خطیب زاده:مراقبت از اقدامات مشکوک بدخواهان روابط تهران-کابل ضروری است

  • کد خبر : 305675
  • 14 آذر 1399 - 5:31
خطیب زاده:مراقبت از اقدامات مشکوک بدخواهان روابط تهران-کابل ضروری است

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ – ۲۲:۱۴

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

تهران (پانا) – سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: زمانی که قرار است در روزهای آینده خط آهن خواف – هرات به عنوان نماد یکی از بزرگترین همکاری‌های فی‌مابین از سوی روسای جمهور محترم ایران و افغانستان افتتاح شود، مراقبت از اقدام های‌ مشکوک بدخواهان روابط (تهران- کابل) ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پنجشنبه شب اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امورخارجه، سعید خطیب زاده با ابراز تاسف از وقوع چنین حادثه ای در هر کجای جهان، مقامات مسئول دولت دوست و برادر افغانستان را به دقت بیشتر در نشر اخبار و عدم تعجیل در صدور بیانیه های رسمی دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه به دنبال اطلاعیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص اهانت به برادران افغانستانی از اساس نادرست بوده ، تاکید کرد: اتفاق مورد نظر در ایران رخ نداده است.

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن تعدادی به دست چند نفر مورد ضرب و جرح قرار می گیرند و منتسب به برادران افغانستانی شده است، نیروی انتظامی در اطلاعیه ای اعلام کرد بررسی های فنی حاکی از آن است که فیلم منتشره در فضای مجازی در کشور ایران اتفاق نیفتاده و نیروی انتظامی قویا این موضوع را که در ایران اسلامی چنین رفتاری با برادران مسلمان افغانستانی رخ داده باشد، تکذیب می کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=305675

ثبت نظر

-