کلاهبرداری در فضای مجازی با انتشار آگهی فروش ویژه خودرو

  • کد خبر : 308270
  • 16 آذر 1399 - 1:55
کلاهبرداری در فضای مجازی با انتشار آگهی فروش ویژه خودرو
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: اواخر مرداد ماه تعدادی از خریداران خودرو به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار کردند، مدیر عامل دفتر نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروسازی با انتشار آگهی در سایت‌ها و فضای مجازی به بهانه فروش ویژه خودرو با شرایط استثنایی مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده است.
کلاهبرداری در فضای مجازی با انتشار آگهی فروش ویژه خودرو
وی بیان داشت: با دریافت پرونده‌ها تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه هشتم بررسی موضوع را برعهده گرفتند و موفق شدند در تحقیقات پلیسی، ۳ متهم اصلی را در این خصوص شناسایی کنند.
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی عنوان کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند در پالایش‌های اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را شناسایی و با هماهنگی‌های پلیسی هر سه متهم را در عملیات‌های همزمان و منجسم دستگیر کنند و برای بررسی‌های تکمیلی آن‌ها را به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال دادند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجوئی‌های پلیسی به جرائم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، افزود: سرکرده متهمان به نام یاشار اقرار کرد، با کمک همدستانم ابتدا دفتری در یکی از محله‌های مرکزی تهران اجاره کردیم و با تبلیغات گسترده و عنوان فروش اقساطی و لیزینگ خودرو با شرایط استثنایی افرادی از شهر‌های مختلف از قبیل تهران، بندرعباس، کرمانشاه، خرم آباد، سمنان، تبریز، ساری و… به دفتر ما مراجعه کردند و با پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد در صف انتظار تحویل خودرو قرار گرفتند که پس از اینکه پول‌های متقاضیان به حد قابل توجه نیم میلیارد ریال رسید، دفتر را تخلیه کردیم و متواری شدیم.
وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر جرائم احتمالی انجام شد و کارآگاهان موفق شدند سایر مالباختگان را در سایر استان‌ها شناسایی کنند.
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه تا کنون ۵۰ تن از مالباختگان شناسایی شده‌اند، افزود: هر سه متهم با قرار مجرمیت صادره از سوی مرجع قضایی روانه زندان شدند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=308270

ثبت نظر

-