بهشهر از وضعیت قرمز به نارنجی رسید

  • کد خبر : 304295
  • 13 آذر 1399 - 6:26
بهشهر از وضعیت قرمز به نارنجی رسید

بهشهر یکی از سه شهرستان قرمز مازندران در ارزیابی اولیه ستاد ملی کرونا پیش از اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی بود. نام این شهرستان همچنین در فهرست قرمزی قرار داشت که ستاد ملی مقابله با کرونا روز سه شنبه (دیروز) منتشر کرد.

 محمدتقی صالح طبری چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود : با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام سامانه ماسک وزارت بهداشت ، وضعیت کنونی بهشهر نارنجی است.

وی از همراهی مردم بهشهر در اجرای محدودیت های جامع کرونایی قدردانی کرد و خواستار تداوم آن در شرایط نارنجی تا تغییر وضعیت به سفید شد.

صالح طبری گفت : افزایش رفتارهای عادی انگاری در برابر شیوع کرونا همواره مهم ترین عامل رو به وخامت گذاشتن وضعیت شهرستان است و امیدواریم مردم فهیم شهرستان بهشهر همچنان که در رسیدن به وضعیت نارنجی همگام ما بودند تا رسیدن به وضعیت سفید هم همراهی لازم را داشته باشند.

وی افزود : تا رسیدن به وضعیت زرد و سفید همچنان نیازمند همگاری مردم هستیم و این به معنای رها کردن محدودیت ها و ساده انگاری و عبور از محدودیت ها نیست چرا که در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی امکان افزایش مبتلایان به کرونا تبدیل شدن از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز وجود دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر ضمن قدردانی از مردم این شهرستان به خاطر رعایت نکات بهداشتی از آنان خواست همچنان دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند و بر اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند دقت داشته باشند.
وی اضافه کرد : از امروز چهارشنبه وضعیت هشدار شهرستان بهشهر از قرمز به نارنجی تبدیل شد و بر همین اساس، فقط گروه شغلی ۳ و ۴ محدودیت فعالیت دارند و تا زمان تصمیم گیری صبح شنبه هفته آینده محدودیت‌های کرونایی در بهشهر همچنان ادامه خواهد داشت.

صالح طبری گفت : همچنان که بارها اعلام شد، بهترین مدل مقابله و پیشگیری از کرونا، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک و دوری از دورهمی های خانوادگی و دوستانه است و همه ما باید تابع قوانین باشیم و سلامت خود، خانواده و جامعه را با سهل انگاری ها به خطر نیندازیم.

وی افزود : بر اساس آخرین آمار  و تا پایان آبان ماه امسال ۱۹۶ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر بستری شدند که از این تعداد ۱۵۰ نفر بهشهری و بقیه یعنی ۴۶ نفر مهمان وارده بودند.

مازندران ۲۲ شهرستان دارد که با خروج بهشهر از وضعیت قرمز ، هم اکنون وضعیت پنج شهرستان شامل گلوگاه، ساری، آمل، نور و محمودآباد قرمز و بقیه نارنجی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=304295

برچسب ها

ثبت نظر

-