۶۵۵ طلبه خواهر و برادر در استان سمنان خدمات کرونایی دارند

  • کد خبر : 304470
  • 13 آذر 1399 - 9:21
۶۵۵ طلبه خواهر و برادر در استان سمنان خدمات کرونایی دارند

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با نیوز افزود: حوزه علمیه در کنار وظیفه اصلی خود که گسترش فرهنگ دینی است، سعی دارد تا در همه مشکلات نیز در کنار مردم باشد. 

وی ادامه داد: حمایت از مردم به عنوان یک رسالت مدنظر است و حوزه علمیه در مباحث خدمات اجتماعی از جمله سیل، زلزله و شیوع کرونا حضور گسترده‌ای داشته است. 

رستمیان بیان کرد: کمک به خدمه و پرستاران در بیمارستان ها، حضوریافتن بر بالین بیماران کرونایی برای افزایش روحیه آنان، تهیه و توزیع آبمیوه‌های طبیعی و ارائه مشاوره‌های مذهبی، از جمله خدمات طلبه‌های جهادی به بیماران کرونایی است. 

وی خاطرنشان کرد: طلاب جهادی در بحث تطهیر و تدفین درگذشتگان از کرونا نیز اقدام‌های قابل توجه دارند و با حضور در کنار خانواده‌ها، کاهش‌دهنده غم بازماندگان هستند و تمام موارد شرعی تطهیر و تدفین را انجام می‌دهند. 

رستمیان اضافه کرد: ایجاد کارگاه‌های دوخت ماسک و گان از خدمات خواهران است که در حال حاضر نیز این کارگاه‌ها فعال است و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. 

وی به اجرای طرح وصال توسط طلبه های جهادی اشاره کرد و افزود: بدون شک عیادت از بیماران کرونایی امکان‌پذیر نیست اما طلبه‌ها با اجرای این طرح بر بالین بیماران حاضر می شوند و با برقراری تماس تصویری با خانواده‌، علاوه بر انجام عیادت مجازی به تقویت روحیه بیماران برای به سلامت طی کردن دوره بیماری کووید۱۹ کمک می‌کنند.

رستمیان تصریح کرد: طلبه‌های جهادی هیچ‌گونه هزینه‌ای از بیمارستان‌ها و خانواده متوفیان دریافت نمی‌کنند و تمامی فعالیت این افراد جهادی است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: از همه خیران می‌خواهیم تا با ارائه خدمات به مردم از جمله ارائه کمک هزینه به آسیب‌دیدگان کرونا، کمک به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و بسته‌بندی آبمیوه‌های طبیعی و خرید تبلت هوشمند برای تحصیل دانش‌آموزان، تلاش کنند تا با کمک یکدیگر جامعه از این روزهای سخت به سلامت عبور کند. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=304470

برچسب ها

ثبت نظر

-