ایجاد دو امکان جدید و کارآمد در TSETMC

  • کد خبر : 308040
  • 15 آذر 1399 - 22:00
ایجاد دو امکان جدید و کارآمد در TSETMC

ایجاد دو امکان جدید و کارآمد در TSETMC به سهامداران شرکت های بورسی کمک می کند تا به راحتی اهداف خود را دنبال کنند. این دو امکان جدید عبارتند از:  “ورود پول سهامداران حقیقی” و “نقشه بازار” که به تازگی بر روی سایت تعبیه شده اند.

پس از جایگزینی بخش “نمادهای پربیننده” با “نمادهای پرتراکنش”، شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در سایت TSETMC دو امکان جدید دیگر را فراهم کرد.

بر این اساس امکان اول نمایش روزانه ورود پول سهامداران حقیقی به همراه آمار روزهای گذشته و بیشترین ورود و خروج پول در روزهای معاملات است که می تواند بخشی از واقعیت های روزانه بازار سهام را شفاف و همگانی کند.

همچنین امکان و ابزار دوم در این سایت مربوط به نمایش نقشه بازار است که از گذشته توسط شرکت‌های پردازش اطلاعات و … تهیه و وضعیت صنایع و شرکت ها در دو رنگ عمدتا” سبز و قرمز به نمایش گذاشته می شد.                                   

شایان ذکر است از روز ۵ آبان امسال تغییری در صفحه اول سایت tsetmc به عنوان یکی از مهمترین سایت‌های بازار سرمایه که اطلاعات مهمی را از جزئیات معاملات در اختیار سهامداران قرار می‌دهد، رخ داد و بدین ترتیب به جای نمادهای پربیننده،  نمادهای پراکنش به نمایش گذاشته شده است که این تغییر مربوط به تعداد دفعات معاملات سهام شرکت های بورسی و فرابورسی است.

آن طور که مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران  گفته این اتفاق با واقعیت‌های روزانه بازار سهام، انطباق بیشتری دارد؛ چرا که نمادهای پربیننده، دارای اطلاعات روشن و برخوردار از ارزش معاملاتی خاصی نبود و گاه از طریق ربات ها مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفت. بر همین اساس تصمیم گرفته شد با حدف نمادهای پربیننده، از فهرست شرکت‌های پرتراکنش در دفعات معاملات استفاده شود.

 همچنین پس از این که شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام به اعمال یک تغییر در سایت مهم بازارسرمایه یعنی TSETMC به عنوان دهمین سایت پربازدید کشور کرد و”نمادهای پرتراکنش” را جایگزین “نمادهای پربیننده” کرد، در نیمه آبان ماه گذشته این سایت تغییر دیگری را تجربه کرد.

بر این اساس این سایت مهم و اصلی بازار سهام که با محوریت شرکت خدمات اطلاع رسانی بورس در حال فعالیت است امکان جدیدی مربوط به آموزش سهامداران بویژه برای تازه‌واردان به تالار شیشه‌ای ایجاد کرد تا از این طریق زمینه افزایش فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه فراهم شود.

در این بخش مفاهیم اصلی مانند تعریف بورس، مزایای حضور شرکت‌ها و سرمایه گذاران در بورس، تاریخچه پیدایش بورس در ایران و جهان، بازارهای مالی ، ارکان و نهادهای بازار سرمایه، مفاهیمی مانند شاخص کل، توقف نماد، دامنه نوسان، پرتفوی، ارزش اسمی و ارزش بازاری، کد بورسی، ارزش خالص دارایی (NAV )، بازار اولیه و ثانویه و … در قالب فایل‌های صوتی، تصویری، متن پی دی اف و … بارگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=308040

ثبت نظر

-