روزانه ۳ تیم سیار دریافت خون در استان تهران فعالیت می‌کنند

  • کد خبر : 308003
  • 15 آذر 1399 - 21:22
روزانه ۳ تیم سیار دریافت خون در استان تهران فعالیت می‌کنند

محمدرضا مهدی زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار نیوز افزود: این تیم های سیار برای نقاطی که تقاضا دارند، اعزام می شوند و بیشتر در اماکن نظامی، کارخانجات، کانون های بسیج، مساجد، بقاع متبرکه، اماکن مشابه و شهرستان هایی که در آنها مرکز انتقال خون نداریم مستقر می شوند.
وی ادامه داد: از هفته های گذشته که از مردم درخواست برای اهدای خون داشتیم، استقبال خوبی انجام شد و اکنون ذخایر خون در استان تهران به حالت عادی برگشته است.
مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: ذخایر خون در تهران به سوی نرمال شدن پیش می‌رود و مشکلی هم برای تامین خون در استان تهران نداریم اما از آن جایی که کرونا به این زودی ها از بین نمی‌رود تقاضای ما از مردم این است که به تدریج تا پایان زمستان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا در جامعه مانند بحران های سیل و زلزله نیست که پس از یک تا سه هفته نیاز به خون و فراورده های آن برای مصدومان تامین شود. بحران کرونا تا مدت های طولانی شاید تا سال آینده هم ادامه داشته باشد و با شروع فصل زمستان و سردی و آلودگی هوا نیاز به خون نیز افزایش می یابد و بنابراین نیاز که مردم به تدریج و به مرور تا پایان سال خون اهدا کنند.
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اکنون ذخایر خون در استان تهران تقریباً به هفت روز رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین روزانه ۱۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه می کنند و روزانه ۱۲۵۰ نفر هم خون اهدا می کنند.
مهدی زاده از مردم و اهدا کنندگان خون خواست که به تدریج تا پایان زمستان برای اهدای خون مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند تمام پروتکل ها و استانداردهای بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=308003

برچسب ها

ثبت نظر

-