مناطق دیدنی ترکیه که بسیار خارق العاده است

  • کد خبر : 30982
  • 21 تیر 1400 - 11:37
مناطق دیدنی ترکیه که بسیار خارق العاده است

به گزارش نیوز: مناطق دیدنی ترکیه که کمتر دیده شده و اگر قصد سفر به ترکیه را دارید حتما از این منطقه ها دیدن کنید. در این بخش مناطق دیدنی ترکیه را برای شما عزیزان معرفی کرده ایم. نقاط خارق العاده متعددی در ترکیه وجود دارند نقاطی که اکثر آنها اغلب نادیده گرفته می شوند و مورد بازدید قرار نمی گیرند. در این کشور شهرهای فرهنگی بزرگی مانند ازمیر، قونیه و استانبول موجود هستند. همچنین نقاط فوق العاده ای که می توان در یک سفر یک روزه از استانبول به بازدید از آنها رفت و البته مناظر افسانه ای کاپادوکیه Cappadocia که می بایست قطعا در برنامه سفر شما به ترکیه قرار گیرند.

مناطق گردشگری ترکیه

>>>بیشتر بخوانید:

صنعت گردشگری ترکیه چرا اینقدر پیشرفت کرده؟

هیچکس نمی تواند جذابیت این شهرها و این نقاط دیدنی را زیر سوال ببرد، اما باید گفت نقاط فوق العاده دیگری در این کشور وجود دارند که نباید نادیده گرفته شوند، مثلا نظرتان در مورد پیمودن مسیرهای کوهستانی و تماشای مجسمه های سنگی عجیب که روی تپه ها پراکنده شده اند، چیست؟! یا جزایر زیبایی که تنها به طور پیاده یا بر روی درشکه می توان در آنها به گشت و گذار پرداخت، چگونه می توانند باشند؟! در این نوشتار، سفر به مناطق کمتر دیده شده ترکیه را بررسی می کنیم.

کوه نمرود Mount Nemrut

کوه نمرود Mount Nemrut از مناطق کمتر دیده شده ترکیه بوده که گردشگران را مبهوت و شیفته خود می کند. این کوه که در بخش های شرقی کشور ترکیه واقع شده، با ارتفاع ۲۱۵۰ متر از ابرها فراتر می رود. اما جالب ترین بخش بازدید از کوه نمرود، خود این کوه نیست؛ بلکه مجسمه های عجیب و غریب و ترسناک سرهای سنگی بوده که در اطراف آن پراکنده شده اند.

کوه نمرود Mount Nemrut

این سرها خدایان مختلف یونانی و ایرانی باستان را به نمایش می گذارند؛ این منطقه که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، به عنوان آرامگاهی برای پادشاه آنتیوخوس یکم تئوس King Antiochus I Theos از خاندان کوماژن Commagene ساخته شد. سفر کردن در بخش های شرقی ترکیه با سفر در بخش های غربی آن و مناطق مرکزی آناتولی کاملا متفاوت است. شما می توانید برای بازدید از کوه نمرود Mount Nemrut، در روستاهای نزدیک به آن مانند کارادوت Karadut و کاهتا Kahta اقامت کنید. در این روستاها تعداد کمی گردشگر دیده می شوند و از آنجایی که در یک دره کوهستانی و منطقه ای کاملا روستایی واقع شده اند، محل اقامت شما کاملا روستایی و منحصر به فرد خواهد بود.

بویوک آدا Büyükada و جزایر پرنس Prince’s Islands

جزایر پرنس Prince’s Islands از بهترین مناطق کمتر دیده شده ترکیه برای بازدید به شمار می آیند. به آسانی می توان در یک سفر یک روزه از شهر استانبول، از این جزایر بازدید کرد و تنها در عرض چند ساعت از تمام شلوغی و هرج و مرج بزرگترین شهر ترکیه دور شد و به آرامش و لطف طبیعت پناه برد. همچنین به آسانی می توان به وسیله سفر با قایق های مسافربری از بندر کاباتاش kabatas در استانبول به این جزایر دسترسی پیدا کرد.

بویوک آدا Büyükada و جزایر پرنس Prince’s Islands

در جزایر پرنس Prince’s Islands، ورود اتومبیل ها ممنوع بوده و می بایست به صورت پیاده یا سوار بر درشکه از آنها بازدید نمایید. جزیره بویوک آدا Büyükada بزرگترین جزیره از این مجموعه محسوب می شود و دارای مسیرهای کوهنوردی متعدد، کلیساهای ارتدوکس یونانی بسیار زیبا و کافه های باصفا هست. در ماه های تابستانی، جزایر پرنس Prince’s Islands بخاطر هجوم انبوه مردم محلی که برای استراحت از شهرهای خود فرار کرده و به این منطقه سفر می کنند، بسیار شلوغ می شوند.

قونیه Konya، شهر درویش های رقصان

قونیه Konya یکی از محبوب ترین مناطق کمتر دیده شده ترکیه است. این شهر که در مرکز دشت های آناتولی واقع شده، در نگاه اول، کمی محافظه کار و ترسناک به نظر می رسد. قونیه Konya یکی از مذهبی ترین نقاط کشور ترکیه بوده که در سفر به این کشور از آن بازدید می کنید. این شهر در جهان بخاطر آرامگاه ابدی شاعر و فیلسوف بزرگ ایرانی، مولانا یا همان رومی شهرت دارد. بازدید از موزه مولانا Mevlana و مسجد زیبای مجاورش از جالب ترین فعالیت هایی است که می توانید در این شهر انجام دهید.

قونیه Konya، شهر درویش های رقصان

همچنین کوچه پس کوچه های باریک و تو در توی این شهر که جایگاه بازار های سنتی آن هستند و فروشنده های آن همه چیز از خوراکی ها و نوشیدنی های خوش مزه تا شیرینی های مختلف، فرش ها و پارچه های ترکی را به فروش می رسانند، از جالب ترین بخش های شهر قونیه Konya به شمار می روند. در سفر به این شهر، حتما خوراکی ها و غذاهای خوش طعم آن مانند کباب قونیه Konya kebab را بچشید، به تماشای رقص دروایش بروید و از روستای کوچک چاتال هویوک Catal Huyuk بازدید کنید.

بخش های کم گردشگرتر کاپادوکیه Cappadocia

مناطق دیدنی ترکیه؛ کاپادوکیه Cappadocia به لطف اینستاگرام، یکی از مشهورترین نقاط کشور ترکیه برای بازدید بوده و میان گردشگران محبوبیت فراوانی دارد؛ اما این پاراگراف از نوشتار ما در مورد بالن های گورم Goreme که برفراز این منطقه زیبا پرواز می کنند، نیست. جنبه جالب و حقیقی این منطقه، اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می شود، زیرا اولویت همه این است که عکس هایی از خود در حال نگاه کردن به بالن های شناور بر فراز کاپادوکیه Cappadocia ثبت کنند. اما این بالن ها تنها خامه ای بر روی کیک بی نظیر کاپادوکیه Cappadocia هستند.

بخش های کم گردشگرتر کاپادوکیه Cappadocia

این منطقه از شهرها و روستاهای متعددی تشکیل شده است. یکی از جالب ترین جنبه های سفر کردن به این منطقه، معماری و تاریخچه جاده قدیمی ابریشم بوده که با آن مواجه می شوید. کاپادوکیه Cappadocia و ترکیه در گذشته در این مسیر تجاری مهم قرار داشتند. کاروانسراهایی در این منطقه موجود بودند که برای تاجران و شترهای آنان، اقامتگاه و پناهگاهی ایده آل به شمار می آمدند و کلیساهای زیبای ارتدوکس و روستاهایی که مردم آن در غارهای عجیب زندگی می کردند، همه از ویژگی ها جالب این منطقه هستند که در سفر به ترکیه حتما باید به بازدید از آنها بروید.

حصن کیفا Hasankeyf

مناطق دیدنی ترکیه؛ بسیاری عقیده دارند عمر شهر حصن کیفا Hasankeyf در ترکیه نیز مانند شهر ونیز در ایتالیا به پایان خود نزدیک شده است. این شهر کوچک باستانی که در نزدیکی شهر بتمن واقع شده و به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان شناخته می شود، قدمتی در حدود ۱۲۰۰۰ سال دارد و در طول این سال ها تحت حاکمیت ۲۰ حاکم محتلف قرار گرفته بود.

شهر حصن کیفا Hasankeyf

حصن کیفا Hasankeyf بخاطر غارهای ساخته شده به دست انسان که به عنوان منزلگاه آنها مورد استفاده قرار می گرفتند، شهرت دارد. هم اکنون پروژه سد سازی در این شهر در جریان است که متاسفانه حفاظت از مناطق تاریخی این شهر در ساختش در نظر گرفته نشده است. وقتی این سد ساخته شود، شهر حصن کیفا Hasankeyf به تدریج به زیر آب خواهد رفت و ناپدید خواهد شد. پس، توصیه می کنیم قبل از این اتفاق غم انگیز از آن بازدید کنید.

شهر متروک کایاکوی Kayakoy

مناطق دیدنی ترکیه؛ کایاکوی Kayakoy یک شهر ارواح متروک است که در فاصله ۳۰ دقیقه ای از شهر فتحیه Fethiye واقع شد. این شهر تا دهه ۱۹۲۰ یک شهر پر جوش و خروش بوده که به نام لویسی Levissi شناخته می شده است. مسیحیان ارتدوکس یونانی و مسلمانان آناتولی با وجود تفاوت های فرهنگی و مذهبی فراوان، در این شهر در کنار هم و با هماهنگی و صمیمیت زندگی و کار می کردند.

مناطق دیدنی ترکیه/ شهر متروک کایاکوی Kayakoy

 

کودکان از هر دو فرهنگ با یکدیگر در خیابان ها بازی می کردند و بزرگسالان به تجارت و فعالیت های اجتماعی مشغول بودند. همه چیز در شهر لویسی Levissi کاملا عالی بود تا اینکه در سال ۱۹۲۳ یونانی های مقیم این شهر اخراج و به کشورشان یونان بازگردانده شدند.

سپس در سال ۱۹۵۷ زلزله بزرگی بر این منطقه نازل شد و سایر ساکنان این شهر نیز آن را ترک کردند. هم اکنون لویسی Levissi با نام روستای صخره ای یا کایاکوی Kayakoy شناخته می شود. اگر به این شهر سفر و صدها رستوران، خانه و کلیساهای ارتدوکس را از دور تماشا کنید، ممکن است به نظر نیاید که کایاکوی Kayakoy یک شهر متروک است. می توانید یک روز کامل را به گشت و گذار در خیابان های این شهر و وارد شدن به رستوران ها و کلیساهایش بگذرانید و سعی کنید روزهای شادتر این مکان ترسناک را تجسم نمایید.

شهر کردی وان Van

شهر وان Van که در کناره دریاچه وان Lake Van واقع شده، یک نقطه شگفت انگیز است و ارزش آن را دارد که یک یا دو روز از سفر خود را به گشت و گذار در آن مشغول شوید. دریاچه وان Lake Van بزرگترین دریاچه کشور ترکیه به شمار می رود و آنچنان بزرگ است که بسیاری از مردم این کشور، آن را دریا می دانند نه دریاچه.

 

شهر کردی وان Van

در مرکز این دریاچه، جزیره آختامار Akdamar island واقع شده و آخرین بقایای کلیساهای ارمنی موجود در ترکیه در این جزیره قرار دارند.

آنی Ani، شهر باستانی ارمنی ها

مناطق دیدنی ترکیه؛ شهر متروک آنی Ani در مرز بین ترکیه و کشور ارمنستان قرار گرفته است. این شهر که در گذشته با عنوان “شهر هزار و یک کلیسا” شناخته می شد، منزلگاه بیش از صد هزار نفر و مملو از کلیساهای ارمنی بسیار زیبای متعدد با تزئینات درخشان و نماهای تماشایی بود.

مناطق دیدنی ترکیه/ آنی Ani، شهر باستانی ارمنی ها

شهر آنی Ani که برای قرن ها متروک مانده، به سمت نابودی می رود و بسیاری از کلیساهایش هم اکنون به ویرانه ای تبدیل شده و شکوه گذشته خود را از دست داده اند. در سال های گذشته محدودیت هایی برای بازدید از این شهر موجود بود و منطقه تحت نظارت و حضور نظامی قرار داشت، بنابراین تعداد بسیار کمی از گردشگران خارجی از وجود آنی Ani اطلاع دارند و به بازدید از آن رفته اند.

سرای اسحاق پاشا Ishak Pasha Palace

مناظر اطراف سرای اسحاق پاشا Ishak Pasha Palace در دغو بایزید Dogubayazit از خود این قصر تماشایی تر هستند. این قصر که در یک فلات کوچک با پس زمینه صخره های مرتفع قرار دارد، واقعا دیدنی و خیره کننده است. سرای اسحاق پاشا Ishak Pasha Palace در شرق ترکیه قرار دارد و می توانید بازدید از آن را با سفر به کوه نمرود Mount Nemrut در یک برنامه قرار دهید. این قصر زیبا که به سبک ایرانی و ارمنی طراحی شده، دارای محوطه های سبز، حرم ها و مسجد های پر تزئینات است.

سرای اسحاق پاشا Ishak Pasha Palace

این بنا سبکی کاملا خاورمیانه ای دارد و از این جهت به هیچ بنای دیگری در ترکیه شبیه نیست. اگر جاده بالای قصر را دنبال کنید، از بخش پارکینگ آن عبور کنید و به سمت قله های کوه های منطقه بروید، می توانید از تماشای مناظر پانورامایی خیره کننده این قصر لذت ببرید. سرای اسحاق پاشا Ishak Pasha Palace و شهر دغو بایزید Dogubayazit از نقاط فوق العاده و در عین حال کمتر شناخته شده ترکیه به شمار می روند و به همین علت می بایست حتما در برنامه سفر شما قرار گیرند.

قلعه کیزکولسی Fortress of Kizkalesi

مناطق دیدنی ترکیه؛ قلعه کیزکولسی Fortress of Kizkalesi در نزدیکی شهر مرسین واقع شد. بر طبق افسانه ها، یک سلطان این قلعه را ساخت تا از دختر خود محافظت کند. جزیره ای که قلعه کیزکولسی Fortress of Kizkalesi روی آن قرار گرفته، آنقدر کوچک است که تنها به اندازه همین قلعه جا دارد و هیچ چیز دیگری به جز این قلعه در آن دیده نمی شود. بنابراین اینگونه بنظر می رسد که قلعه کیزکولسی Fortress of Kizkalesi بر روی آب دریا شناور است. این قلعه در گذشته های دور به عنوان اقامتگاه پادشاهان ارمنی مورد استفاده قرار می گرفت.

مناطق دیدنی ترکیه/قلعه کیزکولسی Fortress of Kizkalesi

متاسفانه در حال حاضر در حال نابود شدن است، بنابراین تا دیر نشده بهتر است به وسیله قایق های دلفین شکلی که از سمت سرزمین اصلی ترکیه به این جزیره در رفت و آمد هستند به بازدید از این قلعه و گشت و گذار درون آن بروید. وقتی شب فرا می رسد و قلعه با نورهای درخشان روشن می شود، فضایی ترسناک و در عین حال زیبا به وجود می آید. قلعه کیزکولسی Fortress of Kizkalesi از نقاط خارق العاده کمتر شناخته شده در ترکیه بوده که می بایست حتما در فهرست نقاط مورد بازدید شما قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=30982

ثبت نظر

-