کرونا ١٠ مرگ دیگر در استان سمنان رقم زد

  • کد خبر : 304317
  • 13 آذر 1399 - 7:02
کرونا ١٠ مرگ دیگر در استان سمنان رقم زد

به گزارش نیوز، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه چهارشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۱۰۳ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر سه‌شنبه تا ظهر امروز چهارشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۱۸ هزار و ۷۱۴ نفر رسید.
بنا بر این گزارش، ۳۳۶ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته (از یازدهم آذر ماه الی دوازدهم آذر) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲بیمار مثبت جدید مبتلا به کرونا در شهرستان های تابعه این دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون به سه هزار و ۸۹۵ نفر رسید. 
نوید دانایی بیان کرد: ۹ هزار و ۹۲۰ بیمار مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع تاکنون در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان به صورت سرپایی شناسایی شدند.
وی اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۱۳ هزار و ۸۱۵ مورد مثبت  کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به سه هزار و ۱۴۷ نفر رسید و از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۷۱ نفر در مراکز تحت پوشش این دانشگاه به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند.
شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، گرمسار و آرادان تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و با فوت ۳۶۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.
به گزارش نیوز، سیما سادات لاری امروز با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۲ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ٢ هزار و ۲۴۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=304317

برچسب ها

ثبت نظر

-