همه اقلام حفاظتی کرونا از تولیدکنندگان داخلی تهیه می‌شود

  • کد خبر : 307562
  • 15 آذر 1399 - 14:46
همه اقلام حفاظتی کرونا از تولیدکنندگان داخلی تهیه می‌شود

به گزارش نیوز از وبدا، حسین صفوی روز شنبه در مراسم معارفه اعضای جدید هیات مدیره شرکت آوا پزشک افزود: اگر تولید تجهیزات سرمایه‌ای و مصرفی پزشکی در داخل کشور انجام نمی‌شد با کمبودهای بسیار جدی مواجه می‌شدیم؛ به طور مثال زمانی که برای تولید ونتیلاتور با کمبود جهانی مواجه شده بودیم و به کمپرسور و چند قطعه دیگر نیاز داشتیم توانستیم از محل تولیدات داخل، این قطعات را با هزینه بسیار کمتر خریداری کنیم بنابراین باید قدر تولید داخل را بدانیم و آن را توسعه دهیم.
وی یاد آور شد: مجموعه آوا پزشک سال‌ها پیش توسط مرد خیر اندیشی به نام دکتر عباس شیبانی تأسیس شد. در آن تولید انواع سرنگ و سر سوزن و دیگر تجهیزات را بر عهده داشت و در زمان بحران کرونا با توجه به نیاز کشور و در راستای حمایت از بخش خصوصی توانست تولید انواع ماسک را مدیریت کند.
رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران  وزارت به داشت با تأکید بر اهمیت ادامه فعالیت‌ این مجموعه بر اساس قانونمداری گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی تمام قد در اختیار تولید است تا بتواند کارها را با سرعت و بر اساس وظایفی که قانونگذار تعیین کرده و از لحاظ شرعی وظیفه دولت است انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: تولید، وظیفه و ماموریت شرکت آوا پزشک است بنابراین تمام انرژی مجموعه باید در این راستا باشد همچنین اگر خط تولیدی ظرفیت کمی دارد باید آن را اصلاح و اگر خط تولیدی  خریداری شده تاکنون راه‌اندازی نشده، باید راه اندازی شود.
 صفوی یادآور شد: همچنین باید اقداماتی انجام، که تمام ظرفیت شرکت آواپزشک به کار گرفته شود و تمام نیروهایی که در این مجموعه هستند به صورت کامل فعال شوند چرا که این مجموعه رزق و روزی تعداد زیادی از افراد را تامین می‌کند.
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران بیان داشت: شرکت آوا پزشک نه تنها رقیب بخش خصوصی نیست بلکه حامی آن بوده و ادامه فرایند این شرکت نیز به نحوی خواهد بود که به هیچ عنوان آسیبی به بخش خصوصی نخواهد زد بلکه تکمیل کننده و همراه در حوزه تولید تجهیزات مصرفی است.
 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=307562

برچسب ها

ثبت نظر

-