عکسی از نوزادی که ۲۷ ساله به دنیا آمد

  • کد خبر : 306501
  • 14 آذر 1399 - 19:08
عکسی از نوزادی که ۲۷ ساله به دنیا آمد

نوزاد ۲۷ ساله

پدر و مادر این نوزاد ۲۷ سال پیش وقتی از تخمکشان، جنین تشکیل شده، آن را به پزشک‌ها داده‌اند تا در یخچال‌های مخصوص فریزش کنند و امسال بعداز ۲۷ سال، از یخچال خارج کردند و به رحم مادرش انتقال دادند که به سلامت به دنیا آمده است.

عکسی از نوزادی که ۲۷ ساله به دنیا آمد

 


ویژگی‌های فیزیکی نوزاد

وزن نوزاد

یک نوزادِ انسان

وزن یک انسان سالم هنگام تولد بین ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم تا ۴ کیلو و ۲۰۰ گرم است. هر چه وزن نوزاد فاصلهٔ بیشتری با این ارقام داشته باشد، احتمال اینکه خطر بیشتری او را تهدید کند وجود دارد

سر نوزادان تازه زاده شده نسبت به بدنشان بزرگ‌تر از انسان‌های بزرگسال است. نوزادان با سری نرم زاده می‌شوند که باعث می‌شود مغز بتواند رشد کافی داشته باشد.

سر یک نوزاد بسیار راحت شکل می‌گیرد. عبور از کانال رحم هنگام تولد می‌تواند باعث تغییر شکل عجیب سر نوزاد، برای حتی چند هفته شود. همچنین اگر نوزاد در یک سطح سفت و مسطح بخوابد یا به یک طرف یا به پشت بخوابد، می‌تواند باعث شود سری صاف پیدا کند؛ این حالت سندروم سر صاف یا پلاژیوسفالی است که بیشتر به‌دلیل وضعیت خواب نوزاد یا وجود مشکلی در عضلات گردن ایجاد می‌شود. برای شیوهٔ صحیح خواباندن و نگهداری نوزاد باید با پزشک مشورت کرد.

چشم‌ها

ممکن است در ساعات نخست، چشم‌های نوزاد پف‌آلود و بسته باشند که نباید اقدام به باز کردن آن‌ها نمود و باید این کار به صورت طبیعی انجام شود.

مو نوزاد

یک نوزاد انسان ممکن است در هنگام تولد کاملاً کچل باشد یا با سری پرمو زاده شود. موی نوزاد هرچند که کم باشد نیاز به مراقبت دارد و باید با شامپوهایی که به آن حساسیت ندارد شسته شود. بهترین سن برای نخستین اصلاح موهای نوزاد، اگر موهایی بلند داشته باشد، ۱۸ ماهگی و اگر کوتاه باشد ۲ سالگی می‌باشد.

پوست نوزاد

نوزاد تازه زاده شده دارای پوستی خاکستری مایل به آبی یا کبود است و با تنفس طبیعی نوزاد، رنگ پوست هم به حالت طبیعی برمی‌گردد.

بند ناف

پس از تولد، بند ناف دیگر کاربرد ویژه‌ای ندارد و با گیره آن را بسته و سپس از نزدیک بدن نوزاد آن را قطع می‌کنند. بند ناف معمولاً طی ۱۰ تا ۲۱ روز خشک شده و می‌افتد و جای آن به صورت زخمی باقی خواهد ماند که ظرف چند روز خوب می‌شود.[۷]

خون بند ناف

خون بند ناف (به انگلیسی: Cord blood) که به عنوان خون جفتی شناخته شده‌است که در جنین در حال تکوین داخل رحم جریان دارد. پس از تولد نوزاد، خون باقی‌مانده در بند ناف و جفت که غنی از سلول‌های بنیادی است به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود. درحالیکه این خون حاوی سلول‌های بنیادی و سلول‌های خونساز است که می‌تواند برای درمان بیماریهایی مانند:دیابت تیپ ۱ (وابسته به انسولین)، بیماریهای قلبی عروقی، لوپوس، بیماریهای نورولوژیک مانند سکته مغزی، پارکینسون و آلزایمر، کمخونی‌ها و نقص ایمنی، بیماریهای کبدی و … به کار گرفته شود.

لمس کردن

تحقیقات نشان می‌دهد نوزادانی که لمس شوند کمتر گریه می‌کنند و بیشتر لبخند می‌زنند؛ همچنین این می‌تواند فواید بسیاری برای آن‌ها داشته باشد.

فشار روانی

فشار روانی مادر در طول بارداری سبب تولد نوزاد کوتاه قدتر می شود.

 

در نیوز بیشتر بخوانید: 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=306501

برچسب ها

ثبت نظر

-