تاثیر گل زینتی بر روحیه شما

  • کد خبر : 308940
  • 16 آذر 1399 - 12:56
تاثیر گل زینتی بر روحیه شما

 

هنگامی که نوبت به روحیه ما می‌رسد، گل زینتی محیط ما می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد. گاهی زندگی سخت است و دیدن نور در تاریکی اطراف ما دشوار می شود. برای داشتن یک احساس خوبتر، ذهنیتی مثبت لازم است. اما اشیاء و موجوداتی که ما را فرا می گیرند نیز مهم هستند.

 

گل زینتی و تاثیر بنیادین در سلامتی

گل ها وگیاهان سبز می توانند تاثیر بنیادین در سلامتی ما داشته باشند، استرس را کاهش دهند وبه ما کمک کنند تا آرامش خاطر پیدا کنیم. مطالعات متعدد ثابت می‌کند که گلها بر روی کسانی که آنها را کادو می گیرند یا در خانه هایشان دارند، اثر درمانگر دارند.

به نظر می رسد افرادی که توسط گل ها در برگرفته شده اند  کمتر تحریک، اضطراب و افسردگی دارند و همچنین به نظر می رسد رضایت از زندگی در کل افزایش یافته است.

 

زیباترین گل های آپارتمانی تزیینی

 

بهترین گل ها برای تندرستی

اگر چه همه گل ها روحیه ما رو تقویت می‌کنند و احساس خوشبختی و شادی به ما می دهند، ولی برخی از  آنها  بیشتر از دیگران اثر خوبی در تندرستی ما دارند.

 

🌺 گل مروارید و ژربرا

این گل های وحشی و ساده می‌توانند روحیه هر کسی را تقریبا بی درنگ استحکام بخشند.

رنگ  های روشن و پرجنب وجوش آنها از زرد ونارنجی تا قرمز، سفید ورنگ های مختلف صورتی، آنها خاطراتی از روز های طولانی تابستان پر از تابش آفتاب، بیرون از خانه با عزیزان، خنده و شادی را برای ما به ارمغان می‌آورند.

گل مروارید وژربرا آنها نماد پاکی، بی گناهی ونشاط هستند. آنها در گلدان بسیار عمر طولانی دارند، که ما این امکان را می‌دهد حدود ۱۴ روز از زیبایی بشاشیت آنها در خانه خود لذت ببریم.

 

🌷 لاله ها

این گل های معتدل و زرق وبرق دار اما فقط در بهار در دسترس هستند. این واقعیت که آنها فقط در  این فصل شکفته می شوند به آنها گرمای پیشواز و شروع جدید را می بخشد، که باعث می شود بیش تر از آنها تقدیر کنیم.

ظاهر زنانه ساده و شیرین آنها واقعا الهام بخش و شناخته شده است که آنها می توانند در ابری ترین روز ها بدرخشند.

 

گل زینتی

🌹 رزها

کلاسیک ترین ودوست داشتنی ترین گل در همه زمان، که قرن ها توسط نماد وافسانه در بر گرفته شده است. یونانیان باستان و رومی ها گل رز را به ترتیب با الهه های عشق، آفرودیت و ناهید شناسایی کردند.

در تاروت، گل رز نمادی از تعادل در نظر گرفته می‌شود، این بیانگر نوید،  شروع تازه  وامید است. زیبایی و ظرافت آنها بسیار دلربا است به طوری که گل رز برای عروسی ها، به عنوان هدیه برای شخصی خاص و به عنوان نمادی از عشق و دوستی واقعی، یک گل مورد علاقه محسوب می شود. آنها همچنین می توانند استرس ما را از بین ببرند.

همانطور که یک مطالعه مجله انسان شناسی فیزیولوژیک نشان داد، کارمندان اداری که به گلهای رز نگاه می اندازند در محیط کار خود احساس آرامش و راحتی بیشتری دارند.

 

 

گل زینتی

🌺 گل های هورمونی ( ادریسی )

این شکوفه های رمانتیک اثر تسکین دهنده و دلگرم کننده ای دارند. این گیاهان که معمولا در خانه های دارای باغ یافت می شود،پرورش و مراقبت از آن آسان است وعمل باغبانی و دیدن شکوفه گل ها بر روی افراد تاثیر درمانی دارد.

از احساسات قلبی گرفته تا شکر گزاری تا فخر فروشی، هر معنا از اعتقادات و داستان های مختلف فرهنگی را ناشی می‌شود. آنها همچین به افرادی اعطا می شوند که علائم عشق را رد کردند.

 

گل زینتی

🌺 ارکیده ها

ظرافت و زیبایی آن ها به خصوص در روز های تاریک زمستان، با رنگ های زنده و در دسترس بودن در تمام طول سال، فضای خانه را به وجد  می آورند. آنها انرژی مثبت اطراف خود را افزایش می دهن د و شب هنگام خواب ما هوا را تمیز می‌کنند. از نظر استراتژیک اگر ارکیده ای در اتاق خواب یا روی تخت خواب شما قرار گرفته باشد، به جذب یک شریک رومانتیک ، شریف وصادق کمک می‌کند.

 

🍀 گل زینتی و ملکرد خلاقانه

مطالعه علمی اخیر دیگری که در دانشگاه تگزاس  انجام شده نشان می دهد که طبیعت می تواند رمز موفقیت کسب و کار را نیز در خود نهفته داشته باشد.

این تحقیق نشان می دهد که ایده پردازی کارگران، عملکرد خلاقانه و مهارت حل مسئله به طور قابل ملاحظه ای در محیط های کار که شامل گل و گیاه است، بهبود می یابد. کلاسهای درس که دارای گل و گیاه هستند در آنها حضور گسترده تری دارند و دانش آموزان خلاقیت بیشتر، مهارتهای آزاد اندیشی و رضایت کلی را نشان می دهند.

 

گل زینتی

 

🌸 گل زینتی و تاثیر آن به روابط شما

خانه خود را با شکوفه ها پر کنید تا ذهن شما از استرس روزمره زندگی منحرف نشود. آنها را در اتاق خواب خود قرار دهید تا هر روز صبح با یک منظره آرامبخش و شاد از خواب بیدار شوید و یا به شما کمک کنند تا یک شب خوب و آرام داشته باشید. خواب). گل ها همچنین به شما کمک می کنند روابط صمیمانه ای برقرار کرده و پیوندهای خود را با خانواده و دوستان تقویت کنید.

 

>>> خبر مرتبط:

بوییدن کدام گل‌ها خاصیت درمانی دارد؟

خرید گل و گیاه، درهنگام خرید گیاهان آپارتمانی به چه نکاتی توجه کنیم؟

پیش بینی افزایش ۳۵ درصدی تولید بذر گواهی شده سبزی و صیفی در کشور

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=308940
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : thriveglobal. com

ثبت نظر

-