وزیر خارجه آمریکا: علیه مقامات چین محدودیتهای روادیدی وضع کردیم

  • کد خبر : 307385
  • 15 آذر 1399 - 12:41
وزیر خارجه آمریکا: علیه مقامات چین محدودیتهای روادیدی وضع کردیم

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که وزارتخانه تحت فرمان وی در مورد شماری از مقامات چین و افرادی که برای ارعاب منتقدان به اعمال خشونت یا تهدید به آن، افشای اطلاعات شخصی یا سایر ترفندهای قهری متوسل می‌شوند، محدودیت‌های روادیدی وضع کرده است.

پمپئو در بیانیه مکتوبی که به همین منظور منتشر شد، بدون ذکر نام افرادی که مشمول این محدودیت شده اند، «سازمان کار جبهه متحد» وابسته به حزب کمونیست چین را به انجام اعمال قهری و زورگویانه علیه افرادی متهم کرد که «با سیاستهای پکن مخالفت می کنند».

محدودیت‌های روادیدی آمریکا علیه مقامات چین

 

مقامات چین و گروههای فعال جامعه مدنی

پمپئو همچنین مدعی شد: «جبهه متحد بارها شخصیتهای علمی دانشگاه‌ها، اعضای کسب و کارها، گروههای فعال جامعه مدنی، و جوامع یهودی چین از جمله اعضای جوامع اقلیت مذهبی و قومی را که علیه موارد نقض فاحش حقوق بشر در سین کیانگ، تبت و هر کجای از خاک چین صحبت می‌کنند، مرعوب و تهدید کرده است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود که این محدودیت مقرر در صدور روادید شامل افرادی می‌شود که «در اعمال یا تهدید به خشونت فیزیکی، سرقت و افشای اطلاعات شخصی، جاسوسی، خرابکاری، یا مداخله بدخواهانه در امور سیاسی داخلی، آزادی علمی، حریم شخصی و یا فعالیت تجاری دست داشته است».

مخالفت ۱۳ عضو شورای امنیت با بازگشت تحریم‌ها علیه ایران/ محدودیت صدور روادید  برای ۱۴ مقام ایرانی از سوی آمریکا/ لغو نشست شورای امنیت درباره ایران  به‌دلیل مخالفت آمریکا/ حملات شدید ترکیه

این مقام آمریکایی همچنین چین را متهم کرد که در ایالات متحده و هر جای دیگر از جهان می کوشد افراد را چه از طریق همکاری و چه با اعمال زور به حمایت از «روایتهای استبدادی و اولویتهای سیاستگذاری» پکن وادار سازد و از دولت چین خواست تا «به استفاده از ارعاب و ترفندهای قهری برای سرکوب آزادی بیان پایان دهد!»

 

>>> بیشتر بدانید:

رفتارهای چندگانه آمریکا و اقدامات متقابل جمهوری اسلامی ایران

رییس جمهوری ونزوئلا: الیوت آبرامز به همسرم پیشنهاد کرده که در ازای طلاق از حمایت بی قید و شرط آمریکا برخوردار می شود

تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=307385

ثبت نظر

-