چین: به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره کره‌شمالی پایبندیم

  • کد خبر : 304324
  • 13 آذر 1399 - 7:17
چین: به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره کره‌شمالی پایبندیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «هوا چون‌اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه به ادعای واهی وزارت خارجه آمریکا در خصوص نقض تحریم های کره شمالی از سوی پکن واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره اعلام کرد: پکن به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و یک قدرت بزرگ مسئولیت پذیر، همواره به طور جدی قطعنامه‌های شورای امنیت را اجرا کرده و به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است.

وی در این خصوص اضافه کرد: در شرایط فعلی، همه طرف‌ها باید زمان و انرژی بیشتری را بر تقویت روند حل و فصل سیاسی مسائل شبه جزیره کره متمرکز کنند و به تأثیر منفی تحریم‌ها بر مردم کره شمالی و زندگی آن‌ها توجه داشته باشند.

«هوآ چون‌اینگ» در ادامه افزود: با تداوم گسترش همه‌گیری کووید -۱۹، یک بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهیم در سریع‌ترین زمان ممکن گفتگوهایی را درباره بندهای بازگشت‌پذیر این قطعنامه آغاز کند و اصلاحات لازم را پیرامون تحریم‌ها، به ویژه در زمینه زندگی عادی مردم کره شمالی ایجاد کرده تا شرایط برای رسیدن به راه‌حل سیاسی در شبه جزیره کره فراهم شود.

این در حالیست که وزارت خارجه آمریکا دیروز سه‌شنبه بار دیگر ضمن اتخاذ موضعی خصمانه علیه پکن، چین را به «نقض آشکار» تعهدات خود در زمینه رعایت تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی متهم کرد!

«الکس وانگ» (Alex Wong) معاون بخش کره شمالی وزارت خارجه آمریکا در یک سخنرانی ادعا کرد که چین تلاش می کند تحریم‌های سازمان ملل که با هدف مجاب کردن پیونگ‌یانگ برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای اش در نظر گرفته شده است را خنثی کند.

معاون بخش کره شمالی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد که چین با نقض ممنوعیت های سازمان ملل همچنان میزبان دست‌کم ۲۰ هزار کارگر کره شمالی است. وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که ۵ میلیون دلار پاداش برای ارائه اطلاعاتی در زمینه نقض این تحریم‌ها تعیین کرده است.

گفتنی است، تا کنون ۳ دُور مذاکرات میان سران کره شمالی و آمریکا پیرامون موضوع هسته ای پیونگ یانگ با کارشکنی‌های مکرر واشنگتن به شکست منتهی شد.

پیونگ یانگ چندین بار اعلام کرده است که هدف از برنامه دفاع موشکی و هسته ای این کشور مقابله با تهدیدات و اقدامات خصمانه آمریکا علیه کره‌شمالی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=304324

ثبت نظر

-