ورود ۳ هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان پول به بورس

  • کد خبر : 305785
  • 14 آذر 1399 - 8:53
ورود ۳ هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان پول به بورس

به گزارش نیوز، شاخص بورس معمولا در کوتاه مدت نوسانات زیادی دارد و تحت تاثیر عوامل مختلف اقتصادی و سیاسی دچار افت و خیز می‌شود. اما روند بلند مدت شاخص بورس از اهمیت بیشتری برخوردار است. روند بلندمدت بورس علاوه بر آن که نشان دهنده متوسط بازدهی سبد دارایی سهام‌داران است، شاخصی برای سنجش وضعیت اقتصادی و دماسنج اقتصاد کشور است. 

پس از آن که شاخص بورس در نیمه مرداد تا قله ۲ میلیون واحدی بالا رفت، تا پایان هفته سوم آبان ماه روندی نزولی داشت. شاخص کل در  تاریخ ۲۰ آبان در رقم یک میلیون و ۲۱۱ هزار واحد بود که کمترین رقم شاخص از ۲۷ خردادماه بود. پس از قرار گرفتن بورس در کف، از ۲۰ آبان به این سو، بورس روندی صعودی پیدا کرد. در ۱۶ روز کاری گذشته، بورس در ۱۳ روز مثبت بود و تنها ۳ روز منفی را پشت سر گذاشت.

بازدهی بورس

شاخص کل بورس در پایان هفته در رقم یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد ایستاد که نسبت به کمترین مقدار در ۲۰ آبان ماه، ۲۵۹ هزار واحد بالا آمده است. بازدهی بورس در این دوره ۲۱ درصد بوده است.

اگر این دوره را به صورت هفتگی بررسی کنیم و آن را به ۳ هفته تفکیک کنیم، می‌بینیم که بیشترین رشد در هفته آخر آبان ماه اتفاق افتاده است که شاخص کل ۱۲۴ هزار واحد بالا آمده است. در روز چهارشنبه ۲۱ آبان شاخص کل در رقم یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحد بود و یک هفته بعد، در روز چهارشنبه ۲۸ آبان شاخص کل به رقم یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید. 

در هفته دوم این دوره، شاخص بورس ۲۱ هزار واحد رشد کرد  و در هفته سوم، شاخص کل ۱۰۳ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل در روز چهارشنبه ۵ آذر ماه در سطح یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد بود و در پایان هفته اخیر به رقم یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد رسید.

روند 3 هفته

روند 3 هفته

ورود پول حقیقی

از ۲۰ آبان به این سو که روند تغییرات شاخص بورس صعودی بوده، خالص پول حقیقی ورودی به بورس ۳ هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان بود.

در ۱۶ روز کاری این دوره، ۹ روز خالص پول حقیقی ورودی مثبت بوده و در ۷ روز منفی بوده است. بیشترین میزان پول ورودی در هفته آخر آبان ماه بود که در این هفته ۲ هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

روند 3 هفته

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=305785

ثبت نظر

-