کلاهبرداری به بهانه سهام عدالت!

  • کد خبر : 307570
  • 15 آذر 1399 - 14:49

سهام عدالت ، اینبار بازیچه دست کلاهبرداران در فضای مجازی شد. هشدار  مدیر مبارزه با پولشویی در رابطه با راه های جدید کسب اطلاعات فراد به بهانه سهام عدالت را جدی بگیرید.

پس از آزادسازی سهام عدالت، بازار برخی کانال های فضای مجازی برای گرفتن اطلاعات مشمولین به بهانه مدیریت سهام آنها داغ شد؛ موضوعی که مدیر مبارزه با پولشویی شرکت سپرده گذاری مرکزی نسبت به آن هشدار داده و تاکید کرده که اخبار مربوط به سهام عدالت از طریق همین شرکت پیگیری شود.

برخی  از کانال ها در فضای مجازی با صدور پیام هایی اعلام می کنند که یا خریدار سهام عدالت مشمولان هستند یا وعده مدیریت سهام و ارائه سود را به فرد می دهند و از این طریق اطلاعات فردی یا شماره کارت سهامدار را اخذ و از این اطلاعات سوء استفاده می کنند.

در همین رابطه فرجی نیا، مدیر مبارزه با پولشویی شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به برخی پیام هایی که درمورد سهام عدالت در فضای مجازی رد و بدل می شود، اظهار کرد: این پیام ها یا با هدف عضو گیری یا برای اخذ اطلاعات افراد ارسال می شود و با هر هدفی که باشد مورد تایید شرکت سپرده گذاری مرکزی نیست. درواقع این اقدام غیرقانونی است و درصورت مشاهده توسط واحدهای حقوقی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: مشمولان سهام عدالت باید فقط در لینک معتبر سامانه سجام ثبت نام کنند یا برای فروش سهام خود، زمانی که دوباره امکان فروش فراهم شد، از طریق کارگزاری های معتبر و مورد تایید سازمان بورس اقدام کنند و تحت تاثیر چنین تبلیغاتی قرار نگیرند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=307570

ثبت نظر

-