استقلال ؛ خط آتش پرسپولس و استقلال مشکل دارد ؛ از ضعف و قوت استقلال تا پرسپولیس !

  • کد خبر : 304806
  • 13 آذر 1399 - 13:17
استقلال ؛ خط آتش پرسپولس و استقلال مشکل دارد ؛ از ضعف و قوت استقلال تا پرسپولیس !
وضعیت مالی استقلال و پرسپولیس

تا پایان هفته چهارم لیگ برتر بیستم، تنها ۵۱ گل به ثمر رسیده است و در ۶ بازی هم از این ۳۲ دیدار برگزار شده گلی رد و بدل نشده است.

خبرگزاری فوتبال ایران نیوز دات کام :

خلأ بزرگی به نام نبود تماشاگر خیلی زود خود را نشان داد. البته این مشکل فقط مختص فوتبال ما نیست و تمام تیم‌های دنیا از نبود تماشاگران در ورزشگاه‌ها آسیب دیده‌اند. اگرچه هنوز در ابتدای راه هستیم و برای قضاوت کمی زود است اما تیم‌ها نشان داده‌اند که در چه بخش‌هایی قوت و در چه قسمت‌هایی ضعف دارند. به عنوان مثال سپاهان نویدکیا نشان داده که بر خلاف فصل قبل، به بازی روی زمین علاقه فراوانی دارد و به همین دلیل شاید استنلی کی‌روش کارایی فصل قبل را نداشته باشد. با این همه حتی کی‌روش هم نمی‌تواند از معادلات کادر فنی زردهای اصفهان خارج شود اما استقلال و پرسپولیس هم در لیگ جدید یک مشکل بزرگ دارند.

ضعف و قوت استقلال
استقلال یک مجموعه کامل فنی روی نیمکت خود دارد. از محمود فکری تا صمد مرفاوی، آرش برهانی، حنیف عمران‌زاده و همین طور پرویز مظلومی (به عنوان سرپرست).

استقلال فصل قبل خیلی خوب گل می‌زد اما خیلی خوب هم گل می‌خورد و این دومی به عنوان بزرگ‌ترین نقطه ضعف استقلال مطرح بود. استقلال فصل قبل ۵۵ گل زد و ۳۱ گل خورد. اما استقلال این فصل نه خوب گل می‌زند نه راحت گل می‌خورد. ۴ گل زده و تنها ۲ گل خورده. هیچ یک از این ۴ گل زده در نیمه اول به ثمر نرسیده و مشخص می‌شود که اعضای کادر فنی، حین بازی به زمانی برای آنالیز حریف نیاز دارند. جدا از گل هفته اول امیرارسلان مطهری، استقلال ۳ گل دیگر زد که دو گل را وریا غفوری و یک گل را میلیچ به ثمر رساندند که نشان می‌دهد مهاجمان زهردار استقلال هنوز راه گلزنی در این فصل را پیدا نکرده‌اند. البته مشکلاتی که برای دیاباته به وجود آمد و مهدی قایدی را در پیشانی تیم تنها کرد، در ثبت چنین آماری بی‌تأثیر نبود.

آبی‌ها در ۳ بازی از این ۴ بازی دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند که نشان می‌دهد خط دفاعی استقلال تمرکز و هماهنگی نسبی پیدا کرده است. البته در تنها مسابقه سخت از این ۴ بازی، استقلال دو گل دریافت کرد که مشکلات دفاعی تیم را به چشم آورد.

ضعف و قوت پرسپولیس
پرسپولیس همچون فصل قبل بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد. فصل قبل ۱۷ گل خورده در مقابل نام این تیم دیده می‌شد و این فصل خط دفاعی در ۴ بازی دروازه را بسته نگه داشته‌ است. فصل قبل که علی علیپور و مهدی ترابی در پرسپولیس بودند این تیم ۴۶ گل زد و دومین خط حمله لیگ را به دست آورد. پرسپولیس فصل قبل ۵/۱ گل در هر بازی به ثمر رساند اما این فصل تنها ۴ گل به ثمر رساند که آمار یک گل در هر بازی را نشان می‌دهد و هیچ یک از این ۴ گل قرمزها هم توسط مهاجمان به ثمر نرسیده است. البته گناهی هم متوجه آنها نیست. ترابی (هافبکی که میل تهاجمی بالایی داشت) و علیپور جدا شده‌اند و عیسی آل‌کثیر هم با حکم AFC محروم شده است. سیدجلال حسینی، احمد نوراللهی و میلاد سرلک و سیامک نعمتی (پنالتی) گل‌های پرسپولیس را زده‌اند و پنالتی نعمتی را هم کنعانی‌زادگان (یک مدافع) گرفته است.

لیگ، کم‌گل است اما…
هفته اول لیگ این فصل با ۱۹ گل همه را سیراب کرد. هفته دوم تعداد گل‌ها به عدد ۱۴ کاهش پیدا کرد. در هفته سوم ۹ گل زده شد و در هفته چهارم هم منهای بازی دیروز (مس رفسنجان و تراکتور) ۸ گل زده شد تا در این دو هفته اخیر فقط گل به چشم بیاید. لیگ این فصل تا اینجا تقریبا کم‌گل بوده اما مشکل گلزنی سرخ‌ها و آبی‌ها از هر چیزی محسوس‌تر بوده است. شاید مشکل گلزنی استقلال به دلیل حضور مهدی قایدی و دیاباته برطرف شود اما یحیی گل‌محمدی باید تمام تمرکز خود را روی حل این مشکل بگذارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=304806

برچسب ها

ثبت نظر

-