واکسن رایگان کرونا برای شهروندان پاکستان

  • کد خبر : 305294
  • 13 آذر 1399 - 20:21

دولت پاکستان که هفته گذشته بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری برای سفارش واکسن کرونا را تصویب کرد، تصمیم به ارائه رایگان این واکسن برای شهروندانش تا ۴ ماه آینده گرفت.

تصمیم فعلی دولت پاکستان برای تامین رایگان واکسن کرونا برای مردم این کشور درحالی اعلام می‌شود که موج دوم شیوع ویروس کووید-۱۹ منجر به تعطیلی فوری مراکز آموزشی در سراسر پاکستان شده و دولت بر لزوم اتخاذ اقدامات فوری برای کنترل شیوع این ویروس تاکید دارد.

منابع رسمی پاکستان گزارش دادند، دولت اسلام‌آباد ۱۵۰ میلیون دلار بودجه اختصاصی برای سفارش واکسن کرونا و دریافت به موقع اعلام‌ کرده و در گامی جدید قرار است این واکسن‌ها به صورت رایگان برای بیماران و سایر شهروندان تامین شود.

خانم «نوشین حامد» دبیر پارلمانی وزارت بهداشت پاکستان در این خصوص گفت: دولت اسلام‌آباد در حال تامین بودجه بیشتر برای خرید به موقع واکسن کرونا است و پیش بینی می‌شود ظرف چهار تا پنج ماه آینده ارائه آن برای شهروندان آغاز شود.

وی با اعلام شروع مرحله سوم و نهایی آزمایش واکسن چینی کرونا در پاکستان افزود: این ‌کشور با طرف‌های آمریکایی و شرکت‌های چندملیتی نیز در تماس است و از این طریق آسان‌ترین مسیر را برای خرید واکسن انتخاب خواهد کرد.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (یعنی از هفتم اسفندماه ۹۸) تا کنون ۸ هزار و ۱۶۶ نفر از بیماران کرونایی جان سپردند. در مجموع ۴۰۳ هزار و ۳۱۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

گزارش منابع رسمی پاکستان حاکی از تشدید شیوع کرونا در این کشور در مقایسه با وضعیت پایدار نسبی در چهار ماه گذشته (ژوئیه) است. همچنین میزان بستری شدن بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان نیز دوبرابر بیشتر شده است.

پاکستان که پیش‌تر بر لزوم دسترسی یکسان کشورها به هرگونه واکسن برای ریشه‌کنی ویروس کووید-۱۹ تاکید داشته، اکنون به صف سفارش دهندگان واکسن کرونا پیوسته و برای آن از هم اکنون بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری کنار گذاشته است.

رسانه‌های پاکستانی پیش‌تر اعلام کرده بودند: قشر ضعیف، مبارزان خط مقدم کرونا و بیمارانی که در وضعیت خطرناک قرار دارند جزو اولویت دولت برای استفاده از واکسن کرونا می‌باشد و با همین دیدگاه بودجه اختصاصی خرید واکسن کرونا به دستور «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان مصوب شد.

نیوز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=305294

برچسب ها

ثبت نظر

-