کارگران هندی دست به اعتراضات گسترده سراسری زدند/ امنیت شغلیِ کارگران یکی از مطالبات اتحادیه‌های کارگری است

  • کد خبر : 307555
  • 15 آذر 1399 - 14:38
کارگران هندی دست به اعتراضات گسترده سراسری زدند/ امنیت شغلیِ کارگران یکی از مطالبات اتحادیه‌های کارگری است

کارگران هندی دست به اعتراضات گسترده سراسری زدند/ امنیت شغلیِ کارگران یکی از مطالبات اتحادیه‌های کارگری است

جمعی از کارگران هندی امنیت شغلی و افزایش دستمزد را مطالبه کردند. آنها معتقدند سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت، ضد کارگری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از تلویزیون هندوستان، بسیاری از کارگران هندی و کانون انجمن‌های صنفی کارگری این کشور، دست به اعتراض گسترده‌ای زدند. کارگران و کانون‌ها نسبت به سیاست‌های ضدکارگری دولت معترض هستند. به همین دلیل تجمعات اعتراضی کارگران در سراسر هندوستان برگزار شد. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند این اعتراض مسالمت‌آمیز بوده و کارگران رفتاری پرخاشگرانه نداشته‌اند.


کارگران تنها گروه معترض نسبت به سیاست‌های دولت نیستند بلکه کارمندان دولت نیز در این تجمعات اعتراضی شرکت کرده‌اند. اتحادیه کارمندان بانک مرکزی هندوستان نیز در این اعتصاب یک روزه در پنج شنبه بیست و پنجم نوامبر شرکت کردند.  


شماری از اتحادیه‌های کارگری کشور هندوستان نسبت به سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت درباره وضعیت معیشت خود معترض هستند. اگرچه گسترش کرونا در هندوستان سبب بیکاری بسیاری از کارگران شده ولی دولت همچنان از تمامی کارگران و حتی افراد فاقد درآمد مالیات دریافت می‌کند. اتحادیه‌های کارگری خواهان دریافت وام بلاعوض ۷۵۰۰ روپیه‌ای برای کارگران بدون درآمد و ۱۰ کیلو سهمیه رایگان غذایی برای هر نفر به صورت ماهانه هستند.


اتحادیه‌های کارگری هندوستان حقوق و مزایای دیگری نیز مطالبه کردند. آنها تضمین امنیت شغلی کارگران روستایی از سوی دولت می‌خواهند و درباره امنیت شغلی معتقد هستند که کارگران روستایی باید حداقل ۲۰۰ روز در سال مشغول به کار باشند. امنیت شغلی کارگران شهری نیز از مطالبات اتحادیه‌های کارگری است که با شیوع کرونا به چالشی بزرگ تبدیل شده است.


کارگران و اتحادیه‌های کارگری این کشور معتقدند؛ دستمزد دریافتی آنها ناچیز است و تامین‌کننده نیازهای زندگی آنها نیست. کارگران  به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی و ناچیز بودن مزد دریافتی، افزایش حداقل دریافتی کارگران را مطالبه کردند. اتحادیه‌های کارگری از دولت می‌خواهند از تمامی قوانین «ضد کشاورزی و ضد کارگری» خود دست بردارد و خصوصی‌سازی بخش‌های مالی مثل شرکت‌های تولیدی و خدماتی را متوقف کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=307555

برچسب ها

ثبت نظر

-