سفر انسان ها به سیاره مریخ در سال ۲۰۲۴

  • کد خبر : 304947
  • 13 آذر 1399 - 15:28
سفر انسان ها به سیاره مریخ در سال ۲۰۲۴

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود که اگر خوش‌شانس باشیم این نقطه عطف می‌تواند در اوایل سال ۲۰۲۴ باشد. ماسک این سخنان را طی مصاحبه‌ای در گفت‌وگو با ماتیاس داپفنر، مدیرعامل شرکت رسانه‌ای آلمان Axel Springer SE بیان کرد. این دو در مقر آکسل اسپرینگر در برلین به عنوان بخشی از مراسم بزرگداشت ماسک، که برنده جایزه اکسل اسپرینگر امسال شد، صحبت کردند.

ماسک به داپفنر گفت: ما می‌خواهیم سعی کنیم ظرف دو سال یک وسیله نقلیه بدون سرنشین را به آنجا بفرستیم. وسیله نقلیه‌ای که این سفرهای مریخی را انجام می‌دهد، Starship با قد ۱۶۵ فوت (۵۰ متر) است که از زمین و در راس یک موشک غول پیکر معروف به Super Heavy پرتاب خواهد شد. هر دوی این کارها به طور کامل و سریع قابل استفاده مجدد هستند. ماسک گفت که Super Heavy اندکی پس از بلند شدن برای فرود عمودی به زمین باز می‌گردد و Starship قادر خواهد بود بارها از مدار زمین به مریخ پرواز کند و دوباره به عقب برگردد. (Starship به قدری قدرتمند خواهد بود که می‌تواند از مریخ و ماه که دارای نیروی جاذبه بسیار ضعیف تری نسبت به زمین هستند، خود را به فضا پرتاب کند.)

شرکت SpaceX از طریق مجموعه‌ای از نمونه‌های اولیه در حال بازگشت به Starship نهایی است که آخرین نمونه آن، SN8، برای یک پرواز آزمایشی بزرگ آماده می‌شود. ماسک اخیرا گفت، SpaceX قصد دارد این فضاپیما سه موتوره SN8 را با ارتفاع هدف ۱۵ مایل (۱۵ کیلومتر) در این هفته پرتاب کند. این رقم به مراتب بالاتر از نمونه اولیه Starship است که تاکنون ارائه داده است. سه نمونه تک موتوره در پروازهای آزمایشی خود به ترتیب در تابستان گذشته و اوت و سپتامبر گذشته به حداکثر ارتفاع حدود ۵۰۰ فوت (۱۵۰ متر) رسیده‌اند. ماسک گفته است که Starship نهایی از شش موتور قدرتمند جدید Raptor SpaceX بهره خواهد برد.

ماسک مدت‌ها تاکید می‌کرد که SpaceX را در درجه اول برای کمک به بشریت برای تبدیل شدن به یک گونه چند سیاره‌ای تاسیس کرد. او در حین مکالمه خود با داپفنر بار دیگر این هدف را تکرار کرد و همچنین آرزوی دیگری را که قبلا گفته بود را بیشتر کرد: او می‌خواهد در مریخ بمیرد. بحث روز سه شنبه دامنه گسترده‌ای داشت و برخی از مشاغل و علاقه‌های ماسک را تحت تاثیر قرار داد. به عنوان مثال، ماسک ابراز اطمینان کرد که شرکت اتومبیل الکتریکی وی، تسلا، سال آینده قابلیت رانندگی کاملا مستقل را ارائه خواهد داد.

نمایندگان شرکت در توصیف این جایزه نوشتند: جایزه سالانه Axel Springer به شخصیت‌های برجسته‌ای اعطا می‌شود که به ویژه نوآور هستند و بازارهایی را تولید می‌کنند، فرهنگ را تحت تاثیر قرار می‌دهند و در عین حال با مسئولیت خود در برابر جامعه روبرو می‌شوند. برندگان قبلی جایزه Axel Springer عبارتند از بنیانگذار Amazon.com جف بزوس، صاحب شرکت شرکت پرواز فضایی Blue Origin، مخترع شبکه جهانی وب Timothy Berners-Lee و مدیرعامل فیس بوک Mark Zuckerberg است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=304947

ثبت نظر

-