت مدیره و سپس مدیرعامل امکان آغاز کرد و با هیئت مدیره پرتوان که گرد هم آمده بودند از مردانی چون حسین کریمی، ابوالقاسم دولتشاهی، محمدرضا حائری، احمد شریفی و… به خوبی مجموعه را اداره کرد. او روحیه‌ای حساس و سری پر شور داشت. بارها درخواست کناره‌گیری و استعفا نمود تا شاید به تعبیر خودش در شرایط بهتری به زندگی ادامه دهد اما این توفیق هرگز برایش حاصل نشد. آخرین خاطره‌ای که از او به یاد دارم روز دوشنبه‌ی حدود دوماه پیش بود که خود نتوانسته بود در جلسه شرکت کند. بعد از جلسه در خانه کارگر حاضر شد و آنجا گفت که می‌خواهد تست کرونا بدهد. چند روز بعد از این دیدار آخر نیز بستری شد و دیگر روز به روز دچار مشکلات جسمی گردید. و چون روحش آهنگ در سرای باقی داشت، جسم‌اش تاب نیاورد و امشب در حالی که همگی امید سلامت داشتیم، پر کشید و به سرای باقی رفت. خدایش بیامرزد.


 جا دارد از کادر درمان بیمارستان سینا که در این مدت از هیچ کوششی دریغ نکردند، تقدیر کنم. از همسر گرانقدر و صبورش که در تمامی سالیان خصوصاً در این یک ماه و اندی مصائب و دشواری‌ها، طاقت از دست نداد، قدرشناسی می‌کنم و به ایشان تسلیت می‌گویم.


همچنین به فرزندان عزیزش و برادران وفادارش که روزهای متمادی و شب‌ها را کنار در بیمارستان به صبح رساندند، عرض تسلیت دارم.


از همه کسانی که در این مدت به اشکال مختلف جویای احوال او بودند یاد می‌کنم و قدرشناسی می‌کنم که منت‌دار آنان هستم.


خداوند متعال این عبد مومن و صدیق خود را با صالحان محشور گرداند.




پیام تسلیت حسین کمالی:


انا لله و انا الیه راجعون


متاسفانه برادر عزیز و پرتلاش و زحمتکش ما آقای حاج حسن رسولی به علت ابتلا به بیماری کرونا، پس از طی یک دوره درمانی طولانی ساعتی پیش در بیمارستان سینادعوت حق را لبیک گفته و دار فانی را وداع گفت و به لقاء الله پیوست و دوستان خود را در غم از دست دادن دادنش اندوهگین و سیاه‌پوش کرد.


وی که عمرپرثمر خود را صرف خدمت به جامعه بزرگ کارگری و محرومین و مستضعفین نمود، خداوند رحیم بیامرزد. او را که خوب بود، مهربان و همراه من. این مصیبت بزرگ را به خواهران و برادران و سایر وابستگان و فامیل بزرگ رسولی و جامعه عزیز کارگری، دوستان خانه کارگر و اعضای حزب اسلامی کار اتحادیه امکان تسلیت عرض می‌کنم.


امیدوارم خداوند متعال این عزیز از دست رفته در کنار برادر شهیدش جایگاهی رفیع در آخرت منظور فرماید.




پیام تسلیت محمدرضابادامچی:


بسمه تعالی


انا لله و انا الیه راجعون


درگذشت اندوهناک دوست بسیار عزیر و خدوم و دلسوز جامعه کارگری جناب آقای حسن رسولی را به کارگران کشور و دبیرکل حزب اسلامی کار جناب آقای کمالی و دبیرکل تشکیلات خانه کارگر جناب آقای محجوب و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض می‌کنم. روحش شاد و قرین رحمت الهی. از خدای منان برای کلیه بازماندگان بویژه همسر و فرزندان برومند این عزیر از دست رفته صبر و شکیبائی آرزومندم.




پیام تسلیت نادر قاضی‌پور


انا لله اناالیه راجعون


رحلت یار صدیق، رفیق باوفا، انسان متدین و زحمتکش را به جامعه کارگری و برادر بزرگوارجناب محجوب عزیز و جامعه کارگری تسلیت عرض می‌کنم.




پیام تسلیت ابراهیم صادقی‌فر (معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی)


انالله و اناالیه راجعون


جناب آقای حاج حسن رسولی پس از عمری تلاش و مجاهدت و خدمت مخلصانه به جامعه کار و تلاش کشور، دیده از جهان فروبستند و به سوی معبود شتافتند و با رفتنشان دوستداران‌شان را در غم و ماتم فرو بردند.


ایشان که از پایه گذاران اتحادیه امکان (تعاونی‌های مصرف کارگران کشور) بودند، بیش از سی سال از عمر با عزت خود را وقف خدمت به خانواده بزرگ کارگری کشور در شرایط سخت اقتصادی نموده و با مدیریت شایسته خود در کاهش دغدغه‌های معیشتی این قشر زحمتکش نقش بسیارموثری داشتند،


اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، درگذشت این انسان شریف و خدمتگزار را به خانواده گرامی آن عزیز سفر کرده و جامعه کار و تلاش کشور صمیمانه تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور علو درجات و رحمت واسعه الهی مسالت دارم.


روحش شاد و یادش گرامی باد




پیام تسلیت نصرالله دریابیگى


در آستانه شب سرد ١۶ آذر ماه جاری خبری سوزناک ارتحال دوستی گرانقدر، عبد صالحی از جمع شیفتگان خدمت، امینی درستکار و نیک‌اندیشی خیرخواه، شادروان حاج حسن رسولی که عمری دوشادوش کارگران در سنگر کار و تلاش در ارائه خدمات به همنوعان، واصل و سوز آن اعماق وجودمان را سوزانید.


اگرچه او اکنون با سبقه و اعمالی شایسته، متنعم از خوان حضرت حق انشاالله در جوار رفیق اعلی روحش به آرامش جاودانه رسیده است، اما تحمل فراقش برای رفقای نزدیک، دوستان عزیز و همکاران صدیق و خانواده مهربان و صبورش سخت و ناگوار است.


خدایا این چه قسمتی است برای ما که باید در فراق چنین انسانهای پاک و نجیب روزگار به غمگساری سپری نمائیم. دیروز در فراق سرحدی‌زاده عزیز و امروز در ماتم حاج حسن رسولی مهربان و پیشتر از این در غم فراق رفقای مظلوم تاج الدین نوربخش و بادبان…


اینک با ابراز تسلیم در مقابل مشیت الهی و راضی بودن به رضایت خاطر حضرت حق، از پیشگاه آنکه جان دادن به تقدیری معین فرصتی برای حیات در عالم فانی فراهم فرمود، تمنای رحمت و مغفرت برای آن عزیز سفر کرده به دیار باقی و صبر وشکیبائی برای خانواده معزز و جمیع دوستان و همکارانش داریم.


مرد نیکو نام نمیرد هرگز


مرده آن است که نامش به نیکوئی نبرند


و من الله التوفیق


نصرالله دریابیگى (دبیر اجرایى خانه کارگر استان مازندران، مسئول کانون کارگران بازنشسته و مستمرى بگیران استان مازندران و عضو شوراى اسلامى قائمشهر)

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=310636

ثبت نظر

-