مونولیت رومانی هم به سرنوشت مونولیت یوتا دچار شد+عکس

  • کد خبر : 304834
  • 13 آذر 1399 - 13:45
مونولیت رومانی هم به سرنوشت مونولیت یوتا دچار شد+عکس

 

 

نیوز: به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، جریان کشف مونولیت های مرموز طی روزها و هفته‌های اخیر به یکی از بحث‌های داغ کاربران اینترنت در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های مجازی مختلف تبدیل شده و ابعاد بین‌المللی به خود گرفته است.
اخیرا مونولیت فلزی در شهر پیاترا نئم رومانی پیدا شده بود که آن هم به سرنوشت مونولیت صحرای یوتا دچار و به یک‎باره ناپدید شد. مونولیت قبلی که در یکی از درّه‌های عمیق صحرای سرخ یوتا در آمریکا کشف شده بود، ۳٫۶ متر بلندی داشت و دارای ساختار سه‌وجهی بود.
درحالی‌که این کشف موجب دامن زدن به گمانه‌زنی‌ها و تئوری‌ها‌ی توطئه‌ی عجیب و غریب و حتی دست داشتن موجودات فضایی شده بود، این مونولیت ۱۰ روز پس از پیدا شدن ناپدید شد.

 

مونولیت رومانی هم به سرنوشت مونولیت یوتا دچار شد+عکس

 

مونولیت مثلثی رومانی نیز پنج‌شنبه‌ی هفته گذشته در ارتفاعات شهر پیاترا نئم و در نزدیکی بنای تاریخی «قلعه پتروداوا» در شمال رومانی پیدا شد.

این مونولیت در ناحیه‌ای از کوه سیلو که به «کوه مقدس» مشهور است کشف شد. مونولیت درواقع در منطقه‌ای کاملا محفاظت‌شده و دریک سایت باستان‌شناسی قرار داشت و همین مسئله موجب خشم برخی از مقامات کشور رومانی شده بود.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از روزنامه‌نگاران محلی به‌ نام رابرت ایوسوب، گزارش داد که این مونولیت براق نیز ناپدید شده است. ایوسوب در گزارش خود عنوان داشته که این سازه‌ی ۲٫۸ متری، شبانه و اندکی پس از پیدا شدن ناپدید شده است.

آندری کارابَلا، شهردار شهر پیاترا نئم، اندکی پس از کشف مونولیت در رومانی به شوخی در فیسبوک از کشف آن استقبال کرد. این درحالی بود که یک روز از ناپدید شدن مونولیت یوتا می‌گذشت. کارابلا در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشت:

«جهان [ما را] برگزید… هیچ مسئله‌ی ترسناکی در میان نیست یا حداقل دلیلی برای وحشت کسانی وجود ندارد که عقیده دارند هنوز در جایی از جهان حیات [فرازمینی] وجود دارد. پیاترا نئم یک شیء مرموز را میزبانی می‌کند.

گمان می‌کنم کار کار دسته‌ای از موجودات فضایی نوجوانِ ‌ناقلا و ترسناک باشد که با بشقاب‌پرنده‌های والدین خود از خانه خارج شدند و به هرجای جهان که می‌روند، مونولیت‌های فلزی در آنجا نصب می‌کنند. ابتدا در یوتا و حالا در پیاترا نئم، بسیار مفتخریم که شهر ما را برای [نصب مونولیت] برگزیده‌اید.»

مقامات شهر پیاترا نئم پیش‌تر اعلام کرده بودند که اگر عاملان نصب مونولیت مراحل قانونی را برای نصب آن طی می‌کردند، بسیار قدردانشان می‌بودند.

ایوسوب در ادامه‌ی گزارش خود اشاره کرده است که بازبینی دقیق‌تر سازه‌ی رومانیایی نشان می‌دهد با یک اثر خام‌دستانه‌ در مقایسه با مونولیت براق و شکیل صحرای یوتا طرفیم که مشخصا سازنده‌ی آن آدم است. ایوسوب می‌گوید:

«شخص ناشناس، ظاهرا یک جوشکار بد بوده است که این مونولیت را ساخته و حالا تنها یک گودال کوچک از آن مونولیت باقی مانده است.»

جورجیانا موسو، سخنگوی پلیس شهر پیاتر نئم. به رویترز گفت «عواقب سختی در انتظار عاملان نصب مونولیت است. چه آدم باشند چه موجود فضایی.»

موسو در ادامه از شروع تحقیقات مأموران پلیس. برای جست‌وجو و دستگیری عامل یا عاملان نصب این. سازه‌ی غیر قانونی در یک سایت باستانی‌شناسی محافظت‌شده خبر داد.

 

مونولیت رومانی هم به سرنوشت مونولیت یوتا دچار شد+عکسمونولیت مرموز صحرای یوتا که روز یک‌شنبه ناپدید شده بود

 

درحالی‌که شاهد بازتاب ماجرای کشف مونولیت در رومانی در رسانه‌های مختلف بودیم، ‌ابعاد تازه‌ای از مونولیت یوتا آشکار شد. مأموران اداره ایمنی عمومی یوتا روز ۲۸ آبان مونولیت ۳٫۶ متری را هنگام. پرواز با بالگرد بر فراز صحرای سرخ یوتا کشف کرده بودند.

در ابتدا مقامات به دلایل امنیتی و برای جلوگیری از هجوم افراد کنجکاو، سعی کردند. محل دقیق کشف مونولیت را از دید عموم مخفی نگه دارند. اما‌ این موضوع مانع از هجوم افراد کنجکاو و ماجراجو به محل نصب مونو لیت نشد.

در همین حال بسیاری از کاربران اینترنت خبر از مختصات دقیقِ محل مونولیت دادند و برخی با استفاده از همین اطلاعات توانستند خود را به محل مونولیت برسانند.

درحالی‌که شبکه‌های اجتماعی رفته‌رفته مملو از عکس‌ها و ویدئوهای کسانی می‌شد. که به محل مونو لیت رفته بودند. دفتر مدیریت زمین‌های یوتا رسما اعلام کرد. که این سازه‌ی مرموز ناپدید شده است.

یک عکاس سفر به‌ نام راس برناردز که همراه. دوستش مایک نیولندز در محل حضور داشت. اعلام کرد که شاهد برداشته شدن مونو لیت توسط چهار نفر بوده است.

نیولندز روز سه‌شنبه در این رابطه به USA Today گفت: «آن‌ها به دلایلی [مونولیت] را بردند. ابتدا اینکه آشغال است. زمین‌های مالکیت عمومی قابل ‌احترامند و  جای این شیء اینجا در یک محیط بکر و آسیب‌پذیر نیست.»

نولندز در ادامه گفت خودش نیز با کار این افراد ناشناس موافق بوده است. و «مونو لیت داشت به یک جاذبه تبدیل می‌شد… صدمات وارده به زمین به دلیل رفت‌وآمد ماشین‌ها و آدم‌هایی [که رهسپار آنجا می‌شدند] فاجعه‌بار می‌بود.»

به ‌نظر می‌رسد ماجرای مونو لیت صحرای یوتا با توجه ‌به ابعاد وسیع و بین‌المللی که یافته، به‌نوعی مسری شده است. ظاهرا باید منتظر پیدا شدن مونو لیت سوم بمانیم تا ببینیم این بار قرعه‌ به ‌نام کجا درمی‌آید…

 

همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=304834

ثبت نظر

-