پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تسهیلات برای اشتغال آفرینی

  • کد خبر : 304227
  • 13 آذر 1399 - 4:48
پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تسهیلات برای اشتغال آفرینی

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ – ۲۰:۴۶

بانک مرکزی

تهران (پانا) – براساس تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بانک مرکزی موظف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی را به سازمان‌های تعیین شده (کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت و…) پرداخت کند.

به گزارش نیوز، براساس تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بانک مرکزی موظف است از طریق بانک‌های عامل، مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی را طبق تفکیک‌های صورت گرفته به سازمان‌های تعیین شده پرداخت کند.

در اجرای بند (ب) ماده ۸۳ قانون برنامه ششم توسعه و ماده (۵۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، ۶۱ هزار میلیارد ریال به کمیته امداد خمینی (ره) و ۲۱ هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کشور با معرفی دستگاه‌های ذی ربط به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال مددجویای با اولویت زنان سرپرست خانوار به صورت تسهیلات قرض الحسنه با باز پرداخت هفت ساله پرداخت کند.

در صورتی که هر یک از دستگاه‌های مذکور نتواند به هر میزان سهمیه تسهیلات خود را تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۰ استفاده کند، سهمیه تعیین شده به دیگر دستگاه های مشمول تعلق می گیرد.

در ادامه این بند اعلام شده است: در اجرای بند (پ) ماده (۸۹) قانون برنامه ششم توسعه، هشت هزار میلیارد ریال برای اشتغال ایثارگران از طریق و کارآفرینی ایثارگران به تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت هفت ساله پرداخت کند.

همچنین مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از منابع این بند در اختیار بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) با بازپرداخت پنج ساله قرار می گیرد، این بنیاد معادل این مبلغ به این منابع اضافه و برای اشتغال در مناطق محروم اضافه می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=304227

ثبت نظر

-