بیش از ۵۳ هزار راننده در مناطق قرمز جریمه شدند

  • کد خبر : 308945
  • 16 آذر 1399 - 11:47
بیش از ۵۳ هزار راننده در مناطق قرمز جریمه شدند

به گزارش نیوز از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان روز یکشنبه درباره اقدامات انجام شده در دو هفته اخیر افزود: طی دو هفته اخیر در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا؛ تعداد نیروهای به کارگیری شده ۱۴۶ هزار و ۱۰۲نفر، تعداد نقاط استقرار یک هزار و ۹۴۸  نقطه بوده است؛ طی بازه زمانی اشاره شده، تعداد تذکر لسانی  به رانندگان  خودروها یک میلیون  و ۴۸۲ هزار و ۷۱۶  مورد و تعداد خودروهای عودتی ۵۸۷ هزار و ۵۹۱ دستگاه است.

معاون اجتماعی ناجا  گفت: آمارها بیانگر کاهش ۳۵ درصدی تردد خودروها در مدت زمانی اشاره شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

سردار حاجیان گفت: در راستای برخورد جدی با محتکران اقلام بهداشتی از  ابتدای شیوع کرونا تا کنون، پلیس امنیت اقتصادی ناجا یک هزار  و ۹۱۱  پرونده قضائی تشکیل و ۲ هزار و ۱۰۹ متهم را دستگیر کرده است.

درباره اقدامات انجام شده در حوزه برخورد با محتکران، افزود: از وظایف مهم نیروی انتظامی براساس پروتکل ستاد ملی مقابله با کرونا کنترل بازار، جلوگیری از احتکار و گرانفروشی اقلام پزشکی و مورد نیاز مردم بود که همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور تا کنون، پلیس امنیت اقتصادی ناجا به همراه پلیس پیشگیری و یگان امداد در سطح کشور در خصوص مقابله با محتکران ورود پیدا کرد.

وی ادامه داد: در این راستا؛ بیش از ۱۴۳ هزار باب مرکز پخش کالاهای بهداشتی، انبار، داروخانه ها در سطح کشور که در خصوص گرانفروشی و احتکار گزارش شده بود به صورت دقیق مورد رصد و پایش قرار گرفت که تعداد ۸ هزار و ۲۵۴ مرکز متخلف در حوزه احتکار  کالاهای بهداشتی و پزشکی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی پلمب و ۵۷۸ دستگاه خودرو نیز در این رابطه توقیف شد.

حاجیان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون، به همت پلیس امنیت اقتصادی ناجا؛ بیش از ۱۷ میلیون عدد ماسک، ۱۷۲ میلیون عدد دستکش و بیش از ۵ میلیون عدد انواع کالاهای بهداشتی به همراه چندین هزار تن مواد ضدعفونی کننده را در سطح کشور کشف و تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

سخنگوی ناجا همچنین در خصوص مداخله نیروی انتظامی در فضای مجازی گفت: در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا عده ای به صورت سازمان یافته و حرفه ای (معاندان) با تمام توان رسانه ای خود، منابع انسانی و پشتیبانی منابع مالی به این موضوع ورود پیدا کردند و در راستای ایجاد یأس و ناامیدی در سطح جامعه و نشان دادن ناکارآمدی جامعه پزشکی تلاش بسیاری کردند؛ در این راستا نیروی انتظامی (پلیس فتا و معاونت اجتماعی) با برنامه ریزی دقیق و اصولی ورود پیدا کرد به طوری که بیش از ۳  هزار تارنمای متخلف مسدود،۴۰۲ نفر دستگیر، اخذ تعهد و معرفی به مقامات قضائی، ۳۷۹ نفر تذکر تلفنی، عنوان مجرمانه در شبکه های اجتماعی کشف و با مسببان آنها برخورد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مستعد بــودن ظرفیت مراکز درمــانی و پزشکی ناجا برای خدمات دهی به بیماران کرونایی افزود: نیروی انتظامی همچنین ۹ بیمارستان در سطح کشور، ۳۴ درمانگاه و ۷۰ تیم پزشکی و پرستاری را از ناجا در اختیار کادر درمانی قرار داد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای جلوگیری از تجمعات به خوبی اندیشیده شده بود، گفت: در این راستا تمام خدمات مربوط به گذرنامه (تمدید، تخلف اقامتی اتباع )، تمدید گواهینامه، معاینه فنی و ترخیص خودرو  نیز بدون حضور افراد و از طریق خدمات الکترونیکی انجام می شد.

معاون اجتماعی ناجا یادآور شد: نیروی انتظامی به دلیل “انعطاف پذیری” در ماموریت ها به خوبی توانست پس از اعلام شیوع ویروس ماموریت ها را به خوبی مدیریت کند که این انعطاف پذیری و آمادگی صد در صدی از مزیت و برجستگی های پلیس است.

وی ضمن قدردانی و تشکر از کادر درمان و همچنین همکاری خوب مردم در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا گفت: اکنون باید بیش از گذشته قدردان و خدمتگزار مردم ایران اسلامی باشیم چرا که مردم به خوبی با نیروهای خدمتگزار همراه و همسو بودند و در کاهش شیوع این ویروس منحوس نقش تاثیرگذاری داشتند.

سردار حاجیان افزود: در مجموع ناجا با بهره گیری از تمام توان و استعداد موجود علاوه بر اجرای مأموریت های جاری شامل تأمین نظم و  امنیت، با همکاری و هماهنگی دستگاه های مسئول به ویژه ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی وزارت کشور، وظایف مشخص شده در اجرای طرح  فاصله گذاری را با استعانت از خداوند متعال، رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا «مدظله العالی» و تدابیر ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و شورای امنیت کشور اقدام های مؤثر و مناسبی را انجام داده که با اهداف پیش بینی شده و تصمیم اتخاذ شده در کشور نتایج مطلوبی را به همراه داشته و تا زمانی که شیوع ویروس و بیماری ریشه کن نگردد، به فعالیت خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

همکاری ۹۰ درصدی واحدهای صنفی با پلیس

سردار حاجیان در تشریح روند اقدامات انتظامی مرتبط با صنوف نیز مطرح کرد: تعداد بازدید ۷۱۵  هزار و ۲۱۹ مورد،۳۳۶ هزار  و ۷۵۹ مورد تذکر ،۴۶ هزار و ۳۴۹ مورد صورت جلسه،۲۵ هزار و ۶۱۳ مورد پلمپ صورت گرفته است؛ البته باید بگویم؛ در این مدت بیش از ۹۰ درصد واحد های صنفی در اجرای طرح محدودیت ها همکاری و مشارکت نموده اند.

وی یادآور شد: طی ۱۴ روز گذشته آمار کل تصادفات به میزان ۴۸ درصد، متوفیان تصادفات ۴۷ درصد و مجروحین تصادفات ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است؛ هم چنین در ۱۴ روز گذشته تعداد ۷۴۳ هزار و ۳۰۲  پیامک به رانندگان خاطی ارسال شده است.

نیروی انتظامی؛ ولایت مدار، قانون مدار، مردم مدار و اخلاق مدار

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین حافظ جان، مال و ناموس مردم است، افزود: افق مامورتی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ابلاغ شده است و اولویت اصلی ما نیز حرکت بر مبنای تدابیر حکیمانه و داهیانه معظم له است؛ نیروی انتظامی به عنوان پلیس در تراز انقلاب اسلامی، پلیسی است؛ ولایت مدار، قانون مدار، مردم مدار و  اخلاق مدار.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه وقتی جان مردم در خطر و آسیب باشد، نیروی انتظامی به عنوان یک نهاد ” منعطف ” در کنار انجام وظایف ذاتی و قانونی خود، در میدان صیانت از سلامت مردم نیز است، در ادامه در خصوص مهم ترین اقدامات نیروی انتظامی برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور تاکنون؛ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با استعانت از خداوند، توجهات حضرت ولی عصر(عج)، رهنمودهای مقام معظم فرماندهی کل قوا(مدظله العالی) و با روحیه انقلابی به پشتیبانی از “مدافعان سلامت” در کنار ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گرفته و بــا بسیج امکانات و ظرفیت‌ها برای انجام وظایف و ماموریت های خود در ارائه خدمات به مردم تلاش داشته؛ نتیجه به دست آمده تاکنون از مجاهدت همکاران و سایر نیروهای مسلح هم پا با نهادهای مسئول به ویژه سربازان سلامت کشور حکایت دارد.  

در هر شرایطی در کنار مردم هستیم

سردار حاجیان با تاکید بر اینکه در هر شرایطی؛ بحران و غیر بحران در کنار مردم هستیم و با نگاه”قانون” و “اخلاق مداری” در قبال آنان احساس وظیفه می کنیم، افزود: ماموریم و معذور”؛ روش و منش مان با مردم نیست؛ پلیس هستیم و خدمتگزار و با نگاه “قانون” و “اخلاق مداری” در قبال مردم احساس وظیفه می کنیم.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: در این گزارش سعی شده اهم اقدامات انجام شده نیروی انتظامی جمهوی اسلامی ایران در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، همزمان با اجرای دور “جدیدی” از اعمال محدودیت های پشت سر گذاشته و طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از اول تا ۱۴ آذر ماه( طی دو هفته اخیر) به استحضار مردم برسد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=308945

ثبت نظر

-