موارد ابتلا به کرونا در تهران ۱۲ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 307613
  • 15 آذر 1399 - 15:23
موارد ابتلا به کرونا در تهران ۱۲ درصد کاهش یافت

مسعود مردانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود: این ۱۲ درصد کاهش موارد ابتلا به کرونا در تهران به تعطیلات و محدودیت های ۲ هفته ای ربط ندارد و اثرات مثبت و منفی این تعطیلات از ۲ هفته دیگر مشخص می شود.

وی تاکید کرد: همه باید به طور جدی ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی بطور جدی باشند. اقشار مختلف جامعه،‌ مسوولان بهداشتی و کادر درمانی را در مهار شیوع ویروس کرونا مانند ایام گذشته یاری کنند؛ زیرا فقط با مشارکت اجتماعی و همدلی می توان این بیماری را در کشور به زانو درآورد.

مردانی یادآور شد: همان طور که بارها گفته شده، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات مهمترین ابزار مهار و کنترل کرونا است و همه مشاغلی که از امروز شروع به فعالیت کرده اند، باید پروتکل های بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند تا منتظر روزهای خوش باشیم.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند و شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و۶۹۵ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۷۰۸ هزار و۱۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵ هزار و ۸۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، روند کاهش موارد مرگ کووید ۱۹ نشان دهنده عزم ملی برای شکست این بیماری است که علاوه بر رعایت دقیق پروتکل ها نیازمند همکاری مداوم مردم و دستگاه‌های اجرایی است. طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به صورت محله محور با نام طرح سردار حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج، هلال احمر، سازمانهای مردم نهاد و خیرین اجرا می شود.

تشدید نظارت بر اجرای پروتکل ها، افزایش تست های تشخیصی و بیماریابی فعال، فرنطینه هوشمند مبتلایان، گسترش آموزش و اطلاع رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر، اجرای هوشمند محدودیت ها و افزایش خدمات سرپایی به منظور کاهش موارد بستری از اهداف این برنامه است.

به گزارش نیوز، آمار مرگ کرونا در ایران از ۱۰ آبان به بالای ۴۰۰ نفر رسید و بعد از حدود یک ماه دوباره به زیر ۴۰۰ نفر کاهش یافت.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۶۴ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد قربانیان کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد افراد آلوده به ویروس، دچار بیماری خفیف می‌شوند.

محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا شد و اکنون در برخی از شهرها نیز در حال اجرا است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=307613

برچسب ها

ثبت نظر

-