ابراز نگرانی اعضای دولت از مصوبه مجلس یازدهم

  • کد خبر : 303830
  • 12 آذر 1399 - 22:28
محمود واعظی

تهران (پانا) – رئیس دفتر رئیس‌جمهوری تاکید کرد در نشست امروز هیات دولت درباره مصوبه مجلس با عنوان” طرح راهبردی برای کاهش تحریم‌ها” بحث شد و اکثر اعضای دولت نسبت به اینکه این مصوبه در روابط خارجی کشور مشکل ایجاد کند ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز دولت مقداری از وقتمان صرف بحثی که دیروز صبح و بعد از ظهر در مجلس در رابطه با طرحی در زمینه مسأله هسته‌ای تصویب شد، گذشت. اکثر اعضای دولت نگرانی‌هایی داشتند زیرا با بخش‌های ذی ربط مشورت نشده بود که ممکن است در نحوه اجرا مشکل ایجاد کند و در روابط خارجی ما مشکلاتی به وجود بیاورد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به بررسی شیوع کرونا در جلسه امروز دولت، تأکید کرد: بیماریابی ما افزایش پیدا کرده است و ورود به بیمارستان برای بستری شدن کاهش پیدا کرده و فوتی ها هم در سراسر کشور کم شده و تعداد شهرهای قرمز نیز به شدت کاسته شده است.

واعظی با اشاره به مشکلات قیمت گذاری و نظارت کالاهای اساسی تأکید کرد: در جلسه ستاد اقتصادی دولت روز گذشته آقای رییس جمهور تاکید داشتند که روی توزیع مناسب، توجه داشته باشیم. اما مشکلی که وجود دارد بحث توزیع است که آن جور که باید انجام نشده است. مثلا در زمینه مرغ مشکلی نداشتیم و مشکل از طرف توزیع بود.

وی افزود: به نظر من ماموریت وزارتخانه ها مشخص است و در زمینه مرغ و تخم مرغ اینطور است که خرید با دستور و نظر وزارت کشاورزی و وزارت صمت انجام می‌شود اما به محض اینکه خوراک دام و طیور به بندر می‌رسد همه در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده می‌شود که این چیز جدیدی نیست. وزارت جهادکشاورزی برای همه مرغ داران سراسر کشور توزیع می‌کند پس اینجا وزارت صمت مشکلی ندارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به اقدامات دولت برای تحقق شعار سال گفت: شعار جهش تولید در زمانی که با کرونا مواجه بودیم انرژی مضاعفی برای دولت و کلیه تولید کنندگان بود که بتوانند برنامه ریزی ویژه ای برای تحریم آمریکا و غلبه بر ویروس کرونا داشته باشند تا دستاورد خوبی برای کشور به همراه آورد.

واعظی ادامه داد: در جلسات اول و دوم امسال آقای رییس جمهور از دستگاه های تولیدی کشور خواست در بخش خصوصی برنامه جهش تولید را دنبال کنند و ما هم در ریاست جمهوری ستاد جهش تولید را تشکیل دادیم و خوشبختانه گزارش های که در بخش های مختلف نفت و کشاورزی دریافت می کنیم با توجه به همه فشارهای اقتصادی و مسائل دیگر، آمار آمار خوبی است.

وی یادآور شد: در بخش تولید خودرو، فولاد، مس، آلومینیوم با جهش خوبی همراه بوده است، البته از آنچه اتفاق می افتاد راضی نیستیم اما در مقایسه با سال گذشته در بخش های تولیدی رشد داشتیم. روزهای پنجشنبه را برای این گذاشتیم که در مورد پروژه های در حال افتتاح گزارش بدهند و مردم ببینند در شرایط فعلی چه پروژه های بزرگی در حال افتتاح است.

وی یکی از برنامه‌ها و اقدام خوب دولت تدبیر و امید را پنجشنبه‌های افتتاح عنوان و تصریح کرد: از اول امسال رییس جمهوری به وزرا و دستگاه‌های ذیربط دستور داد بر اتمام همه پروژه‌های زیرساختی کشور متمرکز شوند. برای اینکه این کار ساز وکار روشنی داشته باشند روزهای پنجشنبه را گذاشتیم تا هر پروژه ای که افتتاح شد به رییس جمهور گزارشی داده شود و مردم هم زنده ببینند با وجود جنگ اقتصادی این پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

واعظی خبر داد: پروژه وزارت نفت با سرمایه‌گذاری بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان هفته گذشته افتتاح شد و پنجشنبه هم پروژه وزارت نیرو با سرمایه‌گذاری بالای ۶ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=303830

ثبت نظر

-