آشنایی با بهترین غذاهای خیابانی استانبول

  • کد خبر : 30599
  • 05 مرداد 1400 - 13:50
آشنایی با بهترین غذاهای خیابانی استانبول

نیوز:استانبول یکی از شهرهایی بوده که سفارش می کنیم حتما غذاهای خوشمزه خیابانی آن را تست فرمایید. در گوشه و کنار این شهر فروشندگان دورگرد فراوانی دیده می شوند که بهترین غذاهای خیابانی استانبول را برای مشتریان سرو می کنند. این فروشندگان حتی شب ها و زمانیکه ساعت کار رستوران ها به پایان رسیده نیز مشغول به کارند.

غذا خوردن در خیابان شاید به تمیزی رستوران ها نباشد، اما حال و هوای خاص خود را داشته و گاهی اوقات بسیار لذت بخش است. ما را همراهی فرمایید تا با تعدادی از غذاهای خیابانی استانبول آشنایی یابید.

ایچلی کوفته (Icli kofte)

یکی از بهترین غذاهای خیابانی استانبول، ایچلی کوفته یا کوفته مغزدار است. بخش بیرونی کوفته از موادی چون بلغور گندم، آرد، تخم مرغ تهیه شده و داخل آن نیز با ترکیبی از گوشت چرخ شده، پیاز، رب گوجه فرنگی و جعفری پر می شود. بی مثال ترین کوفته های استانبول را می توانید در رستوران Sabirtasi بخورید.

ایچلی کوفته/غذاهای خیابانی استانبول

اگر قصد ندارید در رستوران غذا بخورید، به خیابان استقلال بروید. یکی از فروشندگان این رستوران همیشه در آن خیابان حضور داشته و ایچلی کوفته های خوشمزه رستوران را به علاقمندانش عرضه می کند.

کوکورچ (Kokorec)

یکی از بی مثال ترین غذاهای خیابانی ترکیه، کوکورچ نام دارد. کوکورچ همان روده کباب شده گوسفند بوده که در ادویه جات مختلف خوابانده می شود. مواد کوکورچ بر روی سیخ های بزرگی به صورت گردان پخته شده و پس از آماده شدن به شکل حلقه ای برش می شوند. غذاخوری های خیابانی کوکورچ را در نان پیچیده و به صورت ساندویچ به همراه مخلفات به مشتریان ارائه می دهند.

کوکورچ

شاید روده گوسفند کبابی شده غذای جذابی به نظر نرسد، اما کوکورچ یک غذای بی مثال بوده که مورد توجه گردشگران شهر استانبول قرار دارد. پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده کوکورچ را امتحان کنید.

بالیک اکمک (Balik Ekmek)

بالیک اکمک همان خوراک ماهی است که به صورت ساندویچ برای مشتریان سرو می گردد. فروشندگان، ماهی های تازه ای که از تنگه بسفر صید شده را به صورت کبابی آماده کرده و به همراه گوجه فرنگی و پیاز در داخل نان می گذارند. محله امینونو (Eminonu) و کاراکوی (karakoy) از جمله مکان هایی هستند که ساندویچ های ماهی بسیار خوشمزه ای را آماده کرده و به مشتریان خود عرضه می کنند.

بالیک اکمک

نان سیمیت (Simit)

سیمیت یکی از بی مثال ترین نان های ترکی بوده که معمولا در بخش غذای صبحانه ارائه می گردد. از این رو، این نان را در بسیاری از نانوایی های شهر استانبول و حتی بر روی گاری های فروشندگان دوره گرد می توانید ببینید. از جمله ویژگی خاص نان سیمیت کنجد فراوان روی آن است که باعث بافت نرم نان و ظاهر بسیار جذابش می شود. پس از تهیه این نان می توانید از فروشنده بخواهید مقداری نوتلا نیز روی آن بمالد یا اگر تمایل دارید آن را به همراه پنیر خامه ای بخورید. برخی از فروشندگان سیمیت، نان را به همراه پنیر، گوجه فرنگی، خیار و زیتون بسته بندی کرده و به عنوان یک صبحانه کامل به مشتریان عرضه می دارند. این صبحانه در کنار یک فنجان چای می تواند یک شروع فوق العاده برای یک روز زیبا و هیجان انگیز باشد.

>>>بیشتر بخوانید:

معرفی معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای چینی

نان سیمیت

میدیه دولماسی (Midye Dolması)

میدیه دولماسی یکی از بهترین غذاهای خیابانی استانبول بوده که در خیابان های شهر استانبول، توسط فروشندگان دوره گرد آماده شده و فروخته می شود. این غذا در واقع صدف پر شده از برنج بوده که طعمی تند و ترش داشته و از ادویه جات مختلف برای تهیه آن بهره می برند. از این رو، ممکن است چندان مطابق با ذائقه ما ایرانی ها نباشد. اما یکی از بی مثال ترین غذاهای خیابانی این شهر است که مورد توجه مردم ترکیه و توریست ها قرار دارد. اگر اهل خوردن غذاهای جدید و پرادویه هستید، میدیه دولماسی را حتما امتحان کنید.

میدیه دولماسی/غذاهای خیابانی استانبول

کستانه (kestane)

اگر در فصل زمستان به استانبول می روید، حتما کستانه یا همان بلوط کبابی را در خیابان های این شهر امتحان کنید. بلوط میوه ای شبیه به فندق بوده که یک میوه دارویی محسوب شده و خواص زیادی دارد. خوردن این میوه خصوصا در فصل زمستان در بین مردم ترکیه بسیار رایج است. آن ها بلوط ها را به صورت آبپز، بو داده شده یا کبابی آماده می کنند که نوع کبابی آن در استانبول رواج بیشتری دارد. پوسته رویی بلوط ها پس از کباب شدن باز شده و مغز آن بزرگتر می شود. پیشنهاد می کنیم طعم این خوراکی خوشمزه و مفید را از دست ندهید. در گوشه و کنار شهر استانبول می توانید فروشندگان دوره گردی را ببینید که به فروش بلوط کبابی مشغولند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=30599

ثبت نظر

-