شمار فوتی‌های روزانه کرونا در استان همدان تک رقمی شد

  • کد خبر : 306238
  • 14 آذر 1399 - 15:20
شمار فوتی‌های روزانه کرونا در استان همدان تک رقمی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار نیوز اظهار داشت: هشت بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان جان خود را از دست دادند که با احتساب این آمار، شمار متوفیان این بیماری از ابتدای همه گیری تاکنون به یک هزار و ۲۹۲ مورد رسیده است.

محمد طاهری افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۸ مورد بوده که از این تعداد ۷۵ مورد در بخش عادی و ۱۹ نفر در بخش آی.سی.یو بستری شدند همچنین حال ۳۵ نفر نیز وخیم گزارش شده است.
وی افزود: طبق آخرین آمار، از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون ۹ هزار و ۲۸۷ مورد مثبت بستری در بیمارستان های استان ثبت شده که در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۵۴ بیمار جدید در مراکز درمانی استان همدان بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان های استان همدان نیز گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در اسدآباد ۳۱۷ ، بهار ۵۳۵، تویسرکان ۵۶۶، رزن ۳۵۲، درگزین ۱۵۵، فامنین ۱۶۳ و کبودراهنگ ۵۶۹ نفر است.

طاهری افزود: همچنین یک هزار و ۷۳۵ نفر در ملایر، یک هزار و ۵۷ بیمار در نهاوند و سه هزار و ۵۹۲ نفر در شهرستان همدان بستری شده اند که ۲۴۶ نفر از بیماران، غیربومی و از خارج استان هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه رویکرد و رفتار ژنتیکی ویروس غیر قابل پیش بینی است بنابراین رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور نیافتن در جتماعات در جلوگیری از ابتلا به کرونا بسیار مهم است.
استاندار همدان نیز روز گذشته با اشاره به خروج استان از وضعیت قرمز و پایان محدودیت های کرونایی برخی از مشاغل، گفت: گروه‌های شغلی یک و ۲ می‌توانند از روز شنبه ۱۵ آذر فعالیت خود را آغاز کنند.

‍ «سیدسعید شاهرخی» اظهار داشت: فعالیت مشاغل گروه سه و چهار در استان همدان همچنان ممنوع است و باید منتظر بهبود شرایط و اعلام شرایط جدید باشند. 

او گفت: تمام شهرهای استان همدان از وضعیت قرمز کرونا خارج و  در وضعیت نارنجی قرار دارد که می بایست از همکاری مطلوب و موثر اقشار مختلف مردم در رعایت پروتکل ها و اجرای محدودیت های ابلاغی قدردانی کنیم. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=306238

برچسب ها

ثبت نظر

-