شیره انگور/ از فواید بی نظیر آن غافل نشوید!

  • کد خبر : 30784
  • 26 تیر 1400 - 12:30
شیره انگور/ از فواید بی نظیر آن غافل نشوید!

نیوز: شیره که از انگور گرفته می شود، دارای قند بالایی بوده و بسیار مقوی و مغذی است، ضد نفخ است و در تقویت بنیه بدن تاثیر زیادی دارد، انرژی زا و خون ساز هم است.شیره انگور خواص چاق کنندگی زیادی دارد و برای افراد لاغر بسیار مفید است. همچنین برای افرادی که افسردگی دارند باعث بهبود خلق و افزایش نشاط می شود و انرژی آن ها را افزایش می دهد.

محمد رضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی، درباره فواید شیره انگور گفت: شیره انگور مانند میوه آن دارای طبع گرم و تر است. او افزود: شیره انگور دارای مواد مغذی و ویتامین های مختلفی مانند: ویتامین A، ویتامین B و ویتامین D است و همچنین مواد معدنی ضروری از جمله کلسیم و فسفر به خصوص آهن را برای بدن تامین می کند.

برطرف کردن ضعف عمومی بدن

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: شیره انگور یکی از خوراکی های کم نظیر برای برطرف کردن ضعف عمومی بدن است؛ بنابراین افرادی که از کمبود انرژی و خستگی مزمن رنج می برند از خوردن روزانه یک تا سه قاشق غذاخوری شیره انگور به تنهایی یا به صورت شربت غفلت نکنند.

خواص شیره انگور

حاجی حیدری درباره فواید شیره انگور گفت: شیره انگور خواص چاق کنندگی زیادی دارد و برای افراد لاغر بسیار مفید است. همچنین برای افرادی که افسردگی دارند باعث بهبود خلق و افزایش نشاط می شود و انرژی آن ها را افزایش می دهد. او ادامه داد: با توجه به وجود آهن در شیره انگور باعث بهبود کم خونی و فقر آهن خواهد شد. همچنین برای بیماری های پوستی به خصوص خشکی و پسوریازیس مفید بوده و باعث افزایش رطوبت و طراوت پوست در افراد با مزاج سرد و خشک می شود. شیره انگور ملین بوده و برای یبوست مزمن هم بسیار موثر است.

تیرگی پوست

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: مصرف شیره انگور در بیماران سوداوی و تیرگی پوست مفید است و با تولید خون صالح باعث تقویت، افزایش انرژی، نشاط، شفافیت و طراوت پوست می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه کیک شیره‌ی انگور؛ مقوی و انرژی زا

حاجی حیدری ادامه داد: اگرچه از دیدگاه طب سنتی ایران ارزش غذایی خود انگور بیشتر از شیره است، ولی هضم و جذب شیره انگور راحت و سریع بوده و حتی برای افرادی که معده سرد و ضعیف دارند به راحتی هضم و جذب می شود.

 شیره انگور

طبع شیره انگور

این متخصص طب سنتی با اشاره به مصرف شیره انگور اظهار کرد: با توجه به اینکه طبع شیره انگور گرم و تر است توصیه می شود در فصول سرد یعنی در پاییز و زمستان بیشتر استفاده شود و افراد گرم مزاج به خصوص افراد صفراوی باید در مصرف آن احتیاط کنند و با توجه به اینکه باعث افزایش قند خون می شود دیابتی ها در مصرف آن زیاده روی نکنند.

حاجی حیدری ادامه داد: مقدار مصرف معمول شیره انگور برای بزرگسالان روزی یک تا سه قاشق غذاخوری و برای کودکان یک تا سه قاشق مربا خوری است که می توان آن را داخل یک استکان آب حل کرده و به صورت شربت مصرف کرد.

این متخصص طب سنتی گفت: البته کیفیت شیره انگور هم بسیار مهم است و شفافیت رنگ و احساس سبکی و هضم راحت در معده و نبود سنگینی و نفخ سر دل از نشانه های مرغوبیت آن است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=30784

ثبت نظر

-