دست‌انداز رشد در بازار سکه امامی + جدول ونمودار

  • کد خبر : 306686
  • 14 آذر 1399 - 21:58
دست‌انداز رشد در بازار سکه امامی + جدول ونمودار

دست‌انداز رشد در بازار سکه امامی + جدول ونمودار

فلز گرانبهای داخلی به نقطه حساس رسید

نیوز: اگر سکه از نقطه ۱۲ میلیون و۴۰۰ هزار تومانی عبور کند، تا محدوده ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رشد خواهد کرد. این ادعای بخشی از تحلیل گران فنی بازار است که اعتقاد دارند، سکه با رشد سنگین هفته گذشته به نقطه مقاومتی حساسی رسیده است که عبور از آن، بازار را در کانال صعودی قرار می دهد و می توان انتظار سطوح بالاتر قیمتی را داشت.

به گزارش نیوز با این حال، عده زیادی از آنها اشاره به سنگین بودن این نقطه مقاومتی دارند و معتقدند در واکنش به این نقطه، بازار مانند اواخر هفته گذشته با افزایش فروش مواجه خواهد شد.

از سقوط سکه تا پرش ۱۴ درصدی

سکه امامی در هفته اول تعطیلات تا کانال ۱۰ میلیون تومانی عقب نشینی کرد و موجب شد که حتی برخی بازیگران این بازار در انتظار کم شدن یک رقم از ارقام این فلز گران بها و رفتن آن به کانال ۹ میلیون تومانی باشند. با این حال، بازار سکه از دوشنبه هفته ای که گذشت، افزایشی شد و خیلی زود خود را به خود کانال ۱۲ میلیون تومانی رساند. سکه روز پنج شنبه در محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد که حدود ۱۴ درصد از قیمت پنج شنبه دو هفته قبل بالاتر بود. این میزان رشد در هیچ کدام از بازارهای هفته گذشته صورت نگرفت؛ در واقع نیم سکه، ربع سکه، گرم طلای ۱۸ عیار، تمام ارزها و شاخص کل بورس در هفته گذشته رشد یک رقمی را تجربه کردند. در واقع طلای ۱۸ عیار که در رده دومی جدول بازدهی قرار گرفت،حدود ۷٫۶ درصد طی هفته گذشته افزایش یافت که تقریبا نصف رشد بهای سکه امامی بود.

عده ای از معامله گران باور داشتند، رشد سنگین سکه موجب خواهد شد که معامله گران در ابتدای هفته جاری ریسک نکنند و اقدام به سودگیری کنند. این دسته احتمال می دهند فلز گران بهای داخلی بار دیگر به سوی زیر مرز ۱۲ میلیون تومانی قدم بردارد. در مقابل، دسته دیگری باور داشتند، رشد قابل توجه سکه موجب خواهد شد که تقاضای بیشتری در ابتدای هفته بخصوص از سوی کسانی وارد بازار شود که تصور می کنند از رشد قیمت ها جا مانده اند. با این حال، شاید مهم تر از این رفتارها، برای سکه بازان حرکت قیمتی دلار اهمیت داشته باشد.

دلار و خط ۲۶ هزار تومانی

روز پنج شنبه دلار توانست در کانال ۲۵ هزار تومانی پیش روی کند و خود را به نزدیک مرز ۲۶ هزار تومانی برساند. تحلیل گران فنی باور دارند، خط ۲۶ هزار تومان برای بازار از اهمیت زیادی برخوردار است. آن ها اعتقاد دارند نوسان بالای خط یاد شده به معنای قرار گرفتن دلار در مسیر صعودی است و هر زمان زیر آن نوسان کند، به معنای آن است که احتمال افت قیمت ها بیشتر خواهد شد. در هفته های اخیر بازار ارز بیشتر درگیر نقاط کف قیمتی بوده است و به گفته فعالان، شاید در هفته جاری سقف کوتاه مدت قیمت هم شناسایی شود.

 در حال حاضر تکنیکالیست ها، محدوده ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان و ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان را به عنوان دو نقطه مهم مقاومتی پیش روی بازار معرفی می کنند. دلار برای اینکه به سوی این اهداف قیمتی قدم بردارد، نیاز به نرخ حواله درهمی دارد که از سطح ۷ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کرده باشد. درهم روز پنج شنبه بالای ۷هزار و ۲۰۰ تومان نوسان کرد که برای معامله گران ارزی از اهمیت زیادی برخوردار است. معامله گران باور دارند، بازار داخلی در صورتی به صورت جدی کاهشی خواهد شد که قیمت حواله درهم به زیر مرز ۷ هزار تومان برود و تا زمانی که بالای مرز ۷ هزار و ۲۰۰ تومانی است، احتمال رشد قیمت بیشتر از کاهش قیمت خواهد بود.


این مطلب برایم مفید است




۲


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=306686

ثبت نظر

-