قیمت جهانی طلا در ۱۵ آذر ۹۹

  • کد خبر : 308008
  • 15 آذر 1399 - 21:25

  قیمت جهانی طلا در ۱۵ آذر ۹۹ در حالی اعلام شد که در این روز اولین رشد خود را در طی چهار هفته گذشته تجربه می کند.

در حالی که پس از رشد قیمت های قابل توجه در روز پنجشنبه سرمایه گذاران در روز جمعه اقدام به برداشت سود کردند و در حالی ارزش سهام در بازارهای بورس شاهد رشد بوده است،  قیمت طلا  روز جمعه شاهد کاهش بود، اما احتمال انعقاد بسته محرک مالی جدید در آمریکا سبب شد تا قیمت طلا اولین رشد هفتگی طی ۴ هفته گذشته را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر  اونس طلا  در پایان معاملات روز جمعه با ۰٫۱۲ درصد کاهش به ۱۸۳۸ دلار و ۸۶ سنت رسید. در این هفته قیمت طلا شاهد رشد حدودا ۲٫۵ درصدی بود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز نیز با ۰٫۰۶ درصد افت به ۱۸۴۰ دلار رسید.

تای وونگ تحلیلگر بازار طلا در موسسه بی ام او گفت: «پس از رشد ۴ روزه قیمت طلا و در حالی که قیمت ها به آستانه رقم ۱۸۵۰ دلار رسیده بود، یک موج برداشت سود در بازار شکل گرفت.»

آمارها در روز جمعه نشان داد که اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر کمترین فرصت شغلی را طی ۶ ماه گذشته ایجاد کرده است. این آمار احتمال انعقاد یک بسته محرک مالی را تقویت کرد و سبب رشد شاخص ها در بورس وال استریت شد.

یک طرح حمایت مالی ۹٫۸ میلیارد دلاری مورد حمایت جمهوری خواهان و دموکرات ها در کنگره آمریکا در حال پیگیری است و احتمال تصویب آن در تعطیلات پایان هفته دور از ذهن نیست. سوکی کوپر تحلیلگر استاندارد چارترد اظهار داشت، علاوه بر عوامل پیش گفته، تضعیف ارزش دلار، نرخ بهره منفی و نگرانی ها در مورد نرخ تورم احتمالا سبب خواهد شد تا قیمت طلا همچنان روند افزایشی خود را حفظ کند. ارزش دلار آمریکا در این هفته در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از اوایل نوامبر قرار گرفت و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=308008

ثبت نظر

-