روند نزولی دلار تا ۲۰۲۱ ادامه دارد

  • کد خبر : 307285
  • 15 آذر 1399 - 11:27

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ – ۰۹:۴۵

قیمت دلار

تهران (پانا) – بیش از دو سوم تحلیلگران ارزی حاضر در نظرسنجی رویترز معتقد به تضعیف بیشتر ارزش دلار هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، طبق نظرسنجی از تحلیلگران ارزی نشان می دهد روند نزولی دلار در بازارهای جهانی احتمالا تا اواسط سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. از ۷۲ تحلیلگر ارزی که در این نظرسنجی حضور داشته اند ۵۱ نفر معتقد بوده اند که تا نیمه سال ۲۰۲۱ دلار باز هم تضعیف خواهد شد. حدود ۱۴ میلیون نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و امیدواری ها به رونمایی از بسته حمایتی جدید باعث تضعیف دلار در هفته های اخیر شده است تا جایی که تنها در این ماه ارزش دلار مقابل سبد ارزهای معتبر جهانی سه درصد کاهش یافته است. این رقم برای مجموع سال ۲۰۲۰ به ۶ درصد می رسد.

کیت جوکیس- استراتژیست ارزی بانک سوسیت ژنرال گفت: به زبان ساده از نظر معامله گران ارزش فعلی دلار بیش از حدی است که باید باشد و برای همین فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها به آن چه در حوزه سیاست گذاری پولی رخ می دهد واکنش نشان می دهند و با وضعیت فعلی فشار زیادی روی دلار است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش پیدا کرده است.

برخلاف دلار، یورو امسال را رویایی سپری کرده است تا جایی که ارزش ارز واحد اروپایی مقابل دلاراز ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت درصد رشد داشته است و برای نخستین بار در سه سال اخیر، نرخ برابری هر یورو از ۱.۲ دلار نیز عبور کرده است. متوسط نرخ پیش بینی شده برای یورو توسط تحلیل گران این نظرسنجی تا پایان امسال معادل ۱.۲۳ دلار بوده است.

با وجود آن که ابتدای امسال ارزهای نوظهور تحت تاثیر شیوع کرونا با افت شدیدی مواجه شدند اما در دو ماه اخیر ارزش دلار مقابل آن ها نیز عمدتا نزولی بوده است و انتظار این است که این روند کماکان ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=307285

ثبت نظر

-